AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 For noen år siden ble jeg kjent med en fyr som jeg trodde var verdens fineste. Det var helt fantastisk en stund, ca 2-3 måneder, jeg husker det som den beste tiden i mitt liv. Så uten at jeg helt kan forklare det så ble han veldig kald og avvisende, jeg vil si at det virket som han ikke kunne fordra meg eller i blant til og med hatet meg. Jeg følte at jeg aldri var god nok som jeg var, at jeg måtte bevise noe. Han snakket veldig varmt om eksene sine, kunne dra frem ting ved de han likte bare ut av det blå som feks Linda er så smart og flink, hun jobber som osv. Han snakket veldig mye og var ikke interessert i hva jeg hadde å si. Ting ble veldig forvirrende og ofte skrek han til meg. Hans forklaring den gangen var at han ble provosert av meg, og han hadde det tøft på jobben, og det gikk utover humøret. Han kunne si ting som hold kjeft til meg, at kroppen min var slapp, at ånden min var dårlig, at jeg tenkte bare på sex og det var ekkelt når jeg søkte nærhet osv. Han hadde blikk som han ga meg, det sendte gys nedover ryggen min. Han ble stille over flere dager, ville be meg hjem til seg for så oppføre seg som at jeg hadde trengt meg på. Dette varte i noen måneder før jeg kjente at jeg ikke taklet mer, jeg knakk sammen og gjorde det slutt. Det tok meg lang tid og samtaler med terapeut for å komme over dette. Jeg hadde ikke selvtillit igjen, jeg prøvde lenge å forbedre meg sånn at det kunne være som i begynnelsen igjen uten at det noen gang ble sånn. Terapeuten forklarte meg noen ting som traumebånd og at man i slike forhold lærer seg å godta bittelitt for så å bli overlykkelig når de endelig gjør noe anstendig eller bare helt vanlig. Jeg kjenner jeg sliter veldig når jeg ser ham igjen nå, han sier jeg overdriver og at jeg husker jo ikke hvordan det var. Jeg husker ikke alt detaljert, men jeg skjelver og blir kvalm av å se ham igjen samtidig som jeg savner ham helt utrolig. Jeg er bare redd det skal bli akkurat som før, og det tror jeg ikke at jeg greier. Tanker og erfaringer? Anonymkode: 7bd07...8e7
Trolltunge Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Lytt til magefølelsen, ikke til savnet. Bare hold deg unna. Enda bedre, kutt ut all dialog med ham. 6 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Her tenker jeg at du skal slutte å treffe han helt, fjerne han helt fra ditt liv. Han gjør tydeligvis akkurat som før, anklager og legger all skyld og ansvar over på deg. Anonymkode: 87f66...f2b 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Trolltunge skrev (8 minutter siden): Lytt til magefølelsen, ikke til savnet. Bare hold deg unna. Enda bedre, kutt ut all dialog med ham. Ny rekord i dobbelkommunikasjon. Skal hun lytte til magefølelsen, eller skal hun kutte han ut ? Anonymkode: 95785...734
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 https://podcasts.apple.com/no/podcast/265-om-psykisk-vold-med-sosiolog-ved-nkvts-helene-langsether/id1103952054?i=1000575134886 Jeg synes du skal høre på denne podcasten om psykisk vold. Han prøver fortsatt å få deg til å tro at det var noe galt med deg, når det som var galt var hans dårlige oppførsel mot deg. Det blir ikke bedre. Ikke gå i fellen en gang til. Anonymkode: cab44...e3c 2
Trolltunge Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ny rekord i dobbelkommunikasjon. Skal hun lytte til magefølelsen, eller skal hun kutte han ut ? Anonymkode: 95785...734 Hun blir skjelven og kvalm ved tanken på å møte ham, og sliter veldig med å møte ham. Det er magefølelsen jeg sikter til. Endret 8. september 2022 av Trolltunge 5 2
Virrevirrevapp Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 Hans forklaring nå er verre enn oppførselen i utgangspunktet... Han sier rett ut at han tok frustrasjoner i livet sitt ut på deg. Null selvinnsikt. Ja, det går iblant an å leve med noen som også har gjort dumme ting. Men han her var gjennomgående ufyselig og mener tom at det var din skyld. Dette er ingenting å lure på, her har søpla prøvd å komme tilbake i huset. 4 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 Han utsatte deg for psykisk mishandling, og nå utsetter han deg for gaslighting og lovebombing for å få deg tilbake. Google volddsirkelen, det blir ikke anderledes denne gangen Anonymkode: 44725...f45 7 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #9 Skrevet 9. september 2022 Takk, ja jeg blir veldig usikker og føler meg redd når jeg ser han skriver eller tar kontakt, selv om jeg føler et savn og en tiltrekning så skal jeg høre på hodet og magefølelsen som sier det er farlig og feil! Jeg tror jeg ble avhengig av det og ikke klarte å gå med en gang, det tok noen måneder før jeg sluttet å prøve og kom meg videre. Anonymkode: 7bd07...8e7 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #10 Skrevet 9. september 2022 Be han dra til helvete. Han skader deg. Anonymkode: c811f...9eb 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #11 Skrevet 9. september 2022 Her bør du nok blokkere ham i sosiale medier og på telefon hvis du klarer. Vanskelig å bryte en sånn relasjon, men denne mannen høres syk ut og kommer aldri til å bli bra for deg. Lykke til, håper du klarer å stå i mot. Anonymkode: b8efc...5ec 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #12 Skrevet 9. september 2022 Fjern han fra livet ditt! Blokk han overalt! Anonymkode: ab28f...435 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #13 Skrevet 11. september 2022 Nå har jeg gjort det, jeg sa jeg ikke ville prøve igjen. Det var veldig vanskelig og jeg gråt nesten da jeg sa det. Han sa bare OK og la på. Synes det er trist, det var alt han hadde å si, helt følelsesløst. Anonymkode: 7bd07...8e7 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #14 Skrevet 11. september 2022 Bare det at han mener at du er overfølsom er jo hersketeknikk. Hvis du vil eg selv vondt så kjør på Anonymkode: 5fa42...b1a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #15 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå har jeg gjort det, jeg sa jeg ikke ville prøve igjen. Det var veldig vanskelig og jeg gråt nesten da jeg sa det. Han sa bare OK og la på. Synes det er trist, det var alt han hadde å si, helt følelsesløst. Anonymkode: 7bd07...8e7 Du var flink. Anonymkode: 093ff...ac3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #16 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nå har jeg gjort det, jeg sa jeg ikke ville prøve igjen. Det var veldig vanskelig og jeg gråt nesten da jeg sa det. Han sa bare OK og la på. Synes det er trist, det var alt han hadde å si, helt følelsesløst. Anonymkode: 7bd07...8e7 Da vet du hvor du har han. En skikkelig mann hadde vel ønsket deg alt godt og gitt deg en unnskyldning. Om han i det hele tatt hadde holdt på slik. Se på det som at du ga deg selv verdens beste omsorg og du satte deg i respekt. Anonymkode: 5fa42...b1a 1
I Grosny Skrevet 11. september 2022 #17 Skrevet 11. september 2022 Trolltunge skrev (På 8.9.2022 den 16.37): Lytt til magefølelsen, ikke til savnet. Bare hold deg unna. Enda bedre, kutt ut all dialog med ham. Dette savnet er sannsynligvis en fysisk sorgreaksjon, og handler trolig mer om at kroppen din har mistet kosemann enn nøyaktig hvilken kosemann du har mistet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #18 Skrevet 11. september 2022 Denne setningen forteller deg alt du trenger å vite: "Min slemme eks ber om godt vær og en ny sjanse" Legg merke til ordet "slem". Man vil ikke ha slemme mennesker i livet sitt, alt han fortjener er total og fullstendig ignorering resten av livet. Så kan han steke i sitt eget giftige fett når han ikke har noen å misbruke lenger. Denne mannen har alvorlige problemer, og det han gjør er etter oppskrift narsissistisk. Han love-bomber, forsøker så å ødelegge deg, og så skal han "hoovre" deg tilbake når han ikke har noen andre å snylte på, eller for å fucke opp livet ditt igjen når du begynner å komme bort fra han. Hør på dette: Anonymkode: 21b1c...9af
Trolltunge Skrevet 11. september 2022 #19 Skrevet 11. september 2022 I Grosny skrev (1 time siden): Dette savnet er sannsynligvis en fysisk sorgreaksjon, og handler trolig mer om at kroppen din har mistet kosemann enn nøyaktig hvilken kosemann du har mistet. Det tror jeg også. Hun savner nok egentlig ikke ham, men drømmen om hva som kunne ha vært dersom..., og hvis... Som ikke er realistisk, siden han er som han er, og de ikke var den drømmen. Så egentlig et savn etter noen, men ikke egentlig etter ham. Å gi slipp på en illusjon om hva som kunne ha vært, hvis... er ganske tøft det også, når man har spunnet drømmer om det en stund. Hvor urealistisk den drømmen enn var. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå