AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Her om dagen kom jeg over noen meldinger på samboeren min sin mobil. Det var et jentenavn jeg aldri hadde sett før, og varslene var slått av på samtalen dems. Jeg kunne se at den siste meldingen var "Jeg er i byen nå." Så jeg gikk selvfølgelig inn på samtalen. Der hadde de snakket om hvordan de har det og han hadde blant annet skrevet at det ikke går så bra mellom meg og han for tiden. Deretter hadde han sagt at han skal til byen hun bor i med jobben og at de må møtes. Neste meldingen var da at han var i byen, men hun hadde ikke svart. Jeg konfronterte han med dette. Grunnen til at varslene på chatten dems var slått av var fordi han skrudde de av da han var med dama han hadde en greie med før meg for at det ikke skulle se ut som han snakket med masse jenter samtidig som henne. Altså en god stund siden de ble slått av. Han forklarte videre at denne jenta er ei han har vært venninne med siden ungdomsskolen. Han ville bare møte henne for å catche opp. De snakker bare i perioder og de endte opp med å ikke møtes fordi hun sluttet å svare han. Grunnen til at han planlegget å møte henne bak ryggen min var fordi jeg blir så fort sjalu og er kontrollerende. Noe jeg ikke kjenner igjen i det hele tatt. I følge bestevenninnen min så er jeg den minst sjalu personen hun kjenner. Han trodde at jeg kom til å nekte han å møte henne om han hadde fortalt meg om det. Noe jeg selvfølgelig aldri hadde gjort da jeg selv har 90% guttevenner. Jeg er usikker på hva jeg burde gjøre videre her. Han var ikke utro eller hadde tenkt til å være det, men han gikk bak ryggen min. Jeg stoler jo mindre på han etter dette. I tillegg så går han å tenker at jeg er sjalu og kontrollerende. Synes det er skikkelig trist for min egen del ettersom jeg ikke kjenner meg igjen i det hele tatt, og for hans del fordi han er sammen med noen han oppfatter som sjalu og kontrollerende. Merker jeg blir litt umotivert av dette. Nå er han heldigvis på ny jobbreise frem til søndag så jeg har litt tid alene til å tenke. Han har sagt unnskyld flere ganger og sa han er mye mer umoden enn det han selv trodde. Og at det ikke var riktig av han å gå bak ryggen min osv Anonymkode: c21ae...57c 1
Trolltunge Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Jeg er heller ikke sjalu i utgangspunktet, men det min mann hadde gjort/ville gjøre bak min rygg hadde likevel både gjort meg usikker, sjalu og rent ut forbanna. Da regner jeg med, ut fra situasjonen, at det er ugler i mosa. At han treffer venninner, og til og med traff eksen sin til en kaffe og prat, i åpen dialog med meg gir derimot ingen sjalusi eller dårlige følelser. 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Jeg mener for min del at alt min mann ikke kan dele med meg ift andre kvinner og føle han må skjule, er utroskap. Mannen min er heldigvis helt enig. Anonymkode: fc738...86e 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Her om dagen kom jeg over noen meldinger på samboeren min sin mobil. Det var et jentenavn jeg aldri hadde sett før, og varslene var slått av på samtalen dems. Jeg kunne se at den siste meldingen var "Jeg er i byen nå." Så jeg gikk selvfølgelig inn på samtalen. Der hadde de snakket om hvordan de har det og han hadde blant annet skrevet at det ikke går så bra mellom meg og han for tiden. Deretter hadde han sagt at han skal til byen hun bor i med jobben og at de må møtes. Neste meldingen var da at han var i byen, men hun hadde ikke svart. Jeg konfronterte han med dette. Grunnen til at varslene på chatten dems var slått av var fordi han skrudde de av da han var med dama han hadde en greie med før meg for at det ikke skulle se ut som han snakket med masse jenter samtidig som henne. Altså en god stund siden de ble slått av. Han forklarte videre at denne jenta er ei han har vært venninne med siden ungdomsskolen. Han ville bare møte henne for å catche opp. De snakker bare i perioder og de endte opp med å ikke møtes fordi hun sluttet å svare han. Grunnen til at han planlegget å møte henne bak ryggen min var fordi jeg blir så fort sjalu og er kontrollerende. Noe jeg ikke kjenner igjen i det hele tatt. I følge bestevenninnen min så er jeg den minst sjalu personen hun kjenner. Han trodde at jeg kom til å nekte han å møte henne om han hadde fortalt meg om det. Noe jeg selvfølgelig aldri hadde gjort da jeg selv har 90% guttevenner. Jeg er usikker på hva jeg burde gjøre videre her. Han var ikke utro eller hadde tenkt til å være det, men han gikk bak ryggen min. Jeg stoler jo mindre på han etter dette. I tillegg så går han å tenker at jeg er sjalu og kontrollerende. Synes det er skikkelig trist for min egen del ettersom jeg ikke kjenner meg igjen i det hele tatt, og for hans del fordi han er sammen med noen han oppfatter som sjalu og kontrollerende. Merker jeg blir litt umotivert av dette. Nå er han heldigvis på ny jobbreise frem til søndag så jeg har litt tid alene til å tenke. Han har sagt unnskyld flere ganger og sa han er mye mer umoden enn det han selv trodde. Og at det ikke var riktig av han å gå bak ryggen min osv Anonymkode: c21ae...57c Du skriver at du «kom over» noen meldinger på mobilen hans. Altså har du rotet rundt inne på kjærestens mobil uten hans samtykke. Men du anser ikke deg selv som sjalu eller kontrollerende? Neivel, nei. Anonymkode: f2ab5...ce7 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Du skriver at du «kom over» noen meldinger på mobilen hans. Altså har du rotet rundt inne på kjærestens mobil uten hans samtykke. Men du anser ikke deg selv som sjalu eller kontrollerende? Neivel, nei. Anonymkode: f2ab5...ce7 Ts her Vi hadde hatt sex og jeg skulle bruke hans mobil for å lyse slik at jeg kunne finne min egen mobil. Det var aldri en intensjon å snoke Anonymkode: c21ae...57c 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 Herregud jeg blir så paff over hvordan utro menn prøver å ro seg bort. Du kan banne på at det ikke er pga eksen sin han skrudde av varslene med hun dama han planla å møte bak ryggen din nå, og hvis det var så burde jo det si deg alt at han ble anklagd for å være utro av eksen også og måtte skru av lyden på chat siden han skrev med andre damer! Men han har sikkert sagt til deg at hun var sykt kontrollerende og sjalu akuratt som han nå prøver å innbille deg at du er bare så han kan slippe å ta ansvar for åssen han oppfører seg å kunne fortsette med det fordi han får deg til å føle at du gjør noe ugreit hvis du sjekker telefonen hans mens det egentlig er han som gjort noe ugreit når han chatter med andre damer og snakker dritt om forholdet deres og avtaler treff bak ryggen din. Jeg skjønner at du skulle ønske dette ikke hadde skjedd altså og helst ville vært det foruten og fortsatt forholdet men er det egentlig noe spørsmål? Han har prøvd å møte en dame i hemmelighet bak ryggen din , han har sagt det går dårlig mellom dere til henne og dermed åpnet en dør der. Du kan heller ikke være sikker på at de ikke møttes, hun kan ha ringt han opp å avtalt, han kan ha slettet meldingen. Han sier han ikke hadde tenkt til å være utro men det er bare fordi han trodde han ikke kom lenger enn en kaffe denne gangen men kunne fortsette den hemmelige kontakten for å utvikle en affære over tid. Kanskje de var pulevenner før eller kanskje de alltid likte hverandre men ingen turte å gjøre støtet. Det er ikke vanlig å holde kontakt med noen fra ungdomsskolen med mindre man vil noe spesielt eller med mindre man var bare gode venner og hadde de vært det så hadde han fortalt om henne ikke sneket seg rundt som en som tror han er luring Anonymkode: c7385...015 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 Varslinger er skrudd av, han skriver til hun at det ikke går så bra mellom dere to og vil møtes.. Det hadde vært et rødt flagg for meg. Her virker det som han prøver å bortforklare seg ved å komme med anklager til deg som at du er så kontrollerende for å redde seg selv fra situasjonen. Anonymkode: 77ab5...ae5 6 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #9 Skrevet 8. september 2022 Du skriver at han ikke hadde tenkt å være utro, hvor naiv går det an å være? Han er på jobbreise til søndag, selvsagt har han besøk av denne dama! Anonymkode: 03e2a...5f9 4 1
Turtellure12 Skrevet 8. september 2022 #10 Skrevet 8. september 2022 Jeg har enda til gode å høre en historie der mannen IKKE var utro når han har holdt ting skjult for sin kjæreste... 6 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #11 Skrevet 9. september 2022 Det er jo ikke rart en blir sjalu og kontrollerende når mannen legger opp til at man ikke kan stole på dem lengre. Er ikke det normalt da? Enten må en bli det ellers så må en pakke snipp sekken å komme seg bort fra slike folk. Og finne noen man føler man stoler på da kommer heller ikke sjalusien snikende uten grunn. Anonymkode: 29381...5b7 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #12 Skrevet 9. september 2022 Jeg skjuler ikke noe for min kjæreste og han skjuler ikke noe for meg. Dette er langt over grensen. Skriver til en kvinne han snakker i skjul med om at det ikke går så bra mellom dere? Hva gir du meg? Eneste grunnen til at han ikke var utro var fordi hun ikke svarte. Huner nok bedre enn ham og skjønte kanskje hva han drev med. Han er langt mer umoden enn han trodde, ja, men umodenhet forsvinner ikke over natta og selvinnsikten kommer heller ikke like fort. Anonymkode: 853ff...6c4 2
Carrot Skrevet 9. september 2022 #13 Skrevet 9. september 2022 Enig med alle som sier at det å ha og å treffe venner uavhengig av kjønn skjer åpent og skaper ikke rom for usikkerhet eller mistro mens alt som holdes skjult gjør. Jeg ville også hatt problemer med å stole på at det han sier stemmer og det ville nok også vært en greie for meg å få vite hva som "ikke går så bra" som han skrev..
Gjest Lars1009 Skrevet 9. september 2022 #14 Skrevet 9. september 2022 Jeg ville også vurdert å holde dette skjult, NETTOPP på grunn av sånne reaksjoner. Kona har misforstått masse oppigjennom... Bedre å skjule. Er ikke utro, men skjuler mye annet, og SMSer med en annen dame ville jeg kanskje slettet. Trenger ikke bety at man er utro eller ikke glad i dama... Alt for husfreden...
Gjest Lars1009 Skrevet 9. september 2022 #15 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg skjuler ikke noe for min kjæreste og han skjuler ikke noe for meg. Dette er langt over grensen. Skriver til en kvinne han snakker i skjul med om at det ikke går så bra mellom dere? Hva gir du meg? Eneste grunnen til at han ikke var utro var fordi hun ikke svarte. Huner nok bedre enn ham og skjønte kanskje hva han drev med. Han er langt mer umoden enn han trodde, ja, men umodenhet forsvinner ikke over natta og selvinnsikten kommer heller ikke like fort. Anonymkode: 853ff...6c4 Haha. Nei, han skjuler sikkert ingenting...
Fremmed fugl Skrevet 9. september 2022 #16 Skrevet 9. september 2022 Turtellure12 skrev (7 timer siden): Jeg har enda til gode å høre en historie der mannen IKKE var utro når han har holdt ting skjult for sin kjæreste... "Uheldigvis" skjer det at kvinner og menn har kommet ditt at dem tenker at det er bedre å holde "ting" skjult for dem er redd at partneren kan missforstå situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #17 Skrevet 9. september 2022 Skjer med at så mange er utro? Skulle nesten tro det har blitt den nye normalen i 2022. Jeg vet om venninner og kompiser som har blitt bedratt og som har gjort det samme. Og den jobb reisa han skal på? tror ikke det blir bare jobb i løpet av den reisa for å si det slik. Anonymkode: b1526...af6 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #18 Skrevet 9. september 2022 Vært igjennom det samme, for et par år siden. Oppdaget at min mann hadde god kontakt med en kollega av seg. De hadde masse kontakt på messenger. De jobber ikke på samme avdeling. Leste på telefonen hans (etter jeg skjønte at han skjulte noe for meg) at de skulle møtes for han skulle levere henne noe jobbsaker. De hadde endt opp med å ta en kaffekopp og prate litt. Han holdt det helt skjult for meg, for han var helt sikker på at jeg ville misforstå. Jeg stoler ikke 100% på han i dag, og er blitt sjalu og kontrollerende. Å er ikke like lykkelig i forholdet som jeg en gang var. Anonymkode: 3831b...895 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #19 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du skriver at han ikke hadde tenkt å være utro, hvor naiv går det an å være? Han er på jobbreise til søndag, selvsagt har han besøk av denne dama! Anonymkode: 03e2a...5f9 Ts her Han er i utlandet nå så det er ikke noe sjanse for at han får møtt henne Lars1009 skrev (8 timer siden): Jeg ville også vurdert å holde dette skjult, NETTOPP på grunn av sånne reaksjoner. Kona har misforstått masse oppigjennom... Bedre å skjule. Er ikke utro, men skjuler mye annet, og SMSer med en annen dame ville jeg kanskje slettet. Trenger ikke bety at man er utro eller ikke glad i dama... Alt for husfreden... Takk, det er dette jeg tror han tenker. Men gjør det ikke så mye enklere for meg nå som jeg vet om det akkurat .. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vært igjennom det samme, for et par år siden. Oppdaget at min mann hadde god kontakt med en kollega av seg. De hadde masse kontakt på messenger. De jobber ikke på samme avdeling. Leste på telefonen hans (etter jeg skjønte at han skjulte noe for meg) at de skulle møtes for han skulle levere henne noe jobbsaker. De hadde endt opp med å ta en kaffekopp og prate litt. Han holdt det helt skjult for meg, for han var helt sikker på at jeg ville misforstå. Jeg stoler ikke 100% på han i dag, og er blitt sjalu og kontrollerende. Å er ikke like lykkelig i forholdet som jeg en gang var. Anonymkode: 3831b...895 Hvorfor valgte du å bli etter du fant det ut? Anonymkode: c21ae...57c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #20 Skrevet 9. september 2022 Lars1009 skrev (8 timer siden): Jeg ville også vurdert å holde dette skjult, NETTOPP på grunn av sånne reaksjoner. Kona har misforstått masse oppigjennom... Bedre å skjule. Er ikke utro, men skjuler mye annet, og SMSer med en annen dame ville jeg kanskje slettet. Trenger ikke bety at man er utro eller ikke glad i dama... Alt for husfreden... Det der er bare forsvar av utroskap og hemmelighold. Hadde man kommunisert åpen om hvilke venner av motsatt kjønn man hadde og om slike møter så hadde det ikke oppstått det du kaller for misforståelser. Det er ingen misforståelse når man driver med en type kommunikasjon man må skjule fordi man vet at det skader forholdet. Skriver du meldinger med andre damer du sletter pga du er redd for konas reaksjon ja da vet du at innholdet i de meldingene er uakseptabelt når man er i et forhold. Utro menn forsvarer utro menn og bidrar ikke til noe konstruktivt i en sammenheng som dette hvor det reageres på utro oppførsel. Det går fullt av å være utro uten å stikke pikken i andre, hemmelig kommunikasjon med motsatt kjønn som partner ville slått opp av å se ja det er utroskap det også! Anonymkode: c7385...015 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå