Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne i 20 årene som nettopp har kjøpt og flyttet til en ny leilighet. Ved siden av meg i det andre leilighetsbygget bor en mann som oppfører seg litt ekkelt føler jeg.

Når jeg går ut og skal inn i bilen min så har jeg flere ganger observert han stå bak bilen sin å gjemme seg på en måte og står der bare. Han satt også ute på trappa en dag med en kompis mens jeg skulle ta ut varer fra bilen og da lo de og jeg hørte han sa «damn». Han har ikke hilst på meg eller snakket til meg. Jeg synes det er litt ubehagelig siden jeg bor alene og han er så tett på.

Er redd for at han en kveld jeg skal gå ut bare skal grabbe tak i meg og dra meg inn i jobb bilen eller inn i leiligheten hans.

Noen råd?

Anonymkode: b7049...845

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke grenseoverskridende oppførsel, bare helt vanlig dårlig oppførsel. Du blir vandt til det og slutter å bry deg om det når du får nok erfaringer til at du innser at ikke alle menn som oppfører seg litt sløvt er farlige.

Anonymkode: 3accb...ae6

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er ikke grenseoverskridende oppførsel, bare helt vanlig dårlig oppførsel. Du blir vandt til det og slutter å bry deg om det når du får nok erfaringer til at du innser at ikke alle menn som oppfører seg litt sløvt er farlige.

Han gjemmer seg bak bilen og observerer meg føler jeg.. :( slitsomt. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

1. Du bor i Norge

2. Du bor i et leilighetsbygg såvidt jeg forstår 

= Han tørr ikke gjøre deg noe. 

Anonymkode: 41af1...572

• Liker 5
Skrevet

Enig i at dette i utgangspunktet ikke er grenseoverskridende oppførsel, men det er du som ser han og kan anse oppførsel og kroppsspråk. Ville vært høflig, men kort om du treffer han. Kjøp deg en overfallsalarm, og snakk med noen nær deg slik at de er klar over hvem det gjelder. 

Anonymkode: 1d3ea...2fc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han gjemmer seg bak bilen og observerer meg føler jeg.. :( slitsomt. 

Akkurat, du FØLER. Jeg skjønner det er ubehagelig og slitsomt for deg❤️ Men dette er aller mest en redsel som sitter i deg og ikke noe som faktisk er farlig. 

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat, du FØLER. Jeg skjønner det er ubehagelig og slitsomt for deg❤️ Men dette er aller mest en redsel som sitter i deg og ikke noe som faktisk er farlig. 

Mener du dette også er en følelse:

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Når jeg går ut og skal inn i bilen min så har jeg flere ganger observert han stå bak bilen sin å gjemme seg på en måte og står der bare. Han satt også ute på trappa en dag med en kompis mens jeg skulle ta ut varer fra bilen og da lo de og jeg hørte han sa «damn».

Jeg skjønner godt at du synes dette er ekkelt, ts, har vært gjennom lignende selv. Det er dritekkelt! Mitt tips: Rett ryggen og gå med hodet hevet, forestill deg at du er den tøffeste dama i mils omkrets; hvis du ikke føler deg selvsikker så lat som at du er det, "fake it till you make it". Si gjerne fra om eklingen til noen du kjenner, for bare vissheten om at andre vet om dette, hjelper på selvsikkerheten.

Hvis du har noen menn som kan gå sammen med deg i blant - bror, slektning, venner - så kan det også hjelpe når denne naboen ser at du ikke er alene.

Anonymkode: 2220a...330

• Liker 3
Skrevet

Ta det som et komplimang og gå videre med livet.

Eller skal du også gjøre som alle andre folk i KG og anmelde dem og sende melding til familien?

Anonymkode: 624fe...287

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg er kvinne i 20 årene som nettopp har kjøpt og flyttet til en ny leilighet. Ved siden av meg i det andre leilighetsbygget bor en mann som oppfører seg litt ekkelt føler jeg.

Når jeg går ut og skal inn i bilen min så har jeg flere ganger observert han stå bak bilen sin å gjemme seg på en måte og står der bare. Han satt også ute på trappa en dag med en kompis mens jeg skulle ta ut varer fra bilen og da lo de og jeg hørte han sa «damn». Han har ikke hilst på meg eller snakket til meg. Jeg synes det er litt ubehagelig siden jeg bor alene og han er så tett på.

Er redd for at han en kveld jeg skal gå ut bare skal grabbe tak i meg og dra meg inn i jobb bilen eller inn i leiligheten hans.

Noen råd?

Ville vært på vakt. Sorry, men det handler om å vite hvilken verden man lever i. Opplever du mer ekkel oppførsel eller noe som minner om stalking ville jeg tatt en tlf til politiet og drøftet dette..

Anonymkode: 0eb7f...731

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta det som et komplimang og gå videre med livet.

Eller skal du også gjøre som alle andre folk i KG og anmelde dem og sende melding til familien?

Ta det som et kompliment? 
Hallo….

Men TS:

Om han ikke tar hint og tydelig klar avvisning flytter du rett og slett. Livet er for kort til å mistrives sånn der man bor. 

Anonymkode: 7c4e6...aee

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ta det som et kompliment? 
Hallo….

Men TS:

Om han ikke tar hint og tydelig klar avvisning flytter du rett og slett. Livet er for kort til å mistrives sånn der man bor. 

Anonymkode: 7c4e6...aee

Absolutt ikke hør på dette rådet.

Man kan ikke flytte vær gang en situasjon oppstår, spesielt ikke etter man har kjøpt.

Letteste du kan gjøre er å ignorere det som skjer, å gå videre. De blir å gi opp til slutt om du ikke gir dem oppmerksomhet

• Liker 2
Skrevet

Skjønner at du blir bekymret for om han skal prøve å sjekke deg opp eller noe verre men mest sannsynlig er han bare en tulling som ikke har lært seg folkeskikk enda. Hvis du er oppriktig redd kan du kjøpe en voldsalarm og unngå bilen hans men det beste er å bare hilse vennlig på alle naboer så alle naboer vet hvem du er for da tør ingen å gjøre noe mot deg når alle vil kjenne deg igjen hvis du roper om hjelp en dag. Ikke vær FOR vennlig mot sånne som han naboen som sier damn om deg for da kan han tolke det som flørt. 

Har blitt sjekket opp av nabo jeg også og fått gaver av han veldig ubehagelig men når han så at jeg pratet med alle og ikke bare han så skjønte han at jeg ikke var interessert bare fordi jeg slo av en prat iblandt sånn som naboer gjør. Er ikke direkte redd han men senker farten hvis jeg ser han går foran meg så jeg slipper å ta følge med han ut og inn av blokken

Anonymkode: 897fb...24b

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare spørre "hva pokker driver du med der bak bilen? Jeg ser deg"

Anonymkode: 24c80...d89

• Liker 1
Skrevet

Det kan jo være han stiller seg bak bilen nettopp for IKKE å være så nær.

Du er også voksen, og kunne oppført deg høflig og sagt HEI, som nyinnflyttet nabo.

Det kan være du ser sur og avvisende ut, og han tør derfor ikke si noe.

Anonymkode: faf93...887

• Nyttig 3
Skrevet

Vektøkning kan jo være et alternativ. Veldig få overvektige blir kidnappet inn i varebiler.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Herregud! Du har ikke bare en overdrevet fantasi da?

Det med at han står bak bilen sin og gjemmer seg, er jo litt merkelig, om det er det han faktisk gjør, men det vet du jo ikke. Kanskje han synes du er ubehagelig og gjemmer seg for deg, eller at han er ekstremt sjenert, har et eller annet problem, eller bare holder på med noe bak bilen sin. Er det sånn at han står der og "gjemmer seg" når du kommer, eller løper han ut og "gjemmer seg" når han ser at du er på vei, eller hva liksom? 

At han satt ute og snakket med kompisen sin, lo og sa "damn" mens du holdt på i nærheten, trenger jo absolutt ikke å ha noe med deg å gjøre. Kanskje de så noe på telefonen, en av dem viste den andre et bilde, hva som helst...

Du virker litt paranoid, spør du meg! 

Har du noen andre eksempler på creepy oppførsel? 

Anonymkode: c1c02...1e9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Noen råd?

Prøv å prate med han. Si hallo eller noe. Men er jo ikke greit å oppføre seg slikt.

Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Kan hende vedkommende er psykisk syk på den eller andre måten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2022 den 13.42):

Det kan jo være han stiller seg bak bilen nettopp for IKKE å være så nær.

Du er også voksen, og kunne oppført deg høflig og sagt HEI, som nyinnflyttet nabo.

Det kan være du ser sur og avvisende ut, og han tør derfor ikke si noe.

Anonymkode: faf93...887

Haha, morsom du..🤦🏼‍♀️ Ser ikke sur ut i det hele tatt, men han er ikke min type såååå

• 2 uker senere...
Skrevet

Slutt å vær så innbilsk 😂😂

Anonymkode: d60a8...e24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...