Gå til innhold

Inspirert; hvor mye ville du gitt til kjæreste eller samboer av lottogevinst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss fortsette med summen på 14 mill slik i den andre tråden. 
Er det forskjell på hvor mye du ville gitt dersom dere eide felles bolig feks? Og med forskjellig eierbrøk?

Anonymkode: c41fc...2fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hva den andre tråden omhandler, men hadde jeg vunnet hadde jeg gitt halvparten til mannen min. 
Jeg eier bolig, han bor hos meg. 

Anonymkode: 1297d...768

Skrevet

Gift: Halvparten til partner,

Samboer/kjæreste: Ingenting til partner.

Anonymkode: 4ff6e...c24

• Liker 4
Skrevet

Jeg er gift, og hadde jeg vunnet såpass mye, så hadde det nok blitt brukt til felles beste. Oppgradering av bolig, nedbetaling av gjeld osv. Hadde ikke øremerket noe som helst "mitt" eller "ditt"  Om det hadde vært en kjæreste, altså to ulike økonomier, to ulike bosteder, så hadde jeg heller ikke gitt vekk en spesifikk sum, men jeg ville nok ha hjulpet ved enkelte utgifter. 

• Liker 4
Skrevet

Vi hadde nok brukt og investert 100% av summen i felleskap. Først hus til oss, så eiendommer i utlandet.

Anonymkode: 3f173...f39

Skrevet

Samboer og forlovet. Felles økonomi og dermed felles gevinst

Anonymkode: a84a0...856

Skrevet

Gift her. Alle pengene hadde vært felles, ingen av oss hadde tenkt at vi skulle beholdt alt/noe for oss selv.

Hadde det "bare" vært en kjæreste, så vet jeg ikke hva jeg hadde tenkt. 

Anonymkode: ebbf1...7f3

Skrevet

Hadde vi vært gift og hatt felles økonomi (og jeg kunne stole på ham også når det gjaldt økonomi) ville det gått i fellespotten. Hvis vi var kjærester eller samboere, er jeg usikker. Kommer an på hvor lenge vi hadde vært/bodd sammen. Hadde sikkert spandert noe på ham, ferie, kanskje noe han hadde drømt om eller ønsket seg lenge.

Anonymkode: 60425...d6d

Skrevet

14 mill er egentlig ikke nok til å ga amok med giverglede, selv om jeg absolutt fantaserer om hvor morsomt det hadde vært å gi bort millioner til nære og kjære. Som Oslo-beboer vil pengene først og fremst gått til bolig, deretter hadde det blitt en million eller to til mamma og broren min. Mamma hadde dog nektet å ta imot noe som helst. 

Sjekket nettopp lottorekka på vikinglottoen fra i går. En heldig jævel stakk av med 107 millioner i går. Da hadde det gått rundt for meg, gitt.

Anonymkode: c81c1...f8e

• Liker 2
Skrevet

0 kr.

Anonymkode: e59ab...78c

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke gitt kjæresten halve gevinsten eller noe sånt men brukt dem til å forbedre begges liv. Jeg ville nedbetalt boliglånet på kjæresten sitt hus, samt fått utført noe vedlikehold på hans hus og min egen nedbetalte bolig som trengs og kjøpt en bil til meg selv for å forbedre min selvstendighet i forholdet. Så ville jeg foreslått at vi solgte en bolig, helfinansierte felles bolig og beholdt en bolig til utleie i fall vi skulle bryte i fremtiden evt. at barn kan overta én bolig senere. Resten av pengene ville spart til fremtidige vedlikeholdsprosjekter på tenkt felles bolig, samt spe på vår pensjon så vi kan leve ok som gamlinger. Mulig jeg hadde unnet oss en 3 ukers charterferie på Granka i julen med hans barn om jeg fant det rimelig som eneste sløse-prosjekt. 

Anonymkode: 20d77...4d3

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke gitt han noe, men pengene hadde blitt brukt felles. 

Anonymkode: e4e01...799

• Liker 2
Skrevet

Spørs helt på forholdet. Nå er jeg singel og har brent meg på felles økonomi før (ikke så jeg har fått økonomiske problemer, men nok til at jeg er skeptisk). Noe hadde nok gått til fordel for han uansett, men om jeg hadde gitt han store summer er jeg usikker på. 

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke gitt noen andre enn barnet mitt rene penger, men det hadde jo kommet samboer/kjæreste/ektemann til gode likevel.

Anonymkode: 4d11a...bd0

• Liker 4
Skrevet

Har vært samboere lenge. Hun kunne brukt akkurat det hun ville. 

Anonymkode: 8767a...d02

Skrevet

Hadde du spurt meg for 1 år siden hadde jeg sagt halvparten, men etter å ha gått gjennom et brudd hvor jeg kom dårlig ut av det økonomisk - så er svaret 0kr. 

Pengene hadde jo gått til felles ting da, ferier, ting til huset, kanskje hytte og ny bil. Så han hadde jo fått glede av de sånn sett. 

Anonymkode: ca2fc...c44

• Liker 1
Skrevet

Samboere, og vi hadde begge to prioritert å betale ned felles bolig/evt. kjøpe/bygge nytt hus. Deretter hadde nok det som var igjen stort sett gått til felles ting/opplevelser til oss begge og barna.

Skrevet

Vi hadde hatt premien sammen, og i fellesskap gitt noe til ungene (vi har like mange, på hver vår kant) og beholdt resten. Kjøpt større hus, reist på ferier osv. 

Det er vanskeligere om det "bare" er 100 000 for eksempel.

Anonymkode: 8a8d3...4ca

Skrevet

Ingenting. Hadde holdt det skjult. Alle forhold går til helvette før eller siden og da vil jeg ha pengene.

Anonymkode: d5d30...5c5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde gitt 1 mill til broren min, et par mill hver til ungene og de siste 10 hadde jeg brukt felles på samboeren og meg.

Hadde jeg vunnet tre mill til, så hadde jeg kjøpt leilighet til en venninne som er ufør og trenger å bo nærmere skogen. Hadde ikke gitt henne det, ville eid, men latt henne bo der gratis. Ville jo at mine barn skulle arvet den og ikke at den skulle gå til hennes brødre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...