Gå til innhold

Dronning Elizabeth er død

NordicViking

Anbefalte innlegg

Kong Charles akkurat nå. Man vet man har sett mye Game of Thrones når fantasien vil ha det til at Charles fikk Elizabeth drept for å ta over tronen😆

Hellfire and Toasty Imagines — Joffrey: “I am the king! I ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at på en direktesending av en minnegudstjeneste for dronningen så skriver mange indere i direktechat return indian treasures to India virkelig så viktig å skrive i en direktechat for en gudstjeneste den avdøde dronningen at India må få tilbake det Storbrittania har stjålet fra dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir uvant med en ny Princess of Wales. Bortsett fra Diana er det vel ingen som har hatt den tittelen på mange, mange år (Queen Mary?), så det er liksom sånn at Princess of Wales ER Diana. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri ha tenkt meg å blitt "konge" som pensjonist. Den dagen jeg er 74 år så vil jeg ha vært i "fred." Levd livet bedagelig i stedet for å reise land og strand for å late som jeg var interessert i alt som foregikk. Stått opp om morgen og gjort som jeg ha villet. Ikke sikkert helsa hadde tilsagt noe annet heller. Når det er sagt så tror jeg ikke Kong Charles kommer til å sitte så mange år. Magefølelsen sier 4-5 år. Før det skjer noe med helsen eller et dødsfall. Han blir ikke 96 år som sin mor i hvertfall. Demens blir det bare mer å mer av. Vil tro de kongelige ikke slipper unna heller.. før eller siden. Var ikke prins Henrik i danmark dement?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (På 8.9.2022 den 22.13):

Hun døde 15:40 norsk tid. En Stor dame var hun. Men hun var vel både elsket og hatet, delte meninger om henne.

Hva skal man så si om arvtakeren? :klo: 73 år da, like greit å vurdere å abdisere kanskje. Kong Charles. Men han skal samarbeide mye med kronprins William, så det går vel veien. 

Hvorfor skal han abdisere? Om han blir like gammel som foreldrene har han over 20 år igjen på tronen. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (11 timer siden):

Hvorfor skal han abdisere? Om han blir like gammel som foreldrene har han over 20 år igjen på tronen. 

Fordi han er gammel, folk mener han er uinteressant. William anses vel som mer populær. Helsa kan svikte. Om han ikke abdiserer nå, så gjør han det kanskje før han blir 80? Man skal ikke spekulere her. Han kan bli dement en dag, og ingen vil vel ha en dement konge? 

Endret av Millimani
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer2464 skrev (På 9.9.2022 den 19.56):

Ser at på en direktesending av en minnegudstjeneste for dronningen så skriver mange indere i direktechat return indian treasures to India virkelig så viktig å skrive i en direktechat for en gudstjeneste den avdøde dronningen at India må få tilbake det Storbrittania har stjålet fra dem.

Det var en lang setning!!!

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at hun skulle ligge på «paradeseng», betyr det at folk kan få se selve liket?? 
rart det isåfall ikke har blitt spredd noe bilder av det på nettet? (Glad for det da)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (8 minutter siden):

Leste at hun skulle ligge på «paradeseng», betyr det at folk kan få se selve liket?? 
rart det isåfall ikke har blitt spredd noe bilder av det på nettet? (Glad for det da)

Lukket kiste på paradeseng.

Endret av FruRosa
Autocorrect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken garanti har vi for at Dronning Elisabeth ligger i den kisten som blir fraktet fra plass til plass for å utstilles for publikum.  Hva om det er en tom kiste ? I tilfelle den blir skutt mot under ferden. At Dronningen ligger på et hemmelig sted til begravelsesdagen. Slike planer kan hemmeligholdes for sikkerhetsmessige årsaker. Hadde vært logisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleaelea skrev (2 timer siden):

Hvilken garanti har vi for at Dronning Elisabeth ligger i den kisten som blir fraktet fra plass til plass for å utstilles for publikum.  Hva om det er en tom kiste ? I tilfelle den blir skutt mot under ferden. At Dronningen ligger på et hemmelig sted til begravelsesdagen. Slike planer kan hemmeligholdes for sikkerhetsmessige årsaker. Hadde vært logisk.

Det betyr da ingenting. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg setter av hele dagen i morgen for å få med meg det de sender fra før, under og etter begravelsen. 
Kjenner behov for å få med meg denne siste ferden hennes. :sukk: Tror jeg må ha en stor papirrull stående...

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Tror jeg setter av hele dagen i morgen for å få med meg det de sender fra før, under og etter begravelsen. 
Kjenner behov for å få med meg denne siste ferden hennes. :sukk: Tror jeg må ha en stor papirrull stående...

Blir nok til at jeg har mobilen gående i bakgrunn på jobb gitt...... må innrømme at jeg er litt monarkist. Husker min Engelske bestemor var ihuga monarkist og hadde jo allslags nips og greier på vegger og hyller av den Engelske kongefamilien.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (2 minutter siden):

Blir nok til at jeg har mobilen gående i bakgrunn på jobb gitt...... må innrømme at jeg er litt monarkist. Husker min Engelske bestemor var ihuga monarkist og hadde jo allslags nips og greier på vegger og hyller av den Engelske kongefamilien.

Det rare er at jeg ikke er det spesielt....for enkelte kongeliges del (når de gjør akkurat som de vil og ikke kan oppføre seg) er jeg faktisk i mot hele greia (det har utspilt sin rolle i våre dager), men Elizabeth har alltid vært spesiell. Dannet. Full av ryggrad. Holdt ut gjennom alt. Kjenner henne liksom... En bestemorfigur. Et historisk fyrtårn som aldri vil slukke. 🕯️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes synd på dronning Camilla nå. Hun ser så sliten ut. Håper ikke at hun er syk, men kanskje det er begravelsen og alt det som skjedde rundt den som gjør at hun ser sliten ut ❤️🌹

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på CNN i bakgrunnen i stua her. De viser kortesjen mot Windsor, avbrutt av diverse stillbilder av dronningen, samt noen intervjuer med folk. Var en som nettopp sa i et intervju at dronningen antageligvis var verdens mest kjente hundeelsker, og at hun i løpet av sin livstid hadde eid rundt 30 Welsh Corgier. Hennes yndlingsrase.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (3 timer siden):

Jeg synes synd på dronning Camilla nå. Hun ser så sliten ut. Håper ikke at hun er syk, men kanskje det er begravelsen og alt det som skjedde rundt den som gjør at hun ser sliten ut ❤️🌹

Kongefamilien har befunnet seg under et vanvittig press de siste to ukene.  Det er de naermeste familiemedlemmene som forventes å sørge minst, merkelig nok, de skal romme sorgen til hundretalls millioner mennesker, kan aldri gå ut av den profesjonelle rollen og ta seg sammen hvert eneste sekund de er i rampelyset.  Legg til en spent situasjon mellom William og Harry, noe media virkelig elsker å meske seg med, og at Charles og Camilla vet at de blir sterkt mislikt av mange, og at få vil noensinne bli like glade i dem som de var i Elizabeth. De har hatt et tettpakket program fra morgen til kveld og har visst at hele verdens øyne er på dem.

Jeg skjønner godt de er slitne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleaelea skrev (På 16.9.2022 den 19.02):

Det hadde jeg ikke tenkt på, men ganske logisk faktisk.

Hvis det er tilfelle, er det jo ikke riktig mot alle de tusen som har stått dagesvis i kø for å få se kisten da.

Hørte at kisten var 250 kg tung og laget av bly.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...