Gå til innhold

Sexlivet i faste forhold - aktivt etter mange år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med kjæresten i snart 3 år, og sexlivet vårt er fremdeles fantastisk.

Men, leser jo stadig, bl.a. her inne, om par som har vært sammen en god del lenger enn det, og som klager over lite sex, dårlig sex eller ikke sex lenger sammen overhodet.

Hvordan unngå at sexlivet dør ut og blir kjedelig?

Dere som har dårlig sexliv etter noen år; var tegnene der helt fra starten, altså at det ikke var fantastisk i starten heller, eller utviklet det seg til å bli dårlig gradvis?

Føler meg så lykkelig når vi har sex, synes det er noe jeg trengr for å kjenne nærhet til han, og det er utrolig deilig å være så nær den man elsker. Redd for at det kan skje det som skjer med mange par etterhvert; at sexen blir sjeldnere, og så dør sexlivet ut....

Tips til å beholde gnisten, år etter år?

Anonymkode: fe97f...f82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker man kommer langt med god dialog, så man er oppdatert på hverandres behov underveis. 

Anonymkode: c3120...54d

• Liker 2
Skrevet

Det som skjer gradvis, er vel at forhold ofte blir dårligere over tid. Også sexlivet. Man er ikke lenger forelsket. Mye skjer i livet som gir stress etc. 

Anonymkode: c53df...675

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

- Ikke få deg krevende jobb

- Ikke få barn

- ikke vær med samme person mer enn 5-6 år. 

- ikke bli eldre

Anonymkode: 66b46...3f9

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

- Ikke få barn

- ikke bli eldre

Umulige tips, alle disse dessverre. 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så du har tenkt å få deg både barn og krevende jobb og beholde sexlivet?

Aldri hørt om prioritering?

Anonymkode: 61ab7...c53

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo det som er hele poenget og hvorfor det er et utopi å skulle digge sexen med samme person i 30år selv om noen påstår det. Men det er jo mest for å pynte på egen virkelighet.

Anonymkode: 4c14a...188

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du har tenkt å få deg både barn og krevende jobb og beholde sexlivet?

Aldri hørt om prioritering?

De fleste har både barn og jobb. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

- Ikke få barn

- ikke bli eldre

😅😅😅

Tja.

Vi har vært sammen i 22 år og synes fortsatt sex er noe å prioritere :) Har barn/blitt eldre, hatt krevende jobber osv. Og drevet med IVF og langtidsprøving, DET var drepen med pliktsex den lange perioden før vi begynte med prøverør. Ingen av oss likte det. 

Klart man kan ha dårligere perioder over årene. 

Jeg tenker man må se på sex som «recreational», at det skal gi begge noe å prioritere. Ikke legge lista så høyt at hver gang må være en erotisk helaften, men heller ikke så lavt at det blir en ren egogreie. 

Men det kommer jo ikke gratis å holde noe som helst vedlike/hyggelig/gøy over mange år. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har vært sammen med kjæresten i snart 3 år, og sexlivet vårt er fremdeles fantastisk.

Men, leser jo stadig, bl.a. her inne, om par som har vært sammen en god del lenger enn det, og som klager over lite sex, dårlig sex eller ikke sex lenger sammen overhodet.

Dere som har dårlig sexliv etter noen år; var tegnene der helt fra starten, altså at det ikke var fantastisk i starten heller, eller utviklet det seg til å bli dårlig gradvis?

Føler meg så lykkelig når vi har sex, synes det er noe jeg trengr for å kjenne nærhet til han, og det er utrolig deilig å være så nær den man elsker. Redd for at det kan skje det som skjer med mange par etterhvert; at sexen blir sjeldnere, og så dør sexlivet ut....

Hadde mye sex de første 4 årene. Så ble samboeren min mer stresset, til slutt deprimert. Har ikke hatt mye sex på 3 år…i år bare 4 ganger…

Mange unnskyldninger og vi har et dårlig forhold nå. Sexen var ikke særlig bra i starten…fordi vi har dårlig kjemi. Egoistisk i senga. Tenker at hvis dere har det bra nå har du ingenting å frykte. Prøv å snakk sammen av og til om sexlivet…prøv ut nye ting og hold spenningen og romansen. Dette er ting jeg virkelig savner🙌🏼

Anonymkode: 08e04...07c

Skrevet

Det er jo det som er hele poenget og hvorfor det er et utopi å skulle digge sexen med samme person i 30år selv om noen påstår det. Men det er jo mest for å pynte på egen virkelighet.

Anonymkode: 4c14a...188

Sex er digg, og noen av oss finner folk vi liker å ligge med 🤷‍♀️

Er ikke vanskelig. Mulig jeg kjeder vettet av meg i senga om noen år, men disse 22 har da gått fint. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fleste har både barn og jobb. 

Ikke deg jeg spurte, og ikke svar på det jeg spurte om.

Skrevet

Ikke deg jeg spurte, og ikke svar på det jeg spurte om.

Du hintet til at et sexliv bare fungerer om en er barnløs og uten krevende jobb, et utsagn som faller på sin egen urimelighet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Tror kanskje vi har et litt atypisk sexliv, om det er noe som heter det😅

Vi har alltid hatt  knallbra sex. Vi har til dags dato ikke hatt sex en eneste gang uten at jeg får deilig orgasme minst 1 gang. Vi har til dags dato aldri avvist hverandre. Ikke en eneste gang.

Allikevel kan det lett gå mange uker uten at vi har sex. Har gått opp mot et år uten sex, uten at dette oppleves som noe negativt for oss.

Vi er begge rett og slett lite opptatt av sex. Sjelden vi tenker på det eller prioriterer det. 

Når en av oss har lyst og ønsker å ha sex, så er den andre med 100%. Men som sagt, så kan det gå lang tid i mellom hver gang 😊

Anonymkode: d4ab4...ccb

• Liker 1
Skrevet

Her ble det noe mindre da vi fikk barn ettersom jeg ikke sov overhodet det første året. Hadde sex, men ikke hver dag. Men så ble han mer opptatt av å få sex enn å bidra til at jeg fikk sove, da kunne det være det samme. Hadde vi ikke fått barn hadde vi vel fortsatt vært sammen og hatt sex hver dag som vi pleide. 

Anonymkode: 3daa8...ae0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her ble det noe mindre da vi fikk barn ettersom jeg ikke sov overhodet det første året. Hadde sex, men ikke hver dag. Men så ble han mer opptatt av å få sex enn å bidra til at jeg fikk sove, da kunne det være det samme. Hadde vi ikke fått barn hadde vi vel fortsatt vært sammen og hatt sex hver dag som vi pleide. 

Anonymkode: 3daa8...ae0

Det var problemet her også...

Anonymkode: 17628...0c6

Skrevet

Vi har vært sammen i snart 20 år og har fortsatt et aktivt sexliv. Det går litt opp og ned selvfølgelig, men alt i alt et fint sexliv likevel. 
For oss er det kommunikasjon som gjelder. Hvis sexlivet er litt fraværende en periode så skal ingen av oss være redd for å si ifra at man ønsker mer sex. 
I tillegg så passer vi på å ha intimitet i hverdagen. Kysse og kline litt, gi hverandre en klem, klaske hverandre på rompa etc 

Anonymkode: 2082f...7eb

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi har etter 20 år sammen fremdeles et aktivt sexliv. Her er våre "kjøreregler " angående å ha oppnådd det, og vedlikeholde det:

- Ingen sex uten at begge to faktisk har lyst. Sex skal alltid være noe positivt og godt for begge. 

- I tråd med overnevnte er begge bevisst på at lyst må pleies frem, ikke furtes eller presses frem. 

- Det er full forståelse og respekt for hverandres grenser. Det ene ikke ønsker maser ikke den andre om. 

- Vi er begge to klar over at lyst kan svinge i løpet av et liv og et forhold. Ved tilfeller der ene har mistet lysten helt har vi pratet om årsaken, og vært innstilt på å løse det. Vi har også løst det. 

- Vi er ærlige med hverandre om sex. Ingen faking, å late som man har lyst når man ikke har det, og samtaler om det dersom ene har behov for litt fornyelse. Altså ikke ny partner, men tid/sted/hendelsesforløp/leketøy/prøve noe nytt. 

- Vi har passet på å ikke falle i rutiner angående sex. Det er lov å si fra dersom ene blir kjip og kjedelig i initiativ og handlinger, og om hva man savner/ønsker mer/mindre av. 

Alt i alt, åpen dialog om sex og å sørge for at sex alltid får være noe positivt og godt for begge. Vi er bevisst på at det kun er god sex som opprettholder lysten på sex. 

Vi har derfor fremdeles glede av sex begge to, og setter begge to fremdeles pris på vår seksuelle relasjon. Normalt har vi sex 3 ganger i uka. Kos og nærhet har vi hver dag vi er sammen, og er vi ikke sammen viser vi hverandre interesse ved å ringe hverandre daglig. Vi flørter også stadig med hverandre. Har vi ferie alene nyter vi hverandre mye og ofte, både angående kos og sex. Da kan det fort bli sex både morgen og kveld. Vi setter fremdeles av tid til å være kjærester. Dater jevnlig. Legger bort annet når vi prater. Passer på at vi trives sammen. 

Det høres kanskje ut som mye, men jeg synes egentlig ingenting av det nevnte er å kreve mye i et forhold. Det handler jo bare om å legge til rette for å ha det godt sammen. Bevare forholdet godt. 

Anonymkode: 39090...84c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du hintet til at et sexliv bare fungerer om en er barnløs og uten krevende jobb, et utsagn som faller på sin egen urimelighet. 

Nei, det stemmer ikke. 

Skrevet
DundreMilfin skrev (1 time siden):

Sex er digg, og noen av oss finner folk vi liker å ligge med 🤷‍♀️

Er ikke vanskelig. Mulig jeg kjeder vettet av meg i senga om noen år, men disse 22 har da gått fint. 

Ja ikke bare fint, jeg synes 20 år har gått fort. Synes egentlig ikke det føles så lenge siden vi datet. Altså føles det ikke som så rart at vi fremdeles har varme følelser for hverandre og tenning på hverandre. 

Når folk sier at det må bli kjedelig klør jeg meg egentlig litt i hodet, og lurer på om folk er avhengig av andre for å bli kåte. Slik jeg ser det blir man jo jevnlig kåt uansett om man har partner eller ikke, og å da ha en "levende dildo" eller en varm og deilig fitte tilgjengelig... hvordan er det kjedelig? Isåfall burde det jo også være utrolig kjedelig å runke/onanere, og det er jo det reelle alternativet de fleste som ikke gidder å ha sex med samme partner over tid som regel ender opp med å gjøre mest. 

Nei det er ikke kjedelig, det er deilig å få utløp for kåthet ved å ha sex. Når kroppen min trenger sex er det fantastisk å ha en villig partner. Kjedelig er absolutt ikke noe jeg tenker på da. 

Anonymkode: 39090...84c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...