AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Jeg har fått tilbud om å vaske fellesarealene i sameiet vårt. Skal gjøre det som privatperson. Skal få betalt for dette. Er denne lønnen regnet som skattepliktig med opplysningsplikt, eller er den å anse som et oppdrag fra hver av eierne i sameiet? Da er det i så fall 6000,- pr år pr boenhet som er skattefritt. Men det ligger innbakt i husleien. Det er styret som formidler betalingen. Er også totalt under 60000,- pr år som utløser andre regler. Skatteetaten kunne faktisk ikke gi meg et klart svar på dette🤯 Anonymkode: cd872...a45
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Vil tro du på en måte er er ansatt. Når de bokfører dette så vil du bli registrert som ansatt siden du ikke er firma. Det er ikke styret som betaler men sameie. Du må nok skatte av det da de kan ikke bare betale ut dette uten at beboerne reagerer. Jeg har gjort vaskejobb for mitt borettslag. Boligbyggelaget måtte ha skattekortet mitt. Husker ikke summen siden det er så lenge siden. Er rart skatteetaten ikke kan hjelpe de burde det. Anonymkode: 829ff...958
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Når borettslaget betaler så går det ikke inn under de 6k man kan motta fra privatperson i året, du får ikke betalt fra privatpersoner. Det betales fra bedriften og må skattes av så lenge du tjener mer enn 60k i året. Anonymkode: 0240c...f4c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Skjønner. Jeg skal prøve å ringe skatteetaten en gang til. Håper jeg treffer en annen konsulent. Anonymkode: cd872...a45
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 Leste ‘trappevask i samleie’😅🙃 Sånn går det når man kanskje er litt for ofte innom seksualitet forumet 😅😆 Anonymkode: 5ed1e...cb2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå