Gå til innhold

Hvor handler man kvalitetsklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Gå innom Byporten: Fineting, Day, Høyer og Companies.
Gå innom Eger (kjøpesenter med mye fint), Steen&Strøm og Paleet. På alle de stedene finner dj garantert nesten bare fine ting.

Anonymkode: e5413...59b

For alle bor i Oslo eller?😅

Anonymkode: ab7e8...92f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts gjør, det var det hun spurte om. Hvor i Oslo...

Anonymkode: c327b...743

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg bruker mye ull året rundt jeg (ikke alltid om sommeren da, men fra 15-18 grader) Det er ikke veldig varmt om du velger god kvalitet som er finstrikket og steller pent med det. Jeg kjøpte to figurnære langermede tynne gensere i ull fra Blu i fjor på vic. Så om/når de kommer i denne sesongen så skal jeg ha den genseren i to lyse farger også.

Jeg kjøpte også først en genser i mohair fra samme merket, og den var så myk og god, nuppet lite og holdt seg etter vask, så jeg kjøpte en til i en annen klassisk farge. 

Hvis du handler på feks vic så har se kundeklubb der du får handle på salg før det annonseres i butikken, og på slutten av salget er det 70% så du kan gjøre virkelig gode kjøp på klassiske klær i god kvalitet. Det viktigste er å kjenne på stoffet og se på sømmene før du kjøper.

Skrevet

Jeg bor ikke i Oslo, så er ikke så kjent med hvilke merker som føres i ulike butikker. Men jeg kan anbefale noen merker som er tidløse og har god kvalitet. 
Totéme, Filippa K, Cathrine Hammel, Ella & Il( god kvalitet, men kanskje ikke like tidløse), Sand, Vince, Joseph, Julie Josephine( Fantastisk kvalitet, t-skjorter jeg har brukt mye i mange år ser og kjennes nye ut), Acne( klær derfra holder i evigheter og om du finner f.eks en blazer med et klassisk snitt har du et baseplagg du vil elske). 

Søk opp disse merkene på nett, så finner du ut hvilke butikker i Oslo som fører dem. 
De butikkene jeg liker i Oslo er Ensemble, Acne Studios, Yme( kan se litt hipt ut ved første øyekast, men har funnet noen skatter der), Filippa K på Sten&Strøm, Høyer på Paleet.

Kos deg med jakten på nye klær 🤩😊

Anonymkode: 305cf...a0c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bor ikke i Oslo, så er ikke så kjent med hvilke merker som føres i ulike butikker. Men jeg kan anbefale noen merker som er tidløse og har god kvalitet. 
Totéme, Filippa K, Cathrine Hammel, Ella & Il( god kvalitet, men kanskje ikke like tidløse), Sand, Vince, Joseph, Julie Josephine( Fantastisk kvalitet, t-skjorter jeg har brukt mye i mange år ser og kjennes nye ut), Acne( klær derfra holder i evigheter og om du finner f.eks en blazer med et klassisk snitt har du et baseplagg du vil elske). 

Søk opp disse merkene på nett, så finner du ut hvilke butikker i Oslo som fører dem. 
De butikkene jeg liker i Oslo er Ensemble, Acne Studios, Yme( kan se litt hipt ut ved første øyekast, men har funnet noen skatter der), Filippa K på Sten&Strøm, Høyer på Paleet.

Kos deg med jakten på nye klær 🤩😊

Anonymkode: 305cf...a0c

Ella&il har butikk på Stabekk og Vindern også😄

Anonymkode: 0bb85...793

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Les HI....

Anonymkode: 9fda7...1d5

Skrevet

For å unngå nupper er det lurt å ikke blande f.eks bomull og syntetisk i samme vask. Les vaskelappene nøye, og vask hvert materiale for seg. Det er ikke bare ull som trenger eget program.

Anonymkode: 6ed90...1df

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ehhh…hun spurte «Noen som har anbefalinger til steder jeg burde kikke i Oslo evnt?»

Anonymkode: e5413...59b

• Liker 1
Skrevet

Ser noen anbefaler Cathrine Hammel, Fillipa K, Samsøe og for meg stiller de i samme kategori som Hest og Holzweiler, ikke spesielt bra kvalitet men veldig IN.. Dyreste cardiganen jeg noen gang har kjøpt er fra Cathrine Hammel og den er også den som holder dårligst på fasongen, nupper mest, og har måtte få sydd i absolutt alle knappene som rett og slett falt av.. 

Sand har jeg alltid syns har vært super kvalitet om man trives med snittet de har, samme med Tiger of Sweden egentlig (spesielt på dresser og kjoler), Malene Birger, Munthe, Day, er andre bra merker, MosMosh jeans om de passer deg holder rimelig bra og unngår du tøymykner og trommel holder de formen i årevis, samme med Lois og Levis av de merkene som er i mellomsjiktet.. men igjen, sjekk sammensetningen på plagget for å kjenne igjen risikoen for "søppel" selv hos de dyrere merkene.. Jeg har klær fra cubus som er 30 år gamle, og jeg har klær fra Sand som er like gamle og begge holder seg vask etter vask etter vask, det er ikke pga merket men kvaliteten i stoffet og sømmen, innfargingen osv.. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Zalando har alt da. Så vanskelig å vite hva som er kvalitet 

Anonymkode: 245fb...245

Du kan "huke av" hvilke materialer du vil ha. Jeg pleier å huke av bomull, kasjmir, silke, f.eks :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Blir du ikke lei klærne etter å ha hatt de i årevis da? 

Anonymkode: 6cfb5...490

Jeg er ikke ts, men har hatt fine dyre plagg i årevis.

Jeg elsker de klærne, blir aldri lei av dem. Det er tingen, tror jeg, å investere i noe du ELSKER :)

Skrevet

Er enig i at polyester er no go pga lukt og kvalitet. 

Men det er visst også noe som er dyr kvalitetspolyester, merkelig nok.

Så man må rett og slett se og kjenne på klærne. Hvis det er sånt stoff som kjennes ut som avispapp i hendene ville jeg styrt unna. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Blir du ikke lei klærne etter å ha hatt de i årevis da? 

Anonymkode: 6cfb5...490

Absolutt ikke. Har jo likevel endel å variere med, så kombinasjonene er mange, og jeg blir glad i å tenke på at jeg er velkledd og ikke elegant, og ikke «vero moda-kledd».

Anonymkode: 2d5cd...3c0

Skrevet

Tusen takk for all hjelp, så snille dere er:) Nå har jeg en del å sjekke ut!

Og for å svare på spørsmålet om jeg ikke blir lei av plaggene jeg har i årevis, så er svaret nei så lenge de er tidløse og klassiske. Blir tvert imot glad i klærne mine. Det kommer nok til å bli dyrt og bygge seg opp en garderobe, men målet er jo at det skal lønne seg i lengden. Og så er det bra for miljøet også👍

Anonymkode: 42982...e90

Skrevet

Jeg har god erfaring med khasmir gensere fra Zara faktisk. Premium selection fra HM også. Uniqlo finnes ikke i Norge, men om du er i utlandet anbefales den for basisplagg i ull og bomull til bra priser.

Anonymkode: 18aa6...b32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...