Gå til innhold

Mangel på sorg over far

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Faren min døde, 70 år gammel, veldig brått. Mamma ble hysterisk og sørget veldig de neste 2 årene. Jeg derimot, har vekslet mellom å være nøytral, lettet, til nærmest overlykkelig. Noe sorg har jeg i alle fall ikke følt på. 

Bakgrunn var vel at man far var svært traumatisert etter oppvekst på sykehus. Han var handikappet og hadde antageligvis både ptsd og muligens borderline. Han var ofte oppfarende og tente på alle plugger for null og niks. Jeg grudde meg alltid til han kom hjem. Han var et utrygt og ustabilt element. Han endret heller ikke atferd med årene. Aøt skulle skjules og hjemnws for pappa. Om noen var syke, ville han bli rasende. Det ble skult for han både at jeg ble voldtatt før 18, og da jeg seinere i livet endre i et voldelig forhold. Han ville blitt sint på meg

Jeg kan sørge over aldri å ha hatt noen snill og støttende far, kan drømme om hvordan det ville være å ha en far osv.

Min mor tror sorgen vil komme etterhvert, men nå har 3 år passert, og jeg blir stadig gladere for at han ikke finnes mere.. Jeg klarer ikke ta del i denne sorgen.

Er jeg slem? 

Anonymkode: 48606...574

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg synes ikke du er slem. Dere hadde jo aldri  et sunt og naturlig forhold. Jeg vet flere som har vært mer lettet enn trist når en av foreldrene har dødd. Så, ikke tenk på det, det er ikke noe feil med deg.

Anonymkode: 41cd2...461

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en narsissistisk, alkoholisert og fraværende far. Tviler på at jeg kommer til å felle en tåre den dagen han dør. Man velger ikke familien, og er ikke tvunget til å elske dem.

Anonymkode: ecda3...844

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...