barnevakt1 Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Jeg har lyst til å ta noen småjobber som barnevakt. Men hva bør jeg ta i lønn? Jeg er 21 år, har 10 års erfaring som barnevakt, har jobbet to år som fast barnevakt i utlandet. Jeg studerer innenfor helse, og har jobbet 3 år innenfor dette, både med barn og voksne. Jeg har bil og kan hente/levere. På min tidligere jobb i kommunen fikk jeg 220kr timen. Hva er innafor å ta? Og skal jeg ta mindre når barna er lagt? Hva med de som ønsker barnevakt i over et døgn, hva er innafor som døgnpris når barn er i barnehage på dagen? Jeg håper egentlig på minst 150kr for ett barn, og øke med 10 eller 20kr per ekstra barn. Eller er det for mye?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 150 høres greit ut og du bør ta mindre hvis barna sover enn hvis du må underholde dem, lage mat o.l. Det er fint at du har mye erfaring, men jeg tror ikke du kan regne med at du får nevneverdig uttelling for erfaringen på lønnen din. Barnevakt er en jobb hvor det på en måte er et tak på hvor mye erfaringen din teller. Ett års erfaring er bra, men ti års erfaring er ikke ti ganger bedre dessverre. Jeg hadde valgt noen med litt erfaring over noen som ikke hadde noe som helst, men jeg hadde ikke valgt deg over en fornuftig 16-åring som tar 50 kroner mindre i timen. Lykke til. Anonymkode: 61a08...fc3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå