Gå til innhold

ADHD. Får ikke kontakt for oppfølging, trenger virkelig råd om hva jeg kan gjøre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Fikk adhd diagnose før jul som jeg tok privat. Tok kontakt med en privat psykiater med offentlig avtale som jeg begynte og gå til i Mai. Startet på medisiner og hadde ett par timer med psykriater der siste var i midten av juni. Hadde til da veldig god effekt og lite bivirkninger. 

Siden juli har jeg bare fått mer problemer og bivirkninger. Fortere irritabel, ufokusert og de rundt meg sier at jeg til tider virker fjern og lite til stede. Problemer med å sove og sove gjennom hele natten er blitt ett stort problem. Veldig anspent i kroppen og er blitt veldig tam og følelsesløs til det meste. 
Bruker all energi jeg har på jobb, og går resten av dagen og vet egentlig ikke hva jeg gjør på. Jeg er vanligvis veldig ansvarsfull og strukturert. Men nå er jeg bare helt sløv og teit.

Prøvde og kontakte psykiateren min siste uken av juli for fornyelse av resepten min, og for å diskutere at jeg ønsket bytte av medisin. Fikk ingen svar og prøvde i to uker til og ringe ett par ganger i uken men fortsatt ingen svar. Fikk plutselig melding en dag om at vedkommende var på ferie og skulle ta kontakt. 
Resepten min var nå tom og jeg gikk i en uke uten i vente på at han skulle ta kontakt. Måtte til slutt ta kontakt med fastlegen som kunne gjøre ett unntak pga ferie, og jeg fikk hentet ut for ca en mnd men ikke mer. 

Sendt melding to ganger til psykriater der etterspørr ny time pga jeg har problemer med medisinen jeg går på nå. Siste melding var nå på mandag og jeg får fortsatt ingen svar.  Jeg har nå prøvd i 7 uker nå uten noe svar. Tenkte først at det var pga ferie at jeg ikke fikk noe svar, men nå vet jeg ikke lenger. Jeg blir så oppgitt og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har bare en uke igjen av medisiner. 

Den uken jeg gikk uten var bare totalt kaos. Merket at jeg er helt avhengig av de for å fungere i hverdagen, spesielt på jobb hvor jeg har mye ansvar og som krever mye av min oppmerksomhet.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Føler meg veldig hjelpesløs og blir veldig oppgitt og lei meg. Har en arbeidsplass jeg trives og mestrer. Og jeg er veldig redd for hvordan det blir om jeg må gå uten medisiner, og bekymret for hvordan jeg vil prestere på jobb. Har i alle år vært en einstøling og aldri fått helt til sosiale relasjoner. Medisinene har hjulpet meg så mye på få mnd og har nå fått ett par gode venner, kjæreste og bedre forhold til familie. 

Jeg er så utrolig skuffet og oppgitt over meg selv. Og lei meg for og være i denne situasjonen. Selv med økte bivirkninger så har medisinene hjulpet meg å skape gode rutiner og vaner, og jeg har fått en helt ny hverdag jeg bare kunne drømt om å ha før. Jeg blir bare lei meg og orker ikke tanken på og være uten.

Jeg syntes det er så utrolig dårlig gjort. Spesielt at resepten min ikke er fornyet sånn at jeg hadde hatt det jeg trengte. Jeg har ikke god økonomi, og har ikke mulighet og betale flere tusen for konsultasjon privat. Jeg holder til på vestlandet og trenger virkelig råd til hva jeg kan gjøre, eller hvem jeg kan ta kontakt med som kan hjelpe meg på kort varsel.  Takk for at du leste ❤️

Anonymkode: e2d08...e27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...