AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Hvor går grensen mellom baksnakking og snakking? Er det baksnakking hver gang man snakker om noen? Er det aldri lov å diskutere folk som ikke er med i samtalen? Dersom to venninner har en felles bekjent, er det baksnakking om den ene forteller den andre at hun felles bekjendte er blitt skillt? Dersom to kolleger er felles frustrert over en tredje kollega som stadig kommer for sent, er det baksnakking om de nevner det? Hvis jeg forteller mannen min at broren min var ufin mot datteren så hun har flyttet ut, er det baksnakking? Anonymkode: 39a3b...81a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Jeg tenker at hvis det man sier til en annen er noe man kunne sagt direkte til den det handler om så er det ikke baksnakking. Jeg har ei venninne som noen ganger lufter frustrasjoner over en bekjent, men det er ting hun allerede har tatt opp med vedkommende hundre ganger, men ikke blir hørt. Det synes jeg er innafor. Anonymkode: 3fc42...d48 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Spiller ikke så stor rolle. Eksemplene du nevner er helt normalt å snakke om. Om noen vil kalle det baksnakking, så får de bare det. Anonymkode: 2fdf2...9cb
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Snakker man stygt om en person og setter personen i et dårlig lys er det baksnakking. F.eks "åh, Lene kommer alltid forsent! Så irriterende. Hvor vanskelig er det å komme tidsnok liksom" Tar man opp et problem man ønsker å løse eller få andre innspill på er det noe annet. "Lene kommer ofte for sent. Skal vi kanskje ta en prat med henne om dette? Kanskje hun sliter?" Anonymkode: 864ac...689 2
Pilga Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 Jeg mener at baksnakking er utveksling av ord og setningen som personen det snakkes om ikke skal høre! Gjerne i negativ ånd.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 Det er baksnakking hvis en snakker om en person som ikke er tilstede, og når det er negativt ladet. Ting en ikke kan si direkte til den det gjelder. hvis en ikke har noe fint å si om noen- hold kjeft. Ta det opp med den det gjelder. baksnakking på jobb er gift. Hvis en tror en kan «lufte» seg med en person tar man grundig feil, for den personen snakker videre i andre sammenhenger. Anonymkode: 8272b...d8b 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor går grensen mellom baksnakking og snakking? Er det baksnakking hver gang man snakker om noen? Er det aldri lov å diskutere folk som ikke er med i samtalen? Dersom to venninner har en felles bekjent, er det baksnakking om den ene forteller den andre at hun felles bekjendte er blitt skillt? Dersom to kolleger er felles frustrert over en tredje kollega som stadig kommer for sent, er det baksnakking om de nevner det? Hvis jeg forteller mannen min at broren min var ufin mot datteren så hun har flyttet ut, er det baksnakking? Anonymkode: 39a3b...81a Alt er relativt. om venninnen har fortalt om et samlivsbrudd i fortrolighet skal du ikke si det videre. La folk fortelle om livssituasjonene sine selv. hvis du snakker om kollegaen din som stadig kommer for sent, er det negativt. Du kan snakke med den aktuelle kollegaen selv. Eller si fra til sjefen. Det siste.. hvis din bror hadde hørt hva du hadde sagt, hadde du stått for det? Å baksnakke eller snakke negativt om andre er en uting, som til syvende og sist slår tilbake på en selv. ikke vær den personen som går å snakker om andre Anonymkode: 8272b...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er baksnakking hvis en snakker om en person som ikke er tilstede, og når det er negativt ladet. Ting en ikke kan si direkte til den det gjelder. hvis en ikke har noe fint å si om noen- hold kjeft. Ta det opp med den det gjelder. baksnakking på jobb er gift. Hvis en tror en kan «lufte» seg med en person tar man grundig feil, for den personen snakker videre i andre sammenhenger. Anonymkode: 8272b...d8b Hva slags venner har du som snakker videre? Anonymkode: 3fc42...d48
Motelvibes Skrevet 9. september 2022 #9 Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (På 8.9.2022 den 14.30): Hvor går grensen mellom baksnakking og snakking? Er det baksnakking hver gang man snakker om noen? Er det aldri lov å diskutere folk som ikke er med i samtalen? Dersom to venninner har en felles bekjent, er det baksnakking om den ene forteller den andre at hun felles bekjendte er blitt skillt? Dersom to kolleger er felles frustrert over en tredje kollega som stadig kommer for sent, er det baksnakking om de nevner det? Hvis jeg forteller mannen min at broren min var ufin mot datteren så hun har flyttet ut, er det baksnakking? Anonymkode: 39a3b...81a Baksnakking er noe underutdannede mennesker som mentalt stoppa i åttendeklassenivået som er så full av innvendig søppel at de bare MÅ snakke dritt om andre fordi de er helt råtne mennesker selv… Umodent, udannet og ekstremt dårlig atmosfære rundt slike mennesker. Holder slike langt unna. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #10 Skrevet 9. september 2022 Motelvibes skrev (19 minutter siden): Baksnakking er noe underutdannede mennesker som mentalt stoppa i åttendeklassenivået som er så full av innvendig søppel at de bare MÅ snakke dritt om andre fordi de er helt råtne mennesker selv… Umodent, udannet og ekstremt dårlig atmosfære rundt slike mennesker. Holder slike langt unna. Nei. Det er helt vanlig samtale. Anonymkode: 2fdf2...9cb
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #11 Skrevet 10. september 2022 Motelvibes skrev (14 timer siden): Baksnakking er noe underutdannede mennesker som mentalt stoppa i åttendeklassenivået som er så full av innvendig søppel at de bare MÅ snakke dritt om andre fordi de er helt råtne mennesker selv… Umodent, udannet og ekstremt dårlig atmosfære rundt slike mennesker. Holder slike langt unna. Enig! AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei. Det er helt vanlig samtale. Anonymkode: 2fdf2...9cb Nei. Anonymkode: f4007...8c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå