AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Hei! Hvordan var deres barn når de nettopp sluttet å sove i bhg? Bhg-ansatte sier at gutten min er veldig sliten en periode midt på dagen (1-2 timer). Han er alltid blid når jeg henter, men synes det er litt trist å høre at han er så «preget» av å ikke sove lengre i en såpass lang periode… Er dette bare en overgang vi må gjennom eller går det seg til? Hvis han sover i bhg sovner han ikke før 21:30 på kvelden og han får altofr lite søvn på natt…….. Så vanskelig! kan noen fortelle om hvordan deres overgang var? Anonymkode: c19a1...f26
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Den beskjeden fikk jeg også da min sluttet å sove. Så som regel la de allikevel, selv om det ikke var kveld før 22-23 her hjemme da, og det hadde jeg gitt beskjed om. Det går seg til etter en stund! Han blir ikke mindre trøtt av å være våken hele kvelden, tvert i mot er det ganske frustrerende å ligge i senga og ikke få sove. Så jeg ville fortsatt og latt ham komme over den bøygen! Anonymkode: cb93a...afb
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Eldste slutta å sove i bhg ved toårsalder, da hadde hun ikke tid til det lenger fant hun ut. De prøvde i over en time flere dager å få henne til å sove, uten hell. Hun var ganske preget på ettermiddagene og fortsatte å sove i helgene i over et år til. Yngste var fire da hun oppdaga at det skjedde morsomme ting mens hun sov. Også hun sov i helgene en stund til, men vi merka mindre på henne i ukedagene. Hun var tross alt en del eldre. Anonymkode: 08048...6cb
tussi84 Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Er i et dilemma selv vedr det. Gutten vår blir 2 år om en mnd, sover sjeldent i bhg. Det har han egentlig aldri gjort, og sover han er det maks 20 min. De dagene han kommer hjem å ikke har sovet noe så er han stup trøtt når han kommer hjem. Om vi klarer å holde han våken så sovner han da rundt kl 19. Andre dager er det derimot bare sutring fordi han er trøtt, og da sovner han en lur etter barnehagen. Resultatet av det er at han ikke sovner før kl 22-23 på kvelden. Om han sover i bhg de 20 min så har vi også problemer med å få han til å sove før kl 22. Helsestasjonen mener det er viktig at han får en lur I bhg, og de ansatte prøver dem- han sovner bare ikke. Han er i full aktivitet hele dagen. Han er våken rundt kl 07 om morgen, og holder det gående hele dagen. Uansett hva som gjøres og ikke gjøres blir det feil. Det beste hadde vært om han sov en times lur mellom 1200/1230- 1300/1330, og at han da var klar til å sove natta 1900/1930 igjen. Sånn er det derimot ikke. Selv en liten lur resulterer i at han ikke sovner før kl 22. Og sover han ikke, så er han stup trøtt når han kommer hjem. Vi vet snart ikke hva vi skal gjøre..
Kakaoen Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 Her la bhgen til rette for hviletid midt på dagen for de barna som nettopp sluttet å sove. Da lå de gjerne på noen madrasser sammen med en voksen og hadde lesestund. Var veldig koselig og det gjorde at ungene fikk det lettere på ettermiddagen 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Hvordan var deres barn når de nettopp sluttet å sove i bhg? Bhg-ansatte sier at gutten min er veldig sliten en periode midt på dagen (1-2 timer). Han er alltid blid når jeg henter, men synes det er litt trist å høre at han er så «preget» av å ikke sove lengre i en såpass lang periode… Er dette bare en overgang vi må gjennom eller går det seg til? Hvis han sover i bhg sovner han ikke før 21:30 på kvelden og han får altofr lite søvn på natt…….. Så vanskelig! kan noen fortelle om hvordan deres overgang var? Anonymkode: c19a1...f26 Hvor gammel er han? Anonymkode: e1464...fc7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 Min er snart 2,5 år. Sover ikke hjemme i helgene, ga beskjed etter sommerferien om at han sluttet å sove på dagtid så hvis han ikke ville i bhg så var det greit. De sa at han sovner så fort han legger seg i vogna, så da tenker jeg tempoet der er et helt annet og at han har behov for det. Blir litt senere kvelder, men da får vi jo mye mer tid sammen på ettermiddagen 😃 Tenker når de ikke vil sove og må trilles i 30 minutter for å "tvinges" i søvn så er det greit å slutte. Anonymkode: 50914...1df
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #8 Skrevet 9. september 2022 Min er 1 år og 9. mnd, og vi har måtte sette begrensninger i bhg nå, han er umulig å legge på kvelden. Bruker 1-2 timer fra 5-20 min tidligere. Anonymkode: 57c21...ac7
Anonym6789 Skrevet 9. september 2022 #9 Skrevet 9. september 2022 Vår er trøtt på ettermiddagen, men ikke så ille at det er et problem. De var en rolig stund selvom de ikke sover, med bok/lydbok på madrasser for å roe litt ned
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå