Gå til innhold

Strømregningen for august

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

CD2525E1-6542-4054-91F9-A82171C4554A.jpeg

Anonymkode: ef42e...15e

Nettleie faktureres direkte fra netteier, og blandes ikke inn på fakturaen fra klarkraft. Derfor får du faktura fra netteier med nettleien og fratrukket strømstøtte.  Hvis regningen går i minus så får du dette utbetalt.

Mange strømleverandører har gjennomfakturering slik at man slipper dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

880 kWh, 2100 kr etter strømstøtte.

Skrevet

1550 kroner for 280kWt (leilighet på 100kvm)

1062 kroner i strømstøtte

Ca 400 i nettleie - fører til at jeg får igjen ca. 600 fra lyse som jeg må betale nettleie til.

Sør-Vestlandet...

Skrevet

Hinsides, helt hinsides dette her! Vi fikk 2100 kr for august. Dette er da inkludert nettleie og etter strømstøtte. Vi bor i leilighet Oslo, 77 kvm, 2 voksne og 1 barn. Forrige mnd fikk vi 900 kr i regning. Jeg syntes det er en syk pris fordi jeg ikke skjønner hva som drar sånn strøm. Vi bruker kun ledlys, fyrer ikke ( det har vi uansett inkludert når den tid kommer), bruker felles vaskeri, dusjer kort og bruker generelt lite varmtvann. 

Anonymkode: 9af56...472

• Liker 2
Skrevet

Kommer strømstøtte frem på faktura? Betalte 0 i nettleie.

Brukte 358kwh i august og fikk 2100 å betale.

Bor i Bærum, skjønner ikke noe av dette. 

Anonymkode: dfa1f...bd0

Skrevet
Adobyen skrev (42 minutter siden):

Nettleie faktureres direkte fra netteier, og blandes ikke inn på fakturaen fra klarkraft. Derfor får du faktura fra netteier med nettleien og fratrukket strømstøtte.  Hvis regningen går i minus så får du dette utbetalt.

Når det står 0 hver gang da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer strømstøtte frem på faktura? Betalte 0 i nettleie.

Brukte 358kwh i august og fikk 2100 å betale.

Bor i Bærum, skjønner ikke noe av dette. 

Hos meg står det på regningen for nettleie. (Jeg har en annen strømleverandør). Regningen for nettleie er 0 kroner, men hvis jeg går inn på den spesifiserte regningen ser jeg hvor mye som er nettleie, hvor mye som er strømstøtte og hvor mye jeg har tilgode. 

Skrevet
kaskazini skrev (2 minutter siden):

Hos meg står det på regningen for nettleie. (Jeg har en annen strømleverandør). Regningen for nettleie er 0 kroner, men hvis jeg går inn på den spesifiserte regningen ser jeg hvor mye som er nettleie, hvor mye som er strømstøtte og hvor mye jeg har tilgode. 

Tilgode? Har også 2 forskjellige. Er det noe du får?? Hva har jeg ikke skjønt her? Betaler de pengene til strømselskapet?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tilgode? Har også 2 forskjellige. Er det noe du får?? Hva har jeg ikke skjønt her? Betaler de pengene til strømselskapet?

Mitt eksempel da. For september fikk jeg strømregning på 1500 kroner. Den betaler jeg i sin helhet. Regningen for nettleie (en annen leverandør) får jeg i nettbanken som 0 kroner - hvis jeg går inn på spesifiseringen av regningen på 0 kroner ser jeg at strømstøtten er 1000 kroner og nettleien er 400 kroner. Mellomlegget på 600 kroner får jeg på konto om noen dager. 

Dvs DU får støtten på konto, det trekkes ikke fra strømregningen (når man har to leverandører iallefall)

Endret av kaskazini
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når det står 0 hver gang da?

0 fra netteieren?  Det skal vel være vedlagt en beregning.  Du bør nok undersøke det nærmere. Har du gitt netteier ditt kontonummer?

Endret av Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du får logge deg inn på din side hos nettleverandøren din. Der ligger nok alle fakturaer. Du må kanskje oppgi kontonummer så de får betalt ut det du eventuelt har til gode. Jeg har 556 kr til gode som blir utbetalt den 21. september 

Anonymkode: 3a53d...4d1

Skrevet

Fader så billig strømregninger dere får da. Her er vår på over 8000 å det er uten nettleie.  

Skrevet
Mio-lio skrev (1 minutt siden):

Fader så billig strømregninger dere får da. Her er vår på over 8000 å det er uten nettleie.  

Strømstøtten trekkes fra nettleien og blir utbetalt fra nettleverandøren din. Logg inn på din side for å se hva du eventuelt har til gode.

• Liker 1
Skrevet
kaskazini skrev (16 minutter siden):

Mitt eksempel da. For september fikk jeg strømregning på 1500 kroner. Den betaler jeg i sin helhet. Regningen for nettleie (en annen leverandør) får jeg i nettbanken som 0 kroner - hvis jeg går inn på spesifiseringen av regningen på 0 kroner ser jeg at strømstøtten er 1000 kroner og nettleien er 400 kroner. Mellomlegget på 600 kroner får jeg på konto om noen dager. 

Dvs DU får støtten på konto, det trekkes ikke fra strømregningen (når man har to leverandører iallefall)

Har litt å sjekke opp. Stått 0 i mange mnd. 

Takk skal du ha.

Skrevet
Adobyen skrev (15 minutter siden):

0 fra netteieren?  Det skal vel være vedlagt en beregning.  Du bør nok undersøke det nærmere. Har du gitt netteier ditt kontonummer?

Det skal sjekkes i morgen. Ikke fått noe på konto.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Strømstøtten trekkes fra nettleien og blir utbetalt fra nettleverandøren din. Logg inn på din side for å se hva du eventuelt har til gode.

Ja vet. Men likevel. Forje regning var på 5000 å noe å fikk rett under 1000kr i strømstøtte bare. 

Skrevet
Adobyen skrev (1 time siden):

Akkurat. Så folk oppgir strømpriser uten strømstøtte i tråden. 

Skjønte det var noe muffins. 

Anonymkode: 0f6e6...548

Skrevet

488 kwh. 

2681 kr i strøm, og 1311 kr etter strømstøtte. 

Anonymkode: e5c60...1a4

Skrevet
Mio-lio skrev (3 minutter siden):

Ja vet. Men likevel. Forje regning var på 5000 å noe å fikk rett under 1000kr i strømstøtte bare. 

Ja, strømstøtten er et lite plaster på et stort gapende sår. Regningen for august, etter støtte, er fortsatt langt høyere enn regningene jeg pleier å ha midtvinters når jeg betaler for både strøm og nettleie selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg skjønner ikke at det går an med strømstøtte. Hva misser jeg? 

Snittprisen sør var på 543 øre kWt i august. 

Du betaler 473 øre kWt. 

Skal man regne utifra snittpris så bør du ligge rundt 206 øre kWt, og da en pris på 3700,- + nettleie. 

Opplagt noe vesentlig jeg misforstår her. Denne strømstøtte fungerer jo ikke slik det skal. 

Anonymkode: 0f6e6...548

Strømstøtte kommer i minus på nettleien om det er to forskjellige leverandører - og da blir det en helt annen pris ….

Anonymkode: 6ff40...021

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...