Gå til innhold

Når en mor får barn med en i fengsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kamerat sin eks har fått en baby nå, og hun fikk barnet med en som sitter inne i fengsel og hun ble gravid når hun satt inne... Kameraten min er far til hennes barn fra før, han sier barnevernet har vært i bildet pga hun og ble tatt engang med dop i huset og kriminelle på fest under corona tiden. De advarte henne mot å omgås med kriminelle mens hun har barn. Etter det har hun fått en baby med en insatt i flere år for grov kriminell handling. Kameraten min reagerer veldig på at bv ikke er mer i bildet nå?

Det gjør jeg og,selv om jeg bare hørt litt av historien.

Hva tenker dere?

Anonymkode: b3e39...f78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør kompisen din? Hvorfor har han ikke skaffet seg hovedomsorgen for barnet?

Anonymkode: ef718...001

Skrevet

Så lenge fyren sitter inne er han jo ikke en del av husholdningen, null grunn for barnevernet å reagere.

Om han fremdeles skulle gjøre kriminelle greier når han kommer ut, og i tillegg flytter inn kan det være på sin plass å undersøke. Men bare på konkret mistanke om at han har en livsførsel som er til faktusk skade for barna.

Barnevernet agerer ikke på suboptimale opvekstvilkår, det må være verre enn som så.

Mitt forslag til kameraten din er å stille opp mer selv for barnet. Kan han tilby bedre oppvekstvilkår enn moren bør han løfte en finger for å få barnet boende hos seg.

Anonymkode: ad81e...e66

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva gjør kompisen din? Hvorfor har han ikke skaffet seg hovedomsorgen for barnet?

Anonymkode: ef718...001

Han sliter psysisk 

Skrevet

Jeg tenker stakkars barn

Anonymkode: f189d...626

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Min venninne har barn med en kriminell som er ut og inn av fengsel. Hun har ingenting med bv å gjøre. Heldigvis har han sluttet å ta kontakt nå. 

Anonymkode: 05b88...91e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Min kamerat sin eks har fått en baby nå, og hun fikk barnet med en som sitter inne i fengsel og hun ble gravid når hun satt inne... Kameraten min er far til hennes barn fra før, han sier barnevernet har vært i bildet pga hun og ble tatt engang med dop i huset og kriminelle på fest under corona tiden. De advarte henne mot å omgås med kriminelle mens hun har barn. Etter det har hun fått en baby med en insatt i flere år for grov kriminell handling. Kameraten min reagerer veldig på at bv ikke er mer i bildet nå?

Det gjør jeg og,selv om jeg bare hørt litt av historien.

Hva tenker dere?

Ser ut som barnevernet og påtalemyndighetene ikke er helt samkjørt siden de har dømt henne til å omgås kriminelle.

Skrevet

Min eldste sin pappa ble satt i fengsel mens jeg var gravid, og han har siden den gang vært inn og ut av fengselet i mange år. Nå er guttungen 17 år, og far har vel i grunn vært ute de siste 5-6 årene. Jeg har aldri hatt noe med barnevernet og gjøre, har også giftet meg (med en annen) og fått to barn til. 

Så det er ingen selvfølge at man får barnevernet på nakken selvom man forelsket seg i feil person. Det er jo en god del annet som høres mer bekymringsverdig ut i det du skriver, at hun oppbevarte dop og «hadde fest med kriminelle», men hvis barnet ikke var hjemme så kan hun vel ha de vennene hun vil, ikke vet jeg, det sier jo litt om hun, men barnet kan jo være rent og pent, mett i magen, huset rent og få nattahistorier og klemmer likevel liksom .. 

Anonymkode: e34b5...ccd

• Liker 1
Skrevet

Reagerer på at barnet ikke kjenner den "nye faren" som skal bo hos dem når han kommer ut og ikke han i det hele tatt... Tror de vært sammen i litt over 1 år.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...