AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Dattera mi på 16.måneder gammel spiser ikke lunsj fordi den døgnrytmen hun har er litt rar. Hun og storebroren våkner 7. Steller dem og kommer oss ned til kjøkkenet kl 8. Hun får en yoghurt mens jeg lager matpakke til storebror. 8.15 leverer vi store bror i bhg. Ca 9 spiser hun frokost. I dag var det 1 brødskive med omelett og noen slurk hel melk. Kl 11 skal hun ta dupp. Jeg ammer henne for at hun skal klare å finne søvnen. Sover fra 11 til 13.30 etter det leker hun litt/skifte bleie. Kommer ned til kjøkkenet kl 14. Da er hun sulten. Men vi spiser middag 16/16.30 gir jeg henne noe å spise kl 14 da orker hun ikke å spise middag. Klokka 14 gir jeg henne en klementin eller en banan eller en smoothie. Gir ikke noe ordentlig å spise. Problemet er det at den duppen hennes ødelegger tid for lunsj. Spiser frokost 9 og sover 11. Hun burde egentlig ha spist lunsj før hun sover dupp men da er hun ikke sulten fordi hun spiste frokost 2 timer siden. Håper dere skjønner hva jeg mener Anonymkode: 1ee83...bc5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Hvis hun ikke er sulten og er i godt humør, og ikke har problemer med lav vekt så er det vel ikke noe problem? Anonymkode: bc9e5...7bf
Nasse Nøff Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Men er ikke problemet at hun spiser frokost to ganger, først yoghurt klokken 8 og så skive klokken 9? Jeg ville gitt henne litt mer (for eksempel litt havregryn i yoghurten) til første frokost. Og så ventet med skive til 10.30, før dupp. Frukt etter dupp, som i dag, og middag 16/16.30.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Foreslår å gi henne mat når hun våkner. Det er ikke plass til så store mengder mat i små mager, så de blir ofte sulten tittere enn oss voksne. Det beste er kanskje et ordentlig måltid når hun våkner, og så utsette middagen? Spiser dere 16:30 så er hun kanskje ikke sulten til kveldsmat? Med senere middag slipper du det. Anonymkode: 3a7e7...6d2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis hun ikke er sulten og er i godt humør, og ikke har problemer med lav vekt så er det vel ikke noe problem? Anonymkode: bc9e5...7bf Følger kurven sin som hun skal. Er stortsett i godt humør. Har myk avføring daglig Anonymkode: 1ee83...bc5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Foreslår å gi henne mat når hun våkner. Det er ikke plass til så store mengder mat i små mager, så de blir ofte sulten tittere enn oss voksne. Det beste er kanskje et ordentlig måltid når hun våkner, og så utsette middagen? Spiser dere 16:30 så er hun kanskje ikke sulten til kveldsmat? Med senere middag slipper du det. Anonymkode: 3a7e7...6d2 Hmm ok skal prlve Anonymkode: 1ee83...bc5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 Nasse Nøff skrev (5 timer siden): Men er ikke problemet at hun spiser frokost to ganger, først yoghurt klokken 8 og så skive klokken 9? Jeg ville gitt henne litt mer (for eksempel litt havregryn i yoghurten) til første frokost. Og så ventet med skive til 10.30, før dupp. Frukt etter dupp, som i dag, og middag 16/16.30. Høres bra ut. Skal tilsette havregryn i yoghurten Anonymkode: 1ee83...bc5
tussi84 Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dattera mi på 16.måneder gammel spiser ikke lunsj fordi den døgnrytmen hun har er litt rar. Hun og storebroren våkner 7. Steller dem og kommer oss ned til kjøkkenet kl 8. Hun får en yoghurt mens jeg lager matpakke til storebror. 8.15 leverer vi store bror i bhg. Ca 9 spiser hun frokost. I dag var det 1 brødskive med omelett og noen slurk hel melk. Kl 11 skal hun ta dupp. Jeg ammer henne for at hun skal klare å finne søvnen. Sover fra 11 til 13.30 etter det leker hun litt/skifte bleie. Kommer ned til kjøkkenet kl 14. Da er hun sulten. Men vi spiser middag 16/16.30 gir jeg henne noe å spise kl 14 da orker hun ikke å spise middag. Klokka 14 gir jeg henne en klementin eller en banan eller en smoothie. Gir ikke noe ordentlig å spise. Problemet er det at den duppen hennes ødelegger tid for lunsj. Spiser frokost 9 og sover 11. Hun burde egentlig ha spist lunsj før hun sover dupp men da er hun ikke sulten fordi hun spiste frokost 2 timer siden. Håper dere skjønner hva jeg mener Anonymkode: 1ee83...bc5 Hvorfor ikke servere frokost 07.30 til begge to? Så kan hun minste få lunsj ca 10.30. Etter dupp, gi litt frukt. Ellers ha middag rundt 1600, og tilby kvelds rett før leggetid. Evt om hun våkner 1330 så spis før hun leker? middag kan vel kanskje evt utsettes til kl 17 også?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #9 Skrevet 8. september 2022 tussi84 skrev (23 minutter siden): Hvorfor ikke servere frokost 07.30 til begge to? Så kan hun minste få lunsj ca 10.30. Etter dupp, gi litt frukt. Ellers ha middag rundt 1600, og tilby kvelds rett før leggetid. Hun spiser ikke noe spesielt til kvelds. Det kan være et eple eller litt druer. Evt om hun våkner 1330 så spis før hun leker? middag kan vel kanskje evt utsettes til kl 17 også? Har prøvd å mate henne rett etter at hun står opp. Men det er noe hun ikke liker. Vil sitte i fanget og vil ha kos. Så bruker litt tid til å bli "normal" Ts tussi84 skrev (23 minutter siden): Anonymkode: 1ee83...bc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå