Gå til innhold

12 år og løsrivelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med barn på 12 år og oppover; hvordan håndterte dere den løsrivelsesfasen de er inne i nå? Hvordan løsne mammagrepet men bare nok og ikke for mye når de er så unge fortsatt? Ser aldri barnet mitt for tiden, og vet det er bra han har masse venner og at han "skal" være mindre med mamma for tida men føler ikke han er gammel nok til å glippe helt unna så mye som nå.

I dag feks så er han ute med venner etter skolen. Ringte han hjem for å få i han mat og være sikker på at han gjorde lekser. Leksene hadde han allerede startet på dagen før så han var kanskje hjemme i 15 min før han var ute av døra igjen. Ofte spiser han middag hos venner etter skolen og dette er selvfølgelig hyggelig. Han vil helst være ute og har ikke venner med hjem selv om han kan. Vi bor lite nå som vi venter på overtakelse av nytt hus så det blir litt tett å være hos oss så akkurat den kan jeg forstå.

Er han hjemme så sitter han stort sett på rommet sitt og prater med venner og spiller (han er mye ute og aktiv så dette er greit). Samme i helgene, enten på rommet eller ute. Prøvde å se en film med han men det var kjedelig og han ville heller sitte på rommet.

Hvordan klarer dere balansen? Akkurat nå føler jeg at han er alt for mye borte og at det er vanskelig å "hente inn" igjen fordi tvang naturligvis ikke gjør mamma kulere. Han er flink til å connecte med en god klem da heldigvis og han er stort sett høflig og en skikkelig fin gutt. Er det bare jeg som ikke tilpasser meg veien mot tenårene nå eller kan jeg gjøre en bedre jobb med å holde han litt igjen fortsatt?

Fortell gjerne hvordan det var/er hos dere 😊

Anonymkode: 2232c...7a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...