Gå til innhold

Hvorfor sier utro menn at de ikke husker, når de blir konfrontert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt bedratt og har spurt kjæresten min mye, og han har sagt til meg at han ikke husker detaljer, og det synes jeg er rart for han var jo ikke full hele tiden når utroskapen stod på.

I dag hørte jeg en podcast om utroskap, og mennene som ble konfrontert sa at de ikke husker om de hadde sex eller ei.

Selve utroskapen til mennene hadde skjedd for 1-5 år siden, men de husket ikke om utroskapen kun var på det emosjonelle planet eller fysisk.

Jeg synes dette er så merkelig for hadde jeg hatt sex bak ryggen til min partner, så hadde jeg husket hva jeg hadde gjort under utroskapen, selv om det kun var én gang.

Jeg husker ikke hva hvert enkelt ons når jeg var singel gikk ut på, men hadde husket godt hvis jeg hadde vært utro.

Er det bare noe utro folk sier fordi de orker ikke å forholde seg til det de har gjort?

Anonymkode: 1a3c6...054

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan nok tenkes at en del av disse vil distansere seg fra sidespranget, og av den grunn svarer som en politiker og tåkelegger situasjonen så mye de kan. Enten på grunn av feighet, egoisme eller at de ikke klarer/vil snakke om hendelsen på et dypere emosjonelt plan. 

Anonymkode: f7ae7...45f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Da jeg var utro, husket jeg lite av utroskapen. Jeg husker at jeg var kåt og kledde av meg, og vet vi hadde sex, men jeg husker lite av selve sexen. 

Anonymkode: 4df47...5e2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da jeg var utro, husket jeg lite av utroskapen. Jeg husker at jeg var kåt og kledde av meg, og vet vi hadde sex, men jeg husker lite av selve sexen. 

Var du full?

Ts

Skrevet

Mange løgnere har en tendens til å gjemme seg bak den, "jeg husker ikke", er min erfaring. Det gjelder uansett hva de lyver om.

Anonymkode: 976fe...ecf

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Var du full?

Ts

Nei, begge var helt edru.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, begge var helt edru.

Hvorfor husker du ikke da?

Som oftest husker man ikke traumatiske opplevelser,men å ha frivillig sex må man jo huske.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor husker du ikke da?

Som oftest husker man ikke traumatiske opplevelser,men å ha frivillig sex må man jo huske.

Ts

Fordi det ikke var noe jeg var komfortabel med/ stolt av. Kjip og forvirrende periode i livet mitt. Det var frivillig sex som i at det ikke var sex noen tvang meg til, men det var jo ikke noe topp valg fra min side. Jeg var faktisk forelsket i min daværende kjæreste, men forholdet var ikke bra og kjæresten ikke snill mot meg, mens den jeg hadde sex med vel var forelsket i meg, så alt var bare rot. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis det er klinisk bevist i en eller annen vitenskapelig undersøkelse at disse mennene faktisk ikke erindrer detaljer rundt utroskapen, da tenker jeg at dette er nok et bevis på at menn er dårlig skikket til å håndtere følelsene sine, og heller disassosierer og skyver bort enn å innfinne seg med at de har det vanskelig, har gjort noe galt, osv. Toxic masculinity, alså, og ikke trygg og god maskulinitet. 

...Og dette kommer fra en mann, som aldri har vært utro.

Anonymkode: 14dc6...8f8

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tenker at det kan godt hende de faktisk ikke husker det så godt. Mennesker har en tendens til å huske viktige ting, opplevelser som satte spor, skikkelig store tabber som får en til å føle seg elendig. Så... svaret må da bli at de ikke har dårlig samvittighet, de kjente ikke det store stikket av skyld og skam over å ha gjort noe sånt mot sin kjære. Rett og slett en uviktig liten filleting, en dagligdags overtredelse som å ha kjørt bittelitt over fartsgrensen eller sneket i køen eller noe sånt trivielt.

Tenk det, når det de gjorde kan knuse den som ble bedratt. 

Anonymkode: aaa19...cdd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Fordi de vet godt hvor drøyt det var og vet at hele verden hater de om de forteller sannheten. 

Å ikke huske er et råd advokater gir til klienter før avhør også fordi en innrømmelse får hardere konsekvenser for dem enn vage svar og spekulering. 

Anonymkode: d03d4...72b

• Liker 4
Skrevet

Det er en enkel taktikk for å komme unna det ubehagelige. Har hørt jeg husker ikke fra flere menn i mitt liv, 

Anonymkode: b29f4...acf

• Liker 3
Skrevet

De vil ikke vikle seg inn i løgner og bli konfrontert med noe de har sagt/ikke sagt tidligere. 

Anonymkode: e61de...c83

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg tenker at det kan godt hende de faktisk ikke husker det så godt. Mennesker har en tendens til å huske viktige ting, opplevelser som satte spor, skikkelig store tabber som får en til å føle seg elendig. Så... svaret må da bli at de ikke har dårlig samvittighet, de kjente ikke det store stikket av skyld og skam over å ha gjort noe sånt mot sin kjære. Rett og slett en uviktig liten filleting, en dagligdags overtredelse som å ha kjørt bittelitt over fartsgrensen eller sneket i køen eller noe sånt trivielt.

Tenk det, når det de gjorde kan knuse den som ble bedratt. 

Anonymkode: aaa19...cdd

Jeg husker én detalj godt, men den var ikke egentlig seksuell. Det var en enormt sterk følelse av frihet. Kroppen min hadde klart det følelsene og hodet ikke klarte, nemlig sette grenser overfor den dårlige oppførselen til kjæresten min. At jeg fantes og hadde en egen agens utover min eks. Den opplevelsen er sterk selv flere tiår senere.

• Hjerte 1
Skrevet

Nå blir det kun gjetting fra min side, men vil jo tro at det at det ikke husker, bare er en løgn.

Anonymkode: ab532...5b0

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har samme erfaring som deg, og jeg tror det er flere faktorer som spiller inn ved at dem sier "jeg ikke husker".

1. Vil ikke forholde seg til det

2. Hvis dem sier dem husker det så får dem flere spørsmål, og må utgreie mye mer

3. Feige og tørr ikke å bli konfrontert videre

feige. feige og feige :P

Jeg såg faktisk en gang at noen var utro, og jeg konfronterte det. Dem huska ikke det heller 😂 og da fikk jeg høre "jeg er i fornektelse" i stedet. Hahaha. Veit ikke om jeg skal le eller gråte!

• Liker 2
Skrevet

Hvis de sier at de ikke husker, så kanskje du sier det DU vet, slik at de slipper å innrømme mer enn nødvendig. Kanskje de holdt på i 3 måneder, mens du bare vet om 2 ganger over en ukes periode. Da er det lurt å "ikke huske" først. Hadde vært dumt å legge ut om en 3 måneders lang affære med detaljer du ikke hadde fått med deg, og aldri hadde tilgitt.

Anonymkode: ab532...5b0

Skrevet

Fordi de er feige og konfliktskye.

Anonymkode: 991db...adb

• Liker 1
Skrevet

Pga. når man er konfrontert hele tiden da vet man av erfaring,  uansett hva man sier, det blir tolket og spekulert på hinsides måte og at det er best å holde kjeft og begynne å planlegge vei ut av dette forholdet der du har en ”psycho” kjerring/gubbe som har behov for å konfrontere en fri individ hver gang hun/han opplever noe som «ikke stemmer». Ja man blir utro til slutt men det er resultat av å være sammen med  noen som mistenker man for alt mulig hele tiden. Det resulterer i ”psycho” partnerens selvoppfyllende profeti.

Anonymkode: 3d638...2c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pga. når man er konfrontert hele tiden da vet man av erfaring,  uansett hva man sier, det blir tolket og spekulert på hinsides måte og at det er best å holde kjeft og begynne å planlegge vei ut av dette forholdet der du har en ”psycho” kjerring/gubbe som har behov for å konfrontere en fri individ hver gang hun/han opplever noe som «ikke stemmer». Ja man blir utro til slutt men det er resultat av å være sammen med  noen som mistenker man for alt mulig hele tiden. Det resulterer i ”psycho” partnerens selvoppfyllende profeti.

Anonymkode: 3d638...2c2

Ts her.

Nå tenkte jeg ikke på en psycho kjerring/ gubbe som prøver å konfrontere partneren sin uten grunn, men når partneren har blitt tatt med buksene nede og han innrømmer utroskap, men når man spør om videre detaljer så sier han at han ikke husker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...