Gå til innhold

Hvis dere ble alene, hvor mye kunne dere kjøpt bolig for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og tegner på om jeg har råd til å gå fra mannen. Ingen selvfølge her i Oslo. 

Anonymkode: 88d5a...9ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spiller vel ingen rolle for deg hva alle andre kan. Du må jo gå gjennom egen økonomi. Ellers tenker jeg at når du ønsker å gå så må det vel finnes en måte? Synd hvis det bare er økonomi som holder dere sammen.

Anonymkode: bed77...715

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sitter her og tegner på om jeg har råd til å gå fra mannen. Ingen selvfølge her i Oslo. 

Anonymkode: 88d5a...9ad

Jeg fikk låne 400.000 av min mor. (Da gikk jeg fra eksen omtrent på dagen)

Kjøpte meg leilighet til 1.3 mill, men det er langt unna Oslo da

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble nettopp alene og kjøpte leilighet for to uker siden til 4.300.000. 

Anonymkode: fa7b8...3b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ble nettopp alene og kjøpte leilighet for to uker siden til 4.300.000. 

Anonymkode: fa7b8...3b5

Fikk du noe hjelp av foreldre? 

Anonymkode: ee3f7...a94

Skrevet

Kunne ikke kjøpt i Oslo eller hjembyen for meg og barn. Selv ikke en 2roms. 

Anonymkode: 5cbac...6d9

Skrevet

3millioner ca 

Anonymkode: 25725...d0c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en god del egenkapital, så ved salg av huset til den samme summen som vi kjøpte for for 3 år siden og låneevne så ville maxbudsjettet ligget rundt 5,5mnok. Med verdistigning så kunne jeg vel kjøpt for rundt 6mnok ish.

Skrevet

Hvis man kun regner 5x inntekt og egenkapital kunne jeg kjøpt for 4,9 mill. Men klart, med høyere rente og snart 3 barn og en bil så hadde nok regnestykket blitt en del lavere. Tipper så lavt som 3 mill uten å ha regnet på det.

Anonymkode: e0332...044

Skrevet

Jeg eide bolig da vi møttes, og han har aldri kjøpt seg inn. Det syntes jeg var trist og dumt tidligere, for føltes riktig å eie bolig sammen. Etterhvert som folk har skilt seg er jeg blitt mer og mer lettet over situasjonen. Jeg kan bo her ved brudd. Han må styre med å finne ny bolig. 

Så 6,5 ca, uten å flytte. 😊

Anonymkode: f835e...283

• Liker 3
Skrevet

Jeg eier boligen vi bor i nå. Søkte nytt finansieringsbevis i våres og endte da opp med å kunne kjøpe for 5,3mill. Mem det inkluderte husleieinntekt fra samboer, så hadde nok blitt litt mindre hadde jeg blitt alene. Men nå har jeg ingen planer om å flytte hverken med eller uten samboern da 

Anonymkode: 2f552...7e6

Skrevet

Har regnet på det noen ganger, bare for å ha kontroll på eventualiteter. Ingen planer om å gå fra mannen. 

Kan maks kjøpe for 10 000 000, og det rekker ikke langt her (Oslo) Og ikke komfortabel med summen, 6-7 mill er nok mer realistisk. 

Anonymkode: bc23c...d85

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har regnet på det noen ganger, bare for å ha kontroll på eventualiteter. Ingen planer om å gå fra mannen. 

Kan maks kjøpe for 10 000 000, og det rekker ikke langt her (Oslo) Og ikke komfortabel med summen, 6-7 mill er nok mer realistisk. 

Høye krav? Du får da en helt fin bolig i Oslo hvis du kan gå opp til ti millioner! 

Anonymkode: 3cda4...1a8

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis man kun regner 5x inntekt og egenkapital kunne jeg kjøpt for 4,9 mill. Men klart, med høyere rente og snart 3 barn og en bil så hadde nok regnestykket blitt en del lavere. Tipper så lavt som 3 mill uten å ha regnet på det.

Anonymkode: e0332...044

Det er ikke noe automatikk i at man får låne fem ganger inntekt. De som har god inntekt får det.

Anonymkode: bed77...715

Skrevet

Ikke så voldsomt mye, jeg er sykepleier 🙈 

Vi har betalt ned en del på felles bolig da, og den eier jeg halvparten av, så jeg har litt i egenkapital i alle fall. Rundt 1,2 sitter jeg igjen med etter salg hvis vi selger for det boligen ble verdsatt til i fjor. 

Anonymkode: d062d...fc7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høye krav? Du får da en helt fin bolig i Oslo hvis du kan gå opp til ti millioner! 

Anonymkode: 3cda4...1a8

Ja, til beliggenhet og ønsker litt plass, ikke høye krav til standard. Hadde helst holdt meg innenfor skolekrets og i gangavstand til min mann. 

Skrevet

Jeg kunne kjøpt for ca. 9-10 mill. Vi har separate lån/økonomi. jeg har vært langt mer nøysom i forbruk og nedbetaling på bolig enn han har.

Bor også i Oslo, så det ville ikke blitt noe palass, men nok til meg og barn på deltid.

Anonymkode: 39d0d...dd9

Skrevet

Hadde knapt nok hatt råd til en hybel. Så jeg må bare bli enten jeg vil eller ikke. 

Anonymkode: e4724...a3c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Vil tippe rundt 2 -2,5 mill.... 

Skrevet

Jeg kjøpte for 2,7 mill., da fikk jeg lån av min mor (vi solgte ikke felles hus med én gang så min EK var bundet opp der). Nå har jeg lån på 2,5 og verdier for ca 7,5 mill. Fikk beholde 500 000 av lånet som forskudd på arv. 

Anonymkode: f991e...c9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...