Gå til innhold

Skal sjef skjønne arbeidsmengde uten at ansatte må si ifra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man kunne forvente at en sjef fordeler arbeidsoppgaver på en ok måte, samt vite hvor mye som er greit å pålegge en person? I mitt hode er det selvklart at dette faller inn under sjefens ansvarsområde når vedkommende setter opp arbeidsplan. Opplever at hn ikke har forståelse av hvor lang tid oppgaver tar eller er ute raskt nok for å legge om planen hvis det blir knapt med tid. Nå er det klinsj mellom oss fordi jeg er irritert fordi personen ikke skjønner det av seg selv. Men så blir hn fornærmet hvis man prøver å si noe om at det blir litt mye. Er ikke veldig flink til å kommunisere med personer jeg føler ikke lytter uansett. 

Anonymkode: cac15...cab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser oftere at de ansatts alltid sier at ert går bra, mens de egentlig jobber ræva av seg. Man må tørre å si fra, hvis ikke kan man ikke vente endring. 

hvis man sier fra og ingenting skjer, da bør man vurdere om man vil fortsette i jobben. .

Skrevet

Det er ikke alltid lett og vite for en leder. Og jeg tenker at som ansatt har man også et ansvar og si ifra, ikke «det er mye og gjøre», men konkret og tydelig hva det er mye av og hvorfor det tar mer tid enn man kanskje tenker. Verste jeg vet at når folk sier at de jobber så mye eller har så mye og gjøre, men de klarer ikke si hva innholdet eller oppgavene er. 

Anonymkode: 0fe22...6d7

Skrevet

Man må jo si fra selv. 

Noen er jo supereffektive, eller liker høy belastning og full fart. Andre klarer ikke fullt så mye, eller trenger tid for å jobbe presist. Innimellom skjer også livet, og man har dårlig konsentrasjon og effektivitet en periode.

Her er folk veldig ulike. Og det er mulig for en leder å vite hva som er for mye for den enkelte. 

Anonymkode: de665...9b0

Skrevet

Da må du nesten si ifra. Jeg synes det er vanskelig å delegere oppgaver. Jeg er veldig effektiv selv, og opplever til stadighet at oppgaver jeg med letthet ville klart å gjøre på et gitt tidspunkt blir altfor mye for en annen medarbeider. Om man klarer noe selv, er det litt vanskelig å oppfatte at andre ikke klarer det dersom vedkommende ikke sier ifra. 

Anonymkode: 71fca...8da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...