AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Det ble samlivsbrudd tidligere i år, etter noen strevsomt år som småbarnsforeldre. Barnefar mener vi burde feire sammen for barnas skyld, mens jeg syns vi burde være vær for oss. Hva er anbefalt? Det er et stygt brudd. Anonymkode: f7f29...dc4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Vil dere klare å være i samme rom gjennom et helt juleselskap uten å krangle? Vil dere klare å holde en god tone gjennom hele dagen? Hvis svaret er nei, så bør dere ikke feire sammen. Anonymkode: 7bc26...8cb 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Hvis ungene da tror at dere blir sammen igjen, slik som unger ofte gjør og håper på , så nei. Anonymkode: 83d88...d57 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Du skriver at det er et stygt brudd. Da bør dere feire hver for dere om det fortsatt er dårlig stemning. Trekk lodd om julaften, om dere ikke blir enige. Finn en ordning begge (og barna!!) kan leve godt med fremover. Vi feiret første julaften sammen etter bruddet. Vi hadde et «fint» brudd og var (og er fremdeles) gode venner. Etter det har vi delt opp julen, og det har fungert fint for alle parter. Anonymkode: 8ad45...488 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 Er det stygt brudd, så burde dere vel ikke feire sammen. Med mindre dere har ordnet opp og nå samarbeider fint, og har en god tone mellom dere. Her feiret vi jul sammen første året, men vi hadde ikke stygt brudd. Og her så feiret vi barnas bursdag sammen, han kom innom på middag iblant osv. Vi syntes barna skulle se at vi kunne være venner. Nå er barna voksne, og de sier de er glade for at jeg og far er venner, og ikke har noe problemer med å tilbringe tid sammen. Anonymkode: e0174...af7 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 Ikke gjør det, barna fanger opp den dårlige stemningen, selvom dere skjerper dere for barnas skyld. Bedre for barna å feire med en av dere og slippe å kjenne på trykket stemning Anonymkode: 2e6d4...89a 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 Vi feiret sammen det første året, mest fordi pappaen ikke har noen og blir sittende alene på julaften. Og det er jo litt trist. Men det orker jeg ikke i år, han får velge om han og barnet skal feire sammen alene. Utrolig tussig julaften for en 4-åring, men. Anonymkode: d6411...d9f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 Vi tilbringer julekvelden hos familien min, inntil en av oss får seg en partner. Han har desverre ingen familie i nærheten og så lenge det bare er snakk om noen timer så går det greit for min del. Vi samarbeider greit, til tross for at bruddet var komplisert og vondt. Men én kveld holder, andre juleselskaper er uaktuelt. Det er jo fortsatt noen mnd igjen, og konflikter kan jo ha roet seg til da. Men klarer dere ikke å legge det til side så la være. Anonymkode: 8e705...22b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #9 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det ble samlivsbrudd tidligere i år, etter noen strevsomt år som småbarnsforeldre. Barnefar mener vi burde feire sammen for barnas skyld, mens jeg syns vi burde være vær for oss. Hva er anbefalt? Det er et stygt brudd. Anonymkode: f7f29...dc4 Her skilte vi oss i November, så feiret første julen sammen, var stygt brudd her også,men tenkte på barna som da var 10mnd og nesten 3, året etter var de hos meg og året etter var de hos faren og kjæreste, og slik ble det hvert år, nå er de 13 og 15 og skal til pappan , stemoren og søskene , Greit dette året for jeg har termin 20 desember, så ikke sikkert det blir så mye julefering hos meg og mannen Anonymkode: 24b41...3ff
Pilga Skrevet 8. september 2022 #10 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vil dere klare å være i samme rom gjennom et helt juleselskap uten å krangle? Vil dere klare å holde en god tone gjennom hele dagen? Hvis svaret er nei, så bør dere ikke feire sammen. Anonymkode: 7bc26...8cb signerer denne! 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #11 Skrevet 8. september 2022 har dere 50/50 ellers? Selv hadde jeg et pent brudd med min eksmann, så vi har feiret sammen, til og med 1 året da vi gikk fra hverandre i august/september. Året etter hadde jeg en nyfødt. Vi har 50/50. Men jeg kjenner at jeg ikke har noe problemer med at vi har barnet vårt annenhver jul. Anonymkode: cedeb...54c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #12 Skrevet 8. september 2022 Venner? Ja Uvenner? Nei Anonymkode: e6447...a06
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #13 Skrevet 9. september 2022 Vi feiret samme. , for oss var det riktig. Anonymkode: 7f64c...eb6
Ulrikke Skrevet 9. september 2022 #14 Skrevet 9. september 2022 Klarer dere å oppriktig ha det hyggelig en kveld sammen? I så fall ja, men avhengig av alder, presiser gjerne overfor barna at det er fordi dere ønsker å være sammen med barna begge to i år, og at det ikke betyr at dere skal flytte sammen igjen eller noe sånt... På en hyggelig måte, selvfølgelig! Klarer dere IKKE å ha det hyggelig, og det vil bli rar stemning, passiv-aggressive kommentarer osv, så er svaret helt klart nei. Da er det enormt mye bedre for barna å bare feire jul med en av dere. Trekk lodd om hvem som har første jula, også tar dere annenhver julaften deretter.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #15 Skrevet 9. september 2022 Dersom én av dere ikke er med på dette, så tenker jeg regelen bør være at det ikke blir noe av. Jeg hadde felles julefeiring med min ekskone første jul (samme år) etter at vi ble separert. Vi mente begge i utgangspunktet at vi kunne gjøre dette for barnas skyld, men hele kvelden ble preget av dårlig stemning. Hun klarte ikke å styre seg fra å snakke meg ned ved julemiddagen, og utover kvelden ble vondt til verre. Da gjestene var gått fikk hun et raserianfall der hun begynte å rasere huset, og hun måtte hentes av en slektning. Dette virker kanskje ekstremt, men samlivsbrudd får ut det verste i folk. Jeg tror hun ikke fullt ut innså at ekteskapet var over før vi alle satt der, og separasjonen var offisiell overfor familien. Neste jul fulgte vi normalt samvær (50/50), men barna fikk se begge foreldre selve julaften, med julefrokost hos den ene og julemiddag hos den andre. Det gikk kjempefint. Barn er ganske fleksible, og når begge kan legge seg i selen for å skape det fint hver for seg, så blir det bra. Etter det har vi helt separat julefeiring. Anonymkode: c1fb6...ca4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #16 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det ble samlivsbrudd tidligere i år, etter noen strevsomt år som småbarnsforeldre. Barnefar mener vi burde feire sammen for barnas skyld, mens jeg syns vi burde være vær for oss. Hva er anbefalt? Det er et stygt brudd. Anonymkode: f7f29...dc4 Det beste er om dere klarer å legge alt mellom dere til side og feire sammen. Dvs IKKE noe krangling og styggheter! Sette barna først og la de få en fin jul sammen. Om det ikke går så la være! Anonymkode: 8b446...b44
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #17 Skrevet 9. september 2022 Å gjøre ting sammen for barnas skyld er bare idiotisk. Dere er skilt. Så ikke la barna tro noe annet. Barn kan bli forvirret av «for barnas skyld» Anonymkode: d49fc...802
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #18 Skrevet 9. september 2022 Etter et stygt brudd ville jeg nok hatt det hver for seg. Vi har feiret sammen i 8-9 år, mye fordi vi ikke har annen familie i nærheten og ikke har nye partnere. Har null problemer med å omgåes på en hyggelig måte. Vi feirer de fleste merkedager sammen, og har også vært på ferie. Jeg er veldig glad vi kan ha det slik, ungene synes også det er fint, men skjønner at det ofte ikke er mulig. Anonymkode: a67b2...4c1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #19 Skrevet 9. september 2022 Vi har feiret sammen noen år. Både med nye kjærester og barn på hver sin kant ☺️ skal sies at det var ett helt ukomplisert brudd, der vi gikk fra å være kjærester til venner rett og slett. Anonymkode: 5b75a...789
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå