AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Min 5 måneder gamle baby har fått påvist klamydia på øyet. Sannsynligvis smittet under fødsel, så det stammer jo da fra meg. Jeg skal sjekke selv om et par uker hos legen. Det ble tatt prøver av meg under graviditeten som viste at jeg ikke hadde noen kjønnsykdommer da, så det eneste jeg kommer frem til er at mannen må ha vært utro og så smittet meg etter de prøvene var tatt. Han nekter jo selvfølgelig på dette. Kan det finnes noen som helst annen forklaring? Kan jeg ha hatt det i kroppen uten at det ville vist på prøver? Sist jeg lå med noen andre enn han var for 4 år siden, kan det være i kroppen så lenge? Eller er det som jeg tror, at han har vært utro mens jeg gikk gravid? Anonymkode: 6d72b...1d4 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Sitat Barn kan smittes ved fødselen og kan 5-12 dager etterpå utvikle øyeinfeksjon. Klamydia - FHI fem mnd var da lenge etter?? Kan barnet ha fått det fra noen andre? Anonymkode: fdc14...c17 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Han har nok vært utro og smittet deg etter at du ble testet! Anonymkode: 3e4dd...830 26
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Han har nok vært utro dessverre... Hadde du hatt klamydia hadde det slått ut på prøvene du tok i graviditeten. Immunforsvaret er jo svakere når man er gravid, så man blir lett smittet. Kroppen hadde ihvertfall ikke klart å undertrykke en klamydiainfeksjon under en graviditet - det hadde heller blusset opp. Det er jo vanlig at gravide får hyppige urinveisinfeksjoner og soppinfeksjoner på grunn av dette. Anonymkode: f4ae9...c80 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 8. september 2022 Klamydia skulle slått ut på prøvene. Så her har du nok en mann med et forklaringsproblem. Tenk å utsette sin gravide partner og baby for noe slik.. Anonymkode: 016f0...ec1 50
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 Er det helt sikkert det er klamydia babyen har? Jeg ville testet meg selv så fort som mulig Anonymkode: d3516...01d 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Klamydia - FHI fem mnd var da lenge etter?? Kan barnet ha fått det fra noen andre? Anonymkode: fdc14...c17 5 mnd? Anonymkode: 016f0...ec1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det helt sikkert det er klamydia babyen har? Jeg ville testet meg selv så fort som mulig Anonymkode: d3516...01d Det står jo «har fått påvist» Anonymkode: 016f0...ec1 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #9 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Klamydia - FHI fem mnd var da lenge etter?? Kan barnet ha fått det fra noen andre? Anonymkode: fdc14...c17 Hun har hatt øyeinfeksjon siden hun var en uke gammel. De mente det skulle gå bort av å vaske med saltvann osv. Først nå vi har blitt henvist til øyelege som har sjekket ordentlig. Anonymkode: 6d72b...1d4 8 10
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #10 Skrevet 8. september 2022 Han kan ha smittet deg før prøvene ble tatt. Det kan ta 7-14 dager før man får positivt utslag. Nei, klamydiainfeksjon ligger ikke latent i mange år. Du kan ha mangel på symptomer, men det vil alikevel gi positiv test. Mannen din har et stort forklaringsproblem Anonymkode: 63a66...f82 28 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #11 Skrevet 8. september 2022 ingenting sjokkerer meg når det kommer til mannfolk. disgusting og så utrolig egoistisk Anonymkode: ca3ab...974 37 7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #12 Skrevet 8. september 2022 Fy faen for en drittsekk.. Anonymkode: a28af...c2e 23 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #13 Skrevet 8. september 2022 Nå er far på tynn is etter å ha smittet hele familien med klamydia. Han bør selvfølgelig dumpes! Anonymkode: 38c6b...277 27 2
Gjest Chicchi Skrevet 8. september 2022 #14 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hun har hatt øyeinfeksjon siden hun var en uke gammel. De mente det skulle gå bort av å vaske med saltvann osv. Først nå vi har blitt henvist til øyelege som har sjekket ordentlig. Anonymkode: 6d72b...1d4 Det har min baby også. Det ble bedre etter åtte måneder, før det vasket vi med litt vann på bomull flere ganger om dagen. På helsestasjonen sa de at noen babyer bare hadde sånn. Nå er hun 11 mnd, og det er veldig sjelden vi må vaske. Det har blitt bedre av seg selv. Har aldri tenkt på at det kan ha vært en kjønnssykdom...
billie833111 Skrevet 8. september 2022 #15 Skrevet 8. september 2022 Fy søren, så fælt. Jeg håper for all del at det er en annen medisinsk forklaring, eller at prøvene er feil... Hold oss gjerne oppdatert, for jeg kommer til å ha deg i tankene i lang tid merker jeg, noe så tungt å måtte tenke på og gå gjennom i stedet for å bare kunne nyte tiden med din nye baby! Jeg blir så sint på dine vegne 😭 17 3
Hippogriff Skrevet 8. september 2022 #16 Skrevet 8. september 2022 I slike tråder er det egentlig kjekt om de som svarer enten henviser til kilder eller skriver hvilken fagkompetanse de har på området. Et kjapt Googlesøk viser at falsk negative tester er sjelden, men at det forekommer. Det er altså ikke umulig ut fra ren statistikk at du har avlagt en falsk negativ test. Hvordan gravididet påvirker dette vet jeg ikke. https://www.ung.no/oss/3cNNl8wqm8WxHwXUf8FM3b Ut over denne lille oppfordringen til de som svarer, har jeg som ikke-helsepersonell lite å bidra med dessverre 16 7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #17 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hun har hatt øyeinfeksjon siden hun var en uke gammel. De mente det skulle gå bort av å vaske med saltvann osv. Først nå vi har blitt henvist til øyelege som har sjekket ordentlig. Anonymkode: 6d72b...1d4 aah, vel - har far testet positivt da? Anonymkode: fdc14...c17 2 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #18 Skrevet 8. september 2022 Chicchi skrev (3 minutter siden): Det har min baby også. Det ble bedre etter åtte måneder, før det vasket vi med litt vann på bomull flere ganger om dagen. På helsestasjonen sa de at noen babyer bare hadde sånn. Nå er hun 11 mnd, og det er veldig sjelden vi må vaske. Det har blitt bedre av seg selv. Har aldri tenkt på at det kan ha vært en kjønnssykdom... Dette er vel helst tette tårekanaler? Veldig vanlig. Vår baby på fem måneder hadde også det, på begge øynene. Fikk beskjed om å bare vaske forsiktig med sterilt vann eller morsmelk. Ene øyet ble helt bra etter første måneden, det andre litt etterpå. Det retter seg av seg selv innen første leveår, var det de sa på helsestasjonen. Anonymkode: 6c34f...6eb 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #19 Skrevet 8. september 2022 Chicchi skrev (9 minutter siden): Det har min baby også. Det ble bedre etter åtte måneder, før det vasket vi med litt vann på bomull flere ganger om dagen. På helsestasjonen sa de at noen babyer bare hadde sånn. Nå er hun 11 mnd, og det er veldig sjelden vi må vaske. Det har blitt bedre av seg selv. Har aldri tenkt på at det kan ha vært en kjønnssykdom... Baby har testet positivt. Det er klamydia. Anonymkode: 1fae6...53e 21 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #20 Skrevet 8. september 2022 Det er ikke mulig at han har fått smitten uten å ha vært utro. Attpåtil har han latt være å bruke kondom, han har åpenbart ikke testet seg for noe etterpå, evt. har han teste seg men latt være å si noe til deg; han har satt både sin egen, din og babyens helse på spill. Siden han nekter for utroskap, regner jeg med han vil beskylde deg for dette. Anonymkode: 753d1...dfc 17 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå