AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 4 åringen har plutselig blitt glad i frokostblandinger som inneholder mye sukker. Liker best coco pops. Spiser mye til kveldsmat. Jeg syns en gang i blant er greit men å spise flere ganger i uka kan være tegn på unødvendig sukker inntak. Ellers er vi veldig forsiktig med spising av godteri/sjokolade. Får bare på lørdager i små mengder. Men den cocopopsen må det bli slutt på. Finnes det noe annet som er uten sukker men også smaker godt? Jeg sjekket på frokostblanding som heter fitness men den inneholder også sukker😶🌫️ Anonymkode: 8670a...4f8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men den cocopopsen må det bli slutt på. Hvem er det som kan styre det, mon tro? Anonymkode: 3f13c...fdc 52 10
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Gi ungen litt søtt innimellom i hverdagen, må jo ikke være godteri, så blir barnet ikke så desperat når det kommer noe sukker innenfor rekkevidde. Unger som nektes alt søtt og godt stort sett, blir som ustyrlige støvsugere når de først får noe, og sprengspiser selv om de er mette. I deres logikk vet de jo ikke når neste mulighet for godsaker melder seg. Og nei, det finnes ikke frokostblandinger som smaker godt som ikke inneholder sukker. Du kan evt lage havregrøt med friske bær på, eller havregryn med bananbiter - men både frukt og bær, spesielt bananer som er så søte og gode - inneholder også mye sukker. Fruktsukker, som gir barn fettlever i store mengder. Anonymkode: be937...c7d 8 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Musli bruker vi. Altså havregryn, frø, tørket frukt. Anonymkode: c166c...4df 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 Kan du ikke finne en sunnere frokostblanding og gi i hverdagen, så kan han spise usunn på lørdag? Anonymkode: a810c...d78 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem er det som kan styre det, mon tro? Anonymkode: 3f13c...fdc Selfølgelig foreldrene skal det. Men kan ikke nekte så ofte heller. Da blir han sinna og hele stemningen blir ødelagt🤬 Anonymkode: 8670a...4f8
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selfølgelig foreldrene skal det. Men kan ikke nekte så ofte heller. Da blir han sinna og hele stemningen blir ødelagt🤬 Anonymkode: 8670a...4f8 Nå tuller du? Anonymkode: c39ee...60d 27 7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selfølgelig foreldrene skal det. Men kan ikke nekte så ofte heller. Da blir han sinna og hele stemningen blir ødelagt🤬 Anonymkode: 8670a...4f8 Hvem er det da som introduserer så små barn for slikt? Anonymkode: c6a87...11f 17 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #9 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selfølgelig foreldrene skal det. Men kan ikke nekte så ofte heller. Da blir han sinna og hele stemningen blir ødelagt🤬 Anonymkode: 8670a...4f8 Troll Anonymkode: cad9e...404 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #10 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selfølgelig foreldrene skal det. Men kan ikke nekte så ofte heller. Da blir han sinna og hele stemningen blir ødelagt🤬 Anonymkode: 8670a...4f8 Han er 4 år.. Come on! Anonymkode: 399a6...0e7 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #11 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): 4 åringen har plutselig blitt glad i frokostblandinger som inneholder mye sukker. Liker best coco pops. Spiser mye til kveldsmat. Jeg syns en gang i blant er greit men å spise flere ganger i uka kan være tegn på unødvendig sukker inntak. Ellers er vi veldig forsiktig med spising av godteri/sjokolade. Får bare på lørdager i små mengder. Men den cocopopsen må det bli slutt på. Finnes det noe annet som er uten sukker men også smaker godt? Jeg sjekket på frokostblanding som heter fitness men den inneholder også sukker😶🌫️ Anonymkode: 8670a...4f8 Hvorfor kjøper du det hvis du ikke vil han skal spise det? Gi gutter proteiner Anonymkode: 5d4b6...ec5 8
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #12 Skrevet 8. september 2022 Havrefras gir jeg min, Er ett bedre alternativ men ikke sukkerfritt Anonymkode: 93d61...6a9
solsolsol Skrevet 8. september 2022 #13 Skrevet 8. september 2022 Vi kjøper ikke inn mat vi ikke vil at barna skal spise 🤷♀️ Finnes heldigvis masse god mat som også er sunt 12
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #14 Skrevet 8. september 2022 Vi kjøper 4korn eller havregryn. Det spiller ingen rolle om hun hadde foretrukket noe annet. Anonymkode: 53f5b...2e9 8
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #15 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Unger som nektes alt søtt og godt stort sett, blir som ustyrlige støvsugere når de først får noe, og sprengspiser selv om de er mette. Anonymkode: be937...c7d Jeg dør av å lese sånne uintelligente og feilaktige påstander. Nei, det er ingen automatikk i dette. Anonymkode: bfcbe...c04 8 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #16 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Selfølgelig foreldrene skal det. Men kan ikke nekte så ofte heller. Da blir han sinna og hele stemningen blir ødelagt🤬 Anonymkode: 8670a...4f8 Det hadde du sluppet om du aldri introduserte dette. Vår 4 åring hadde selvsagt ELSKET cocopops, heldigvis aner han ikke hva det er. Dette er 100% selvforskyldt. Anonymkode: 00606...1fd 19
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #17 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Selfølgelig foreldrene skal det. Men kan ikke nekte så ofte heller. Da blir han sinna og hele stemningen blir ødelagt🤬 Anonymkode: 8670a...4f8 Herregud, sånn er det å ha barn. Nå lærer du barnet at trass funker, hva tror du skjer da? Mer trass og enda dårligere stemning. Dette MÅ du fikse før tenårene, nå er ungen din en drittunge (din skyld), men som ungdom blir det alkohol, dop, salg og utagering, ikke fullføring av grunnskolen og fengsel. Anonymkode: f383b...aa5 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #18 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Selfølgelig foreldrene skal det. Men kan ikke nekte så ofte heller. Da blir han sinna og hele stemningen blir ødelagt🤬 Anonymkode: 8670a...4f8 Hvis du ikke har kjøpt noe, så er det ikke noe å få. Vær en voksen forelder, ikke bestevenninna hans. Anonymkode: bd18f...79c 6
Uglems Skrevet 8. september 2022 #19 Skrevet 8. september 2022 Hæ... Havregryn med rismelk og banan er søtt og godt. Eller så kan du ha oppi litt hjemmelaget jordbærsyltetøy og melk. Hvis det er pga sjokoladen anbefaler jeg deg å prøve kjøleskapsgrøt, da kan du putte oppi kakaopulver, peanøttsmør og pynte med bær etc bare fantasien setter grenser. Siden barnet kun er 4 år, har det ekstremt god effekt å hause opp "i morgen skal vi ha noe skikkelig godt til frokost! Siden det er fredag liksom" ja idk hva som funker å si til fireåringen din. Her har jeg forklart fra hun var liten at det er kun tørka sukker med tilsatt farge. Hvis hun vil ha noe søtt og godt får hun heller ekte godteri. Etter måltidene er spist. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #20 Skrevet 8. september 2022 Finn noe som er like godt😊 Min er veldig glad i havregryn med melk. Innimellom kjøper jeg lettmelk med sjokoladesmak, uten sukker å har i havregryna🤣 noen skiver banan, så er det fest😂 Ellers er den granolaen fra synnøve finden populær, men mulig den ikke er blandt de sunneste. Min liker også den som heter Bare Bra, med bringebær og kakao. Når alt går skeis, så blander jeg litt, noen nesquick kuler sammen med sunn frokostblanding, det går også ned😅 Tror ikke den er av de verste, er vel 53% fullkorn i den iallefall. Men jeg er ikke superstreng. Spises ikke hver dag, Anonymkode: 536a6...31b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå