NordicViking Skrevet 8. september 2022 Forfatter #41 Del Skrevet 8. september 2022 (endret) Villfisker skrev (På 8.9.2022 den 22.45): Ikke så overraskende egentlig. Hun var jo gammel. Men selvfølgelig er det trist når noen går bort. Flere monarker som begynner å bli skrøpelige her i skandinavia også. Sikkert ikke så lenge til det blir flere utskiftninger. 🤔 De skandinaviske monarkene er hhv. 85 år (Norge), 82 år (Danmark) og 76 år (Sverige). Selv om de ser ut til å være ved god helse, så blir de jo ikke yngre. Endret 10. september 2022 av NordicViking 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 8. september 2022 #42 Del Skrevet 8. september 2022 NordicViking skrev (4 timer siden): Dronning Elizabeths leger er bekymret for hennes helse, melder Buckingham Palace. Legene som behandler dronning Elizabeth (96), anbefaler at hun forblir under medisinsk behandling. Nå samles familien på Balmoral-slottet i Skottland. (VG) ... Hun har sittet 70 år på tronen. Det er vanskelig å se for seg Storbritannia uten dronning Elizabeth. Det er veldig irriterende at de kommer med informasjon som tydeligvis ikke er sant. Hun døde i ettermiddag, men de har snakket som om hun er i live helt fram til kunngjøringen at hun var død kl.18.30 lokal tid. Dronningen er komfortabel og hviler ... Hun var jo død da de sa det. Barn og barnebarn rakk det tydeligvis ikke før hun døde, men pressen snakket som om hun fortsatt var i live. Jeg er ganske sikker på at BBC viste mye tidligere om dødsfallet og likevel fortsatt kommentarene i live sending som om hun var i live. Hun, journalisten fra BBC som skrev på Twitter at dronningen døde, avslørte det. Hun ville nok være den første å melde og tweeten ble raskt slettet. Hele dette sirkuset irriterer meg hver gang det er en stor begivenhet rundt de kongelige i England. Når dette er sagt, så synes jeg hun ikke hadde det bra de siste 11-12 månedene og helsen hennes ble raskt verre. Man kunne se det på bildene - hun lignet mindre og mindre på seg selv og det siste bildet med den nye statsministeren for 2 dager siden var virkelig skummelt. Jeg var sikker på at hun var dødende og ble dermed ikke overrasket da nyheten om hennes svekket helse og legene som var bekymret slapp. Da jeg så BBC ankerne i svarte dresser med svarte slips, visste jeg at hun var død. Det var bare et spørsmål om tid å bli offisielt kunngjort. Så for hennes egen del var det nok befriende å slippe smerter og plager. Men herregud for et liv! R.I.P. P.S. Jeg synes kong Charles III vil svekke monarkiets popularitet og prins William må virkelig trå til for å redde imaget. Og så tror jeg at han ikke kommer til å leve like lenge som sin mor, så William kommer ikke til å vente i mange år før han selv blir konge. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 8. september 2022 #43 Del Skrevet 8. september 2022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henrikk Skrevet 9. september 2022 #44 Del Skrevet 9. september 2022 Jeg visste at hun skulle dø dette året, uans. Er du glad eller lei deg for denne nyheten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daraya Skrevet 9. september 2022 #45 Del Skrevet 9. september 2022 Jeg er republikaner og syns at monarki hører fortiden til, men jeg har stor respekt for dronning Elizabeth. Hun viet hele livet sitt til det britiske folk. Ikke feilfritt men stødig, og det kan ikke overvurderes at hun var samlende element for britene, noe alle kunne være enig om. Med et slikt statsoverhode kunne man tom leve med klovner som statsminister som Boris Johnson. Hun jobbet sammen med Churchill og kun et par dager før hun døde tok hun imot sin siste statsminister, pliktoppfyllende til det siste. En stor dame. 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostradamus Skrevet 9. september 2022 #46 Del Skrevet 9. september 2022 Noe av det jeg likte best med dronning Elizabeth var hennes brennende engasjement for folket sitt... Hun kjempet og kjempet for svarere stilte, og ønsker samme livskvalitet for alle. Hun brukte makten, stemmen sin, og de enorme pengesummene sine til bedre formål, og var en kvinne full av kjærlighet. Hun var i hvert fall ikke en sløv monark som prøvde å lure unna penger, og som prøvde å lure prince Andrew unna konsekvensene av å være pedofil og horekunde. ❤️ 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Viva_2017 Skrevet 9. september 2022 #47 Del Skrevet 9. september 2022 Drizzt skrev (5 timer siden): Det er veldig irriterende at de kommer med informasjon som tydeligvis ikke er sant. Hun døde i ettermiddag, men de har snakket som om hun er i live helt fram til kunngjøringen at hun var død kl.18.30 lokal tid. Dronningen er komfortabel og hviler ... Hun var jo død da de sa det. Barn og barnebarn rakk det tydeligvis ikke før hun døde, men pressen snakket som om hun fortsatt var i live. Jeg er ganske sikker på at BBC viste mye tidligere om dødsfallet og likevel fortsatt kommentarene i live sending som om hun var i live. Hun, journalisten fra BBC som skrev på Twitter at dronningen døde, avslørte det. Hun ville nok være den første å melde og tweeten ble raskt slettet. Hele dette sirkuset irriterer meg hver gang det er en stor begivenhet rundt de kongelige i England. Når dette er sagt, så synes jeg hun ikke hadde det bra de siste 11-12 månedene og helsen hennes ble raskt verre. Man kunne se det på bildene - hun lignet mindre og mindre på seg selv og det siste bildet med den nye statsministeren for 2 dager siden var virkelig skummelt. Jeg var sikker på at hun var dødende og ble dermed ikke overrasket da nyheten om hennes svekket helse og legene som var bekymret slapp. Da jeg så BBC ankerne i svarte dresser med svarte slips, visste jeg at hun var død. Det var bare et spørsmål om tid å bli offisielt kunngjort. Så for hennes egen del var det nok befriende å slippe smerter og plager. Men herregud for et liv! R.I.P. P.S. Jeg synes kong Charles III vil svekke monarkiets popularitet og prins William må virkelig trå til for å redde imaget. Og så tror jeg at han ikke kommer til å leve like lenge som sin mor, så William kommer ikke til å vente i mange år før han selv blir konge. Den første meldingen gikk vel ut ved ett-tiden. Det kom ikke flere meldinger før dødsbudskapet. Media hadde ingen annen informasjon. De ventet til barn/barnebarn var kommet til Balmoral før de ga dødsbudskapet. Du forstår sikkert hvorfor når du tenker deg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 9. september 2022 #48 Del Skrevet 9. september 2022 Nekter å tro at noen blir glad for å høre at Dronning Elizabeth er død.. Jeg er så klart lei meg, hun var en stor monark! ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 9. september 2022 #49 Del Skrevet 9. september 2022 Det var en veldig trist nyhet, blir veldig rart nå som hun er borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paramount Skrevet 9. september 2022 #50 Del Skrevet 9. september 2022 Lucius skrev (11 timer siden): Jeg føler hun var Storbritannia. Ingen andre kan ta den plassen. Hun var britisk i alt, både klær og væremåte. Hun var en fantastisk kvinne, skapt av folket, og i tråd med den engelske folkesjelen. Sikkert derfor også mange nå reagerer på det norske kongehuset og den nye fargerike norske folkesjelen som er i ferd med å innføres. Kongehuset skal stabilisere og samle befolkningen, ingen gjorde det som Dronning Elizabeth. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 9. september 2022 #51 Del Skrevet 9. september 2022 Hvil i fred kjære Dronning Elisabeth. 💖 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grønnball Skrevet 9. september 2022 #52 Del Skrevet 9. september 2022 Nostradamus skrev (6 timer siden): Hun var i hvert fall ikke en sløv monark som prøvde å lure unna penger, og som prøvde å lure prince Andrew unna konsekvensene av å være pedofil og horekunde. ❤️ Var ikke pedofili det han holdt på med, hun var 17. pedofili er tiltrekning mot prepubertale barn 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 9. september 2022 #53 Del Skrevet 9. september 2022 (endret) Her kommer derailing Endret 9. september 2022 av Inverto Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 9. september 2022 #54 Del Skrevet 9. september 2022 Daraya skrev (11 timer siden): Jeg er republikaner og syns at monarki hører fortiden til, men jeg har stor respekt for dronning Elizabeth. Hun viet hele livet sitt til det britiske folk. Ikke feilfritt men stødig, og det kan ikke overvurderes at hun var samlende element for britene, noe alle kunne være enig om. Med et slikt statsoverhode kunne man tom leve med klovner som statsminister som Boris Johnson. Hun jobbet sammen med Churchill og kun et par dager før hun døde tok hun imot sin siste statsminister, pliktoppfyllende til det siste. En stor dame. Ikke sant. For et liv! Jeg jobber med eldre, og kan ikke fri meg for å tenke hvor heldig hun var. Ok, hun hadde tilgang til det beste av service og helsetjenester, men tenk å få dø klar i hodet og kun to(!) dager etter at hun hadde innsatt den nye statsministeren. ❤️ Fantastisk. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostradamus Skrevet 9. september 2022 #55 Del Skrevet 9. september 2022 grønnball skrev (6 timer siden): Var ikke pedofili det han holdt på med, hun var 17. pedofili er tiltrekning mot prepubertale barn Om du var fast kunde av Epstein, så er pedofili helt rimelig å anta. 🤮 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostradamus Skrevet 9. september 2022 #56 Del Skrevet 9. september 2022 Cid skrev (9 timer siden): Nekter å tro at noen blir glad for å høre at Dronning Elizabeth er død.. Jeg er så klart lei meg, hun var en stor monark! ♥️ En god del millioner mennesker er nettopp glade for dette: https://www.nrk.no/kultur/feirer-dronningens-dod-med-champagne-1.16098271 "I Argentina åpnet programleder Santiago Cúneo en champagne på luften, mens han presenterte dødsfallet. Det skriver Newsweek. Under sendingen var det pyntet med ballonger og banner med fargene til det argentinske flagget." "Men Bull mener at «feiringen» kan være et resultat av Falklandskrigen i 1982 mellom Argentina og Storbritannia. Argentina prøvde å få tilbake øygruppen som ble okkupert av England i 1833 – men tapte. "Dronningen var svært opptatt av denne krigen, både fordi hun vektla øyboernes ønske om å forbli britiske, og fordi Prins Andrew kjempet i krigen. Dronning Elizabeth ble derfor sett på som et symbol for den britiske imperialismen som førte til at Falklandsøyene ble britisk. " Den britiske allmennkringkasteren BBC har også fått kritikk for å ikke male et sannferdig bilde av dronningens forhold til det afrikanske kontinentet. Krigshistorien til Storbritannia er ikke akkurat rosenrød. Her er det mye mørkt og stygt som har blitt gjort mot flere land, med dronning Elizabeth i spissen. Så her må vi prøve å forstå at det vil være ulike reaksjoner på at hun nå er borte fra tronen, men selvsagt ha medfølelse for de etterlatte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 9. september 2022 #57 Del Skrevet 9. september 2022 Nostradamus skrev (4 minutter siden): En god del millioner mennesker er nettopp glade for dette: https://www.nrk.no/kultur/feirer-dronningens-dod-med-champagne-1.16098271 "I Argentina åpnet programleder Santiago Cúneo en champagne på luften, mens han presenterte dødsfallet. Det skriver Newsweek. Under sendingen var det pyntet med ballonger og banner med fargene til det argentinske flagget." "Men Bull mener at «feiringen» kan være et resultat av Falklandskrigen i 1982 mellom Argentina og Storbritannia. Argentina prøvde å få tilbake øygruppen som ble okkupert av England i 1833 – men tapte. "Dronningen var svært opptatt av denne krigen, både fordi hun vektla øyboernes ønske om å forbli britiske, og fordi Prins Andrew kjempet i krigen. Dronning Elizabeth ble derfor sett på som et symbol for den britiske imperialismen som førte til at Falklandsøyene ble britisk. " Den britiske allmennkringkasteren BBC har også fått kritikk for å ikke male et sannferdig bilde av dronningens forhold til det afrikanske kontinentet. Krigshistorien til Storbritannia er ikke akkurat rosenrød. Her er det mye mørkt og stygt som har blitt gjort mot flere land, med dronning Elizabeth i spissen. Så her må vi prøve å forstå at det vil være ulike reaksjoner på at hun nå er borte fra tronen, men selvsagt ha medfølelse for de etterlatte. Men jeg synes likevel at det er galt og respektløst å spørre oss på kg om vi er glad for at hun er død Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 9. september 2022 #58 Del Skrevet 9. september 2022 Nostradamus skrev (47 minutter siden): En god del millioner mennesker er nettopp glade for dette: https://www.nrk.no/kultur/feirer-dronningens-dod-med-champagne-1.16098271 "I Argentina åpnet programleder Santiago Cúneo en champagne på luften, mens han presenterte dødsfallet. Det skriver Newsweek. Under sendingen var det pyntet med ballonger og banner med fargene til det argentinske flagget." "Men Bull mener at «feiringen» kan være et resultat av Falklandskrigen i 1982 mellom Argentina og Storbritannia. Argentina prøvde å få tilbake øygruppen som ble okkupert av England i 1833 – men tapte. "Dronningen var svært opptatt av denne krigen, både fordi hun vektla øyboernes ønske om å forbli britiske, og fordi Prins Andrew kjempet i krigen. Dronning Elizabeth ble derfor sett på som et symbol for den britiske imperialismen som førte til at Falklandsøyene ble britisk. " Den britiske allmennkringkasteren BBC har også fått kritikk for å ikke male et sannferdig bilde av dronningens forhold til det afrikanske kontinentet. Krigshistorien til Storbritannia er ikke akkurat rosenrød. Her er det mye mørkt og stygt som har blitt gjort mot flere land, med dronning Elizabeth i spissen. Så her må vi prøve å forstå at det vil være ulike reaksjoner på at hun nå er borte fra tronen, men selvsagt ha medfølelse for de etterlatte. England >>>>>>>>>>>>>>>>>> Argentina Argentina var forøvrig et brutalt diktatur i den tiden, som gikk til krig for å få befolkningen til å tenke på noe annet enn sin egen undertrykkelse og fordi de trodde England ikke gadd forsvare øyene, DE TOK FEIL. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 9. september 2022 #59 Del Skrevet 9. september 2022 Cid skrev (43 minutter siden): Men jeg synes likevel at det er galt og respektløst å spørre oss på kg om vi er glad for at hun er død Enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mr. Skrevet 9. september 2022 #60 Del Skrevet 9. september 2022 O ja ,la meg lime inn her også : God save the queen the fascist regime ..... ( Sex Pistols 1977) Jeg har brukt google translate for å oversette artikkelen : Kohinoor-diamanten er bare en av 2800 steiner satt i kronen laget for Elizabeths mor, kjent som dronningens mor - men den 105 karat ovalformede diamanten er den velkjente juvelen i kronen. Kohinoors historie Da det ble gravd ut i det som nå er Andhra Pradesh, under Kakatiya-dynastiet i perioden mellom 1100- og 1300-tallet, ble det antatt å ha 793 kort. Den tidligste registreringen av dens besittelse plasserer den i hendene på Mughals på 1500-tallet. Så ble det okkupert av perserne, og deretter av afghanerne. Sikh Maharaja, Ranjit Singh, brakte den tilbake til India etter å ha tatt den fra den afghanske lederen Shah Shuja Durrani. Den ble deretter anskaffet av britene under annekteringen av Punjab. East India Company fikk hendene på steinen på slutten av 1840-tallet, etter å ha tvunget den 10 år gamle Maharaja Danjip Singh til å overlevere hans land og eiendom. Selskapet presenterte deretter juvelen til dronning Victoria. Prins Albert, hennes ektemann, ba om at den ble klippet om, og den ble plassert i kronene til dronning Alexandra og dronning Mary før den ble plassert i kronen til dronningemoren i 1937. Dronningens mor bar en del av kronen ved datterens kroning i 1953. Kohinoor har siden vært blant de britiske kronjuvelene, men regjeringer i Iran, Afghanistan, Pakistan og India har alle gjort krav på diamanten. Etter at India fikk uavhengighet i 1947, krevde regjeringen tilbakelevering av diamanten. India kom med et nytt krav i året for dronning Elizabeth IIs kroning. Disse kravene ble møtt med stillhet, med Storbritannia som argumenterte for at det ikke var noe juridisk grunnlag for tilbakeføring av Kohinoor til India. Britisk-indisk forfatter og politisk kommentator Saurav Dutt sier at sjansene for at Storbritannia returnerer juvelen er små. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå