Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann som var utro mot samboeren min for 3 år siden. I fylla. 
det var i starten av forholdet og hennes liv var litt kaotisk og vi var i date stadie. Jeg var i en usikker periode da det skjedde men jeg angrer. Jeg forstår at hun er lei seg og jeg holdt det hemmelig i frykt for konsekvenser.
Denne hemmeligheten kom frem nå.
hun er skikkelig sint og lei seg og sier hun ikke kan stole på meg igjen. Hun vurderer å avslutte forholdet. De siste årene har vi hatt det veldig fint sammen. Jeg ønsker ikke bryte ut av det. Ingen av oss har barn enda men planen var å starte familie sammen så kom denne hemmeligheten ut.
Hvordan skal jeg klare å få tilbake tilliten? 

(spar meg for ufine kommentarer) 

Anonymkode: d5187...f95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde neppe tilgitt, men vet at det eneste som kan fungere i slike situasjoner er at den som var utro tar fullt ansvar for situasjonen og tap av tillit, over lang lang tid. 

Det fungerer aldri der den som var utro etterhvert blir lei av konsekvensene, og ikke lenger vil snakke om dette, eller tilpasse seg det som gjør den andre utrygg. Da har de forhold gått til h..., for den som ble bedratt må da bære konsekvensene alene, og det går ikke. 

Anonymkode: a5e64...540

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du får aldri tilbake tilliten. Ingen av dere vil ha det bra i et forhold med de tiltakene som kreves for å bygge opp noe av tilliten igjen, som at hun har tilgang til mobilen din, mailen, kan spore deg på GPS family tracker til enhver tid og app med mikrofon så hun kan lytte på deg til enhver tid hun ønsker for å høre hvem du er sammen med og hva dere gjør, at du ikke får være med kompiser mer ,ikke kan gjøre ting uten henne, må slette alle damer på Facebook og at dere krangler hele tiden fordi du er lei av å bli kontrollert og ikke stolt på og hun er lei av å ha det vondt. 

Det beste for begge er å gå hvert til sitt. Det er det som er konsekvensen av utroskap og det skulle du tenkt på lenge før om du ikke ville skulle skje.

Tilliten kommer aldri tilbake

Anonymkode: 983d5...f65

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det ikke innafor i stadie man dater og ikke er sammen? Hva er kaotisk? Var hun i et forhold? Forskjell på utroskap når man er helt eksklusiv hverandre. Om det var i begynnelsen av forholdet kan ting ha vært uavklart. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det ikke innafor i stadie man dater og ikke er sammen? Hva er kaotisk? Var hun i et forhold? Forskjell på utroskap når man er helt eksklusiv hverandre. Om det var i begynnelsen av forholdet kan ting ha vært uavklart. 

Ja hun var på vei ut av ekteskapet, men de bodde sammen fremdeles. Vi var kjærester men det ble komplisert. Jeg ble usikker og hadde sex i fylla med en annen i ren frustrasjon over situajonen. Jeg angrer 

Skrevet

Jeg skjønner at det er fortvilende for deg. Du vet jo at du er til å stole på. Men det vet jo ikke hun. Hun vet ikke hva som kan skje neste gang du drikker. Eller om du har gjort det flere ganger. Hva om det kommer flere dårlige perioder? Hva med når dere får barn? Lite søvn? Hun legger på seg. Masse kjedelige rutiner. Hun er lenket til kjøkkenbenken og hjemmet mens du får mye spennende input på jobben med slanke, intelligente kvinnelige kollegaer med andre interesser enn bleier. Dere skal pusse opp. Det er en typisk forholdsfelle. Vil du være trofast da? Ja, sier du kanskje. Kanskje du mener det. Men hun vet ikke. Hun tar kanskje ikke sjansen. Hun har brent seg før. På deg.

Anonymkode: 67897...63d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er en mann som var utro mot samboeren min for 3 år siden. I fylla. 
det var i starten av forholdet og hennes liv var litt kaotisk og vi var i date stadie. Jeg var i en usikker periode da det skjedde men jeg angrer. Jeg forstår at hun er lei seg og jeg holdt det hemmelig i frykt for konsekvenser.
Denne hemmeligheten kom frem nå.
hun er skikkelig sint og lei seg og sier hun ikke kan stole på meg igjen. Hun vurderer å avslutte forholdet. De siste årene har vi hatt det veldig fint sammen. Jeg ønsker ikke bryte ut av det. Ingen av oss har barn enda men planen var å starte familie sammen så kom denne hemmeligheten ut.
Hvordan skal jeg klare å få tilbake tilliten? 

(spar meg for ufine kommentarer) 

Begynn å lese "not just friends". Les om de 5 kjærlighetspråkene.

Les om hvordan gjenopprette tillit etter utroskap.

Vær en åpen bok, hvis at du angrer.

Først og fremst hvis vilje til å ta hennes følelser på alvor. Det gjør du ved innsats. Innsats er å se etter metoder for å fikse dette. Vise henne samtalen mellom deg og den andre. Fullstendig åpenhet er det aller viktigste. De fleste i din situasjon vil gjerne feie under teppet, holderopplysninger skjult, og porsjonerer sannheten ut i små biter over tid. Etter å ha blitt presset fra skanse til skanse i et mislykket forsøk på å minimere og skåne . les om trickle truth. 

Det vil gi din kjære 4-6 nye dager hvor hun hele tiden blir satt tilbake til 0 i prossessen. Dette er ofte værre en selve itroskapen.

Fullstendig åpenhet, svar ÆRLIG på ALLE spørsmål, ikke skjul ting, ikke slett ting. Det hun innbiller seg er sikkert verre en sannheten. Hvis du skjuler sporene og deretter ber om å bli trodd er du fucked. Du skal bygge tillit. Ikke dekke over.

Aldri skyld på henne, blameshift er ødeleggende, du valgte dette. Hun var kanskje ikke prefekt , men pule en annen var ditt valg. Dette var ikke en tabbe med et valg du gjorde. Fortell hva du vil gjøre for å hndre at dette skjer igjen, hvilke grenser du vil sette for deg selv for å ikke havne i slike situasjoner.

Åpenhet, ærlighet er viktig. Det betyr at du må vise deg sårbar. Men det er det som virker, det viser at du mener alvor.

Anonymkode: 49f8f...f25

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begynn å lese "not just friends". Les om de 5 kjærlighetspråkene.

Les om hvordan gjenopprette tillit etter utroskap.

Vær en åpen bok, hvis at du angrer.

Først og fremst hvis vilje til å ta hennes følelser på alvor. Det gjør du ved innsats. Innsats er å se etter metoder for å fikse dette. Vise henne samtalen mellom deg og den andre. Fullstendig åpenhet er det aller viktigste. De fleste i din situasjon vil gjerne feie under teppet, holderopplysninger skjult, og porsjonerer sannheten ut i små biter over tid. Etter å ha blitt presset fra skanse til skanse i et mislykket forsøk på å minimere og skåne . les om trickle truth. 

Det vil gi din kjære 4-6 nye dager hvor hun hele tiden blir satt tilbake til 0 i prossessen. Dette er ofte værre en selve itroskapen.

Fullstendig åpenhet, svar ÆRLIG på ALLE spørsmål, ikke skjul ting, ikke slett ting. Det hun innbiller seg er sikkert verre en sannheten. Hvis du skjuler sporene og deretter ber om å bli trodd er du fucked. Du skal bygge tillit. Ikke dekke over.

Aldri skyld på henne, blameshift er ødeleggende, du valgte dette. Hun var kanskje ikke prefekt , men pule en annen var ditt valg. Dette var ikke en tabbe med et valg du gjorde. Fortell hva du vil gjøre for å hndre at dette skjer igjen, hvilke grenser du vil sette for deg selv for å ikke havne i slike situasjoner.

Åpenhet, ærlighet er viktig. Det betyr at du må vise deg sårbar. Men det er det som virker, det viser at du mener alvor.

Anonymkode: 49f8f...f25

👏 Åpenhet. Ærlighet. To viktige pilarer i et godt forhold. Jeg ville kanskje ha tilgitt et slikt engangstilfelle, men jeg er jo ikke henne. Så spørs det også hvordan hun fikk rede på utroskapen.

• Liker 1
Skrevet
911 skrev (2 minutter siden):

👏 Åpenhet. Ærlighet. To viktige pilarer i et godt forhold. Jeg ville kanskje ha tilgitt et slikt engangstilfelle, men jeg er jo ikke henne. Så spørs det også hvordan hun fikk rede på utroskapen.

Jeg fortalte det selv, etter 3 år. Hun var gift med ex mann og de bodde sammen. Men de var på vei fra hverandre fordi jeg hadde møtt henne. Jeg var usikker og sjalu på ex mannen. Jeg gjorde det i affekt og jeg angrer som fxxx 

jeg har aldri hatt det bedre i livet mitt de siste Årene og nå skal denne hendelsen avslutte alt. 
Jeg er 4 år eldre enn henne og jeg burde vite bedre, men nå fanger fortiden meg. 

• Liker 1
Skrevet

En skal aldri tilgi utroskap uansett. Da legger man bare tilrette for at det kan skje igjen. For man blir jo tilgitt neste gang også.

Anonymkode: 8aece...821

• Liker 1
Skrevet

Mann. Jeg hadde ikke tilgitt deg. Hadde du tilgitt om det gjaldt deg? i såfall har du et sterkt hjerte og sinn, som sjelden er tilfellet for de som er utro i fylla fordi de var i en litt usikker periode.

Anonymkode: ba5ea...46f

Skrevet

Jeg hadde nok ikke klart å gå videre med deg. Men vi er alle forskjellige. 

Men hadde jeg vært deg hadde jeg lagt meg langflat. Beklaget og beklaget. Jeg hadde latt dama kjefte og gråte. La henne prate og prate om det. La henne stille spørsmål, og svar henne , selv om de samme spørsmålene kommer opp igjen flere ganger . Vis at du elsker henne, gjør alt for henne. Gi henne tid. Lykke til!

Anonymkode: 4c4e4...5ff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg hadde nok ikke klart å gå videre med deg. Men vi er alle forskjellige. 

Men hadde jeg vært deg hadde jeg lagt meg langflat. Beklaget og beklaget. Jeg hadde latt dama kjefte og gråte. La henne prate og prate om det. La henne stille spørsmål, og svar henne , selv om de samme spørsmålene kommer opp igjen flere ganger . Vis at du elsker henne, gjør alt for henne. Gi henne tid. Lykke til!

Anonymkode: 4c4e4...5ff

Ønsker å legge til at kjæresten min var gift på dette tidpunktet og de bodde sammen. Vi var mer sammen enn hun var med ex mannen, vi kalte hverandre kjærester. Vi sa vi var glad i hverandre og jeg sa jeg elsket henne. 
men ja- det var jo feil av meg. Jeg holdt det hemmelig av en grunn. Men syntes det var tungt at hun fortsatt hadde mannen sin. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ønsker å legge til at kjæresten min var gift på dette tidpunktet og de bodde sammen. Vi var mer sammen enn hun var med ex mannen, vi kalte hverandre kjærester. Vi sa vi var glad i hverandre og jeg sa jeg elsket henne. 
men ja- det var jo feil av meg. Jeg holdt det hemmelig av en grunn. Men syntes det var tungt at hun fortsatt hadde mannen sin. 

Kjæresten din var gift?! Da var dere jo begge utro!! Haha. Til pass for dere begge. What comes around, goes around.

Anonymkode: ba5ea...46f

• Nyttig 1
Skrevet

Det skjer neppe. Ikke bare var du utro, men du har også holdt på denne løgnen såpass lenge. Jeg hadde gått og aldri sett meg tilbake. 

Anonymkode: cd09b...b7f

Skrevet

Jeg hadde nok tilgitt pga det skjedde 1 gang, og fordi du fortalte det selv, om enn lovlig seint. Men hadde det skjedd noe som helst snusk i fremtiden, eller ting hadde blitt holdt hemmelig (om så bare litt flørting), så hadde det blitt på hue og ræva ut uten å mukke. Det skal sies at jeg tåler litt småflørting uten at det betyr noe, MEN jeg skal vite om det. Kan gjerne bruke det som krydder i forholdet vårt.

Anonymkode: 13620...cbc

• Liker 1
Skrevet

Høres snålt ut hele greia med tanke på at hun var gift men uansett... Jeg hadde ikke tilgitt utroskap, i vært fall ikke om det hadde blitt holdt hemmelig på den måten. 

Kjenner noen som tilga utroskap men der fortalte den utroe partneren at de hadde vært utro dagen etter også tidlig inn i dating stadiet. Dette skjedde i fylla også og de var helt fra seg begge to. Jeg vet ikke om jeg tror på fylla har skylda men her har det vært fall vært åpen om utroskapen. Det tok lang tid og den utro måtte slutte å dra på byen og drikke utenom med hjemme med gode venner. Syns det er helt innafor å kreve. De har barn nå og skal gifte seg i november. Jeg tror de har klart å ordne opp id ette fult og helt og det er mange år siden. 

Anonymkode: 61c7f...482

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...