Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som renholder ved en privat skole og får 170 kr i timen og dette er lavt, men jeg er ikke faglært. Tror lønnen jeg har fått er basert på ansiennitet i kommunen siden jeg har jobbet noen år der(ikke innen renhold). Har jo også jobbet flere steder etter dette som ikke er kommunalt. Har ikke undersøkt om skolen er organisert, men det tror jeg ikke. Føler meg dum nå som ikke har funnet ut av dette før. Jobbet der i snart 1 år. Burde vel få tilbakebetalt lønnen jeg egentlig skulle hatt om det stemmer, er det noen som har peiling på dette? 

Anonymkode: bb5d3...07b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tror du at lønnen din ikke stemmer?

Dersom du jobber i det private så skal du ha lønna som står oppgitt i arbeidsavtalen din, pluss evt. tillegg etter lønnsforhandlinger.

Anonymkode: 50a20...8be

Skrevet

Dersom arbeidsgiver ikke følger tariff kan det jo stemme, men dette synes jeg høres forferdelig lite ut. Jeg jobbet i butikk tidligere og der fikk til og med 18 åringer uten jobberfaring ca 165. Jeg ville tatt meg en prat med arbeidsgiver, men les først hva som står i kontrakten din.

Anonymkode: 87470...772

Skrevet

Men det er jo du som må organisere deg, ikke skolen du evt jobber på. Sjekk om det finnes tariffavtale, da kan du kreve det hvis den finnes og du er organisert

Anonymkode: 1eb8d...5eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...