Nolke Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Kan jeg bruke boligen min som egenkapital for å kjøpe ny bolig for og så sette den gamle boligen som sekundærbolig? Har ingen lån på boligen fra før.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Nolke skrev (48 minutter siden): Kan jeg bruke boligen min som egenkapital for å kjøpe ny bolig for og så sette den gamle boligen som sekundærbolig? Har ingen lån på boligen fra før. Det er ikke egenkapital hvis du ikke selger den boligen. Du kan derimot sette den som pant for lån (at du gir banken rett til å ta huset om du ikke betaler lånet) og oppnå høyere lån hvis huset har mye verdi Anonymkode: d7ed4...7fb 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke egenkapital hvis du ikke selger den boligen. Du kan derimot sette den som pant for lån (at du gir banken rett til å ta huset om du ikke betaler lånet) og oppnå høyere lån hvis huset har mye verdi Anonymkode: d7ed4...7fb Jo, en bolig uten gjeld er egenkapital. Pant i denne er helt greit som egenkapital i ny bolig. Maks lån vil være 85 % av verdien av begge boligene til sammen hvis banken får pant i begge, men selvsagt også begrenset til 5 * inntekt og at betalingsevnen er tilstrekkelig. Anonymkode: 85dc4...918 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Så lenge du har betjeningsevne og holder deg innenfor inntektskravet så ja. Anonymkode: d99dd...412
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå