AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Jeg har lenge brukt fuktighetskremen Canoderm pga atopisk eksem, men har skiftet krem etter at lukten av kremen satt seg i madrass/klær/soverom. En stund senere sitter lukten fortsatt etter vasking av klær og trekket til overmadrassen - har sett tråder der andre har vært i samme problemstillingen før. Er det noe man kan gjøre for å fjerne lukten, eller må jeg bare gi opp og kjøpe nytt? Takk på forhånd :) Anonymkode: b7f27...d91
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #2 Skrevet 9. september 2022 Vi sliter også med dette. I tillegg synes jeg klær og sengetøy slites betydelig fortere etter at vi gikk over fra Miniderm til Canoderm. Synes det er utrolig stor forskjell. Men eksemet var verre da vi brukte Miniderm, så vi føler ikke at vi har noe valg. Bruker innimellom en krem fra La roche posay som også inneholder karbamid, men den lukter enda verre så tror det bare er sånn det lukter. Vi prøvde å søke Grunnstønad mtp. at klær og sengetøy slites så fort nå, men fikk avslag fordi NAV mente at utgiftene våre til klær og sengetøy ikke er høyere enn den øvrige befolkningen. Anonymkode: f903d...865 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #3 Skrevet 9. september 2022 Synes ikke det lukter noe som helst av canoderm. Bruker det på hele kroppen. Så kanskje et tips er å leve med det? Det kan umulig oppleves som en sterk lukt? Fra madrass kan man fjerne lukt med blant annet bakepulver og så støvsuge det bort etter det har fått virket. Vi hadde en ufattelig vond lukt av madrass etter flytting som kom fra noen som nok hadde brukt hengeren før oss, og bakepulveret fjernet helt lukten fra det. Man kan vel også vaske klær i maskin med eddik for å fjerne lukt Anonymkode: bc649...c30 3
Motelvibes Skrevet 9. september 2022 #4 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes ikke det lukter noe som helst av canoderm. Bruker det på hele kroppen. Så kanskje et tips er å leve med det? Det kan umulig oppleves som en sterk lukt? Fra madrass kan man fjerne lukt med blant annet bakepulver og så støvsuge det bort etter det har fått virket. Vi hadde en ufattelig vond lukt av madrass etter flytting som kom fra noen som nok hadde brukt hengeren før oss, og bakepulveret fjernet helt lukten fra det. Man kan vel også vaske klær i maskin med eddik for å fjerne lukt Anonymkode: bc649...c30 Baking soda er ikke bakepulver men natriumbikarbonat. Bakepulver gjør ingenting annet enn å heve bakst. 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #5 Skrevet 9. september 2022 Motelvibes skrev (31 minutter siden): Baking soda er ikke bakepulver men natriumbikarbonat. Bakepulver gjør ingenting annet enn å heve bakst. Jeg er stygt redd du tar feil https://illvit.no/mennesket/helse/20-ting-du-ogsa-kan-bruke-bakepulver-til Anonymkode: bc649...c30
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #6 Skrevet 10. september 2022 Hm - jeg kjenner ingen lukt av canoderm.. hva lukter det? Må være en lukt ikke alle kan kjenne, sånn som enkelte parfymer Anonymkode: b5d65...dde 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #7 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Synes ikke det lukter noe som helst av canoderm. Bruker det på hele kroppen. Så kanskje et tips er å leve med det? Det kan umulig oppleves som en sterk lukt? Fra madrass kan man fjerne lukt med blant annet bakepulver og så støvsuge det bort etter det har fått virket. Vi hadde en ufattelig vond lukt av madrass etter flytting som kom fra noen som nok hadde brukt hengeren før oss, og bakepulveret fjernet helt lukten fra det. Man kan vel også vaske klær i maskin med eddik for å fjerne lukt Anonymkode: bc649...c30 Ja, men jeg bor i kollektiv og lukten sprer seg veldig. Jeg kjenner den ikke selv når jeg er på rommet, men kjennes når jeg går inn i rommet igjen etter å ha vært ute. Ubehagelig å dra på overnattingsbesøk til andre da lukten setter seg etter smøring, og å få besøk på soverommet også siden det lukter. Gått over til CeraVe men lukten er der fortsatt. Har prøvd å vaske med klær med eddik og vann som skyllemiddel. Hjalp litt. Strødde også natron på madrassen og lot det ligge en stund men det hjalp ikke nevneverdig tror jeg. Hadde håpet noen her inne har hatt problemstillingen tidligere og funnet en løsning. Får bare prøve enda mer bakepulver/natron og eddikvask. Er litt rådvill - det lukter i hele soverommet selv om jeg ikke er der. Anonymkode: b7f27...d91 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #8 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hm - jeg kjenner ingen lukt av canoderm.. hva lukter det? Må være en lukt ikke alle kan kjenne, sånn som enkelte parfymer Anonymkode: b5d65...dde Lukter litt syrlig. Ikke vondt, men man kjenner den godt. Vi har den i alt av klær og sengetøy, det er bare sånn det er. Foretrekker den lukta over alt av parfymert skyllemiddel som andre folk bruker, hvertfall. Anonymkode: 641b1...23d
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #9 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 23.57): Synes ikke det lukter noe som helst av canoderm. Bruker det på hele kroppen. Så kanskje et tips er å leve med det? Det kan umulig oppleves som en sterk lukt? Fra madrass kan man fjerne lukt med blant annet bakepulver og så støvsuge det bort etter det har fått virket. Vi hadde en ufattelig vond lukt av madrass etter flytting som kom fra noen som nok hadde brukt hengeren før oss, og bakepulveret fjernet helt lukten fra det. Man kan vel også vaske klær i maskin med eddik for å fjerne lukt Anonymkode: bc649...c30 Enig, merker absolutt ingen lukt. Brukt Canoderm over hele kropper i mange år, merker ingenting av madrass, klær, sengetrekk etc. Anonymkode: b33aa...d01
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #10 Skrevet 11. september 2022 Mest madrassen det sitter i akkurat nå. Resten gikk bort etter vask med eddik og vann som skyllemiddel. Må prøve meg litt frem :) Kanskje lukten setter seg mest om man smører seg rett før man legger seg/kler på seg. Og er sikkert avhengig av hvor mye man bruker (hvor tørr huden din er). Anonymkode: b7f27...d91
Motelvibes Skrevet 11. september 2022 #12 Skrevet 11. september 2022 Kan det være noe annet? Sjekket stikkontaktene på rommet?
CrazyCatLady2500 Skrevet 11. september 2022 #13 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja, men jeg bor i kollektiv og lukten sprer seg veldig. Jeg kjenner den ikke selv når jeg er på rommet, men kjennes når jeg går inn i rommet igjen etter å ha vært ute. Ubehagelig å dra på overnattingsbesøk til andre da lukten setter seg etter smøring, og å få besøk på soverommet også siden det lukter. Gått over til CeraVe men lukten er der fortsatt. Har prøvd å vaske med klær med eddik og vann som skyllemiddel. Hjalp litt. Strødde også natron på madrassen og lot det ligge en stund men det hjalp ikke nevneverdig tror jeg. Hadde håpet noen her inne har hatt problemstillingen tidligere og funnet en løsning. Får bare prøve enda mer bakepulver/natron og eddikvask. Er litt rådvill - det lukter i hele soverommet selv om jeg ikke er der. Anonymkode: b7f27...d91 Kan du ha med lakenpose og bruke hos andre, da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå