AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Går hjemme med en baby på 4 mnd som er veldig aktiv ( gjennomsnitt mer aktiv en alder tilsier ifølge hs) og midt i den store utviklingen der hele verden skal oppleves. Sover 30-40 min dupper på dagtid. Sover gjennomsnitt 3 timer mellom ammingen på natt, men varierer stort fra natt til natt. Jeg har hatt migrene diagnosen lenge og har behovsmedisiner for det, både cataflam og imigran. Det kan gå lenge mellom hver periode, men de varer ofte hele uken før det gir seg når jeg først har fått det. Det er ikke klassisk migrene anfall, men det er migrene medisiner som hjelper. Er det noen som har erfaring med å gå rundt med helsikes hodepine hele dagen og baby som krever sitt ? Hvordan kan man gjøre det best mulig for seg selv ? Samboer har idag tatt baby omtrent hele ettermiddag/kveld utenom amming og litt kos, men om det er like dan imorgen.. hva gjør jeg da ? Kan man spørre om samboer kan være hjemme om det blir vedvarende ? Han er verdens snilleste, men vil ikke være såpass til bry hvis han selv ikke foreslår det. Jeg har til nå bare tatt paracet, for jeg tørr ikke helt å ta anfalls medisin.. jeg blir jo helt vekke av dem og da er jeg redd jeg ikke klarer å amme henne ikveld/natt. Noen som har erfaring ? Det er kun amming og ingen flasker her ennå. Baby har aldri prøvd det. Sover i egen seng ved min side. Anonymkode: 3c413...76c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Har du spurt fastlegen om medisin + amming? Evt. tryggmammamedisin.no Jeg hadde kanskje bedt om sykemelding slik at far kan være hjemme i permisjon noen dager. Anonymkode: 0cace...7f7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du spurt fastlegen om medisin + amming? Evt. tryggmammamedisin.no Jeg hadde kanskje bedt om sykemelding slik at far kan være hjemme i permisjon noen dager. Anonymkode: 0cace...7f7 Ja, jeg spurte han i graviditeten om både graviditet og amming. Dette var for Imigran.. da det er den jeg har på blå resept. Det er trygt i små mengder ved behov. Hvordan funker egentlig sykemelding i permisjonstid ? Bruker han av sin permisjon de dagene eller hvordan funker egentlig det ? Anonymkode: 3c413...76c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Han kan være hjemme og bruke sykt barn/syk barnepasser - dager. Det går på samme kvote. Hvis du er så syk at du ikke er i stand til å ta deg av barnet, kan han bli hjemme. Anonymkode: 9c0ce...665
Gjest Chroma Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han kan være hjemme og bruke sykt barn/syk barnepasser - dager. Det går på samme kvote. Hvis du er så syk at du ikke er i stand til å ta deg av barnet, kan han bli hjemme. Anonymkode: 9c0ce...665 Dette.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 Hvis du er for syk til å ta deg av barnet i kortere tid mener jeg at far kan bruke omsorgspermisjon? (Altså "sykt-barn-dag" som også kan brukes ved syk barnepasser, du som er permisjon regnes vel da som det barnets barnepasser på dagtid) Er man syk i lenger tid kan far ta over permisjon men det krever legemelding osv, men det høres jo ikke aktuelt ut her når det er snakk om noen dager. Anonymkode: 935b4...f8b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 Sorry, heter ikke omsorgspermisjon https://www.arbeidstilsynet.no/regelverk/lover/arbeidsmiljoloven/12/12-9/ Anonymkode: 935b4...f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå