Alyanna Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 En dronning er død, hele verden sørger. En rik gammel dame med familie som er rasistiske, historie med å ta folk som slaver og utsatte en uskyldig kvinnes liv for bilulykke og mannen som var notorisk utro nå skal bli den nye kongen. Bare jeg som blir kvalm over all oppstyret og plutselig så fælt folk skulle bli lei seg nå, når folk sulter seg ihjel hver dag? 12 4
Gjest ATLAS6 Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Det er alltid så fascinerende med mennesker som skal være forbanna på alle situasjoner og andres oppmerksomhet. Dronningen var den lengst levende monarken, og en historisk figur. Klart hun får oppmerksomhet. Kan du ikke bruke alle de andre 364 dagene i året på å sette fokus på sultne barn?
tussi84 Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Du har ikke noen store problemer i livet ditt, om dette er det som irriterer deg mest. 22 1 4
Gjest Athena Catalina Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Syns du er respektløs, Dronning Elisabeth er tross alt verdens lengst sittende monark, hun har preget en hel verden og allerede skrevet seg inni historiebøkene, lenge før sin bortgang. Hun vil alltid bli husket.
Ulven Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 Det er en tid for alt. En time etter en folkekjær dronning er død trenger man ikke ta denne debatten. 34 2 3
Honey Dew Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 Og du kunne ikke la være å komme med den kommentaren nå. Vis litt respekt. 17 2 3
Mezzosoprena Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 Alyanna skrev (13 minutter siden): En dronning er død, hele verden sørger. En rik gammel dame med familie som er rasistiske, historie med å ta folk som slaver og utsatte en uskyldig kvinnes liv for bilulykke og mannen som var notorisk utro nå skal bli den nye kongen. Bare jeg som blir kvalm over all oppstyret og plutselig så fælt folk skulle bli lei seg nå, når folk sulter seg ihjel hver dag? Wow, bare wow - rett og slett. Av og til blir jeg bare lei meg av folk... 21 4 1
Rainbow91 Skrevet 8. september 2022 #9 Skrevet 8. september 2022 Oppmerksomhetssyk? Minner meg om de som i kommentarfelt på facebook bare MÅ fortelle hvor uinteressant ting er. Viktig å få vist seg litt. Trist. 22 1 5
sonush Skrevet 8. september 2022 #10 Skrevet 8. september 2022 (endret) Hun var en spesiell person, som var meget elsket, rundt om i verden. Det er ikke uten grunn at de landa (vet ikke om det gjelder alle) briterne koloniserte, fortsatte å være med i commenwealth, med henne som overhodet. Dette kommer fra meg som er opprinnelig fra et av landa de koloniserte. Hun er heller ikke ansvarlig for sine forfedre. Vi må ære henne for det HUN var. Endret 8. september 2022 av sonush 13 5 2
Gjest Lucius Skrevet 8. september 2022 #11 Skrevet 8. september 2022 1 hour ago, Alyanna said: Du får gjemme deg i en bunker eller noe da, så slipper du å få med deg hva som skjer i verden.
Nicathv Skrevet 8. september 2022 #12 Skrevet 8. september 2022 Synes det er helt greit at avisene skriver om hennes død. I motsetning til de aller fleste kjendiser som nyhetene pumper ut tabloidsvada om, så var hun faktisk en historisk (og delvis politisk) relevant figur. Håper dog at det ikke blir et overdådig kjør med 10 000 artikler om hennes fortreffelighet, dekning av bisettelsen hennes og annet slikt pjatt. Håper også at det kommer en del artikler som får fram noen av de utrolige grusomhetene det Britiske imperiet har stått for under hennes tid som overhode. 6
Nicathv Skrevet 8. september 2022 #13 Skrevet 8. september 2022 Athena Catalina skrev (2 timer siden): Syns du er respektløs, Dronning Elisabeth er tross alt verdens lengst sittende monark, hun har preget en hel verden og allerede skrevet seg inni historiebøkene, lenge før sin bortgang. Hun vil alltid bli husket. Honey Dew skrev (1 time siden): Og du kunne ikke la være å komme med den kommentaren nå. Vis litt respekt. Respektløshet? Tror dere at familien hennes sitter og leser på KG og blir triste eller? Jeg ser ingen grunn til at jeg skal vise noe mer respekt for en styrtrik herskerinne fra et annet land som har levd et liv i sus og dus på sine offentlige finansierte enorme eiendommer og palasser, virkelig fjernt fra virkeligheten mange av hennes landsmenn har lidd under. For ikke å snakke om millionene som brutalt ble drept og undertrykket i hennes navn. Ikke den verste personen i historien, langt derifra, det var tross alt ikke hun som var den politiske hovedbeslutningstageren. Men respekt..? Nei, det fortjener hun ikke. Ikke mer enn ethvert annet menneske. Respekterer Olga nedi gata 100 ganger mer. 9 1
Caniggia Skrevet 8. september 2022 #14 Skrevet 8. september 2022 Alyanna skrev (2 timer siden): En dronning er død, hele verden sørger. En rik gammel dame med familie som er rasistiske, historie med å ta folk som slaver og utsatte en uskyldig kvinnes liv for bilulykke og mannen som var notorisk utro nå skal bli den nye kongen. Bare jeg som blir kvalm over all oppstyret og plutselig så fælt folk skulle bli lei seg nå, når folk sulter seg ihjel hver dag? Enig, mye tomt og tilgjort føleri rundt saken. Det blir vel et tåredryppende «rosetog» eller to på sosiale medier, noen skifter av profilbilder osv.. Men så håpløst overfladisk er verden dessverre blitt. Vanskelig å gjøre noe med. 6 2
Brutex Skrevet 8. september 2022 #16 Skrevet 8. september 2022 16 minutter siden, Nicathv said: Men respekt..? Nei, det fortjener hun ikke. Ikke mer enn ethvert annet menneske. Respekterer Olga nedi gata 100 ganger mer. Fortell om Olga nedi gata, hva for noe imponerende har hun gjort? 7 1
Aintnofun Skrevet 8. september 2022 #17 Skrevet 8. september 2022 Historie er viktig . Om du ikke skjønner det burde du kanskje ikke bruke internett. 9 2 2
Sfr Skrevet 8. september 2022 #18 Skrevet 8. september 2022 Alyanna skrev (2 timer siden): En dronning er død, hele verden sørger. En rik gammel dame med familie som er rasistiske, historie med å ta folk som slaver og utsatte en uskyldig kvinnes liv for bilulykke og mannen som var notorisk utro nå skal bli den nye kongen. Bare jeg som blir kvalm over all oppstyret og plutselig så fælt folk skulle bli lei seg nå, når folk sulter seg ihjel hver dag? Det er klart det er en stor nyhet, men verden OG Norge står i flere kriser og hele VG er tapetsert med Queen Elizabeth… SÅÅ mye har det ikke å si for Norge at en 96 år gammel dronning i England døde, men det er klart det er fint for avisene som kun kan fokusere på dette fremover fremfor de viktige problemene vi står ovenfor.. 3 2
parmanoia Skrevet 8. september 2022 #19 Skrevet 8. september 2022 Regent i over 70 år og verdens mest kjente kvinne. Klart det er en stor nyhet. 8 2 2
Gjest Acer Skrevet 8. september 2022 #20 Skrevet 8. september 2022 Alyanna skrev (3 timer siden): En dronning er død, hele verden sørger. En rik gammel dame med familie som er rasistiske, historie med å ta folk som slaver og utsatte en uskyldig kvinnes liv for bilulykke og mannen som var notorisk utro nå skal bli den nye kongen. Bare jeg som blir kvalm over all oppstyret og plutselig så fælt folk skulle bli lei seg nå, når folk sulter seg ihjel hver dag? Blir kvalm av slike utsagn !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå