AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Jeg gjorde det! Og har egentlig litt dårlig samvittighet for det, for de pengene kunne vært spart til senere. Men vi har god råd, og den skinnbuksa til 4000 kr var så fin, og en bukse jeg kan bruke i sikkert 10 år. Så jeg gjorde det! Så kostnaden blir i liten i og med at jeg bruker buksa i 10 år. Jeg har gjort flere slike kjøp før, og brukt klærne i mange år. Så sånn sett er det ikke så dyrt. Men i øyeblikket så er det jo det. Jeg kjøper ikke så mange klær ellers, men ser at jeg bør skjerpe meg. Vi nok kunne spart de pengene. Jeg må nok gå noen runder med meg selv om å ikke kjøpe ting jeg har lyst på. Dette er ren luksus, for jeg har jo flere bukser, og en skinnbukse er ikke noe jeg egentlig trenger. Jeg ønsker ikke å forsvare meg for det heller, for jeg føler litt skam rundt det når jeg vet at mange andre sliter. Men sånn er det. Anonymkode: b61f4...26c 1
Carrot Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 jepp og jeg syns det er helt greit. Jeg kan ikke tilpasse mitt forbruk til andres økonomi, jeg tilpasser den min egen.. 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Privatøkonomien min er ikke nevneverdig påvirket, så jeg har det samme forbruket som før. Jeg skammer meg ikke over å ha god økonomi. Anonymkode: 17e44...b6c 3
Morpheus Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Jeg leter på nett og finner de klærne jeg har lyst på, der jeg får det billigst. Betaler aldri ekstra for at det skal stå et spessielt merke på dem. Kommer ikke til å begynne med å kjøpe dyre klær nå eller noensinne. En T-skjorte er en T-skjorte. Bukse en bukse. Kan være kule selv om det ikke står CK på den, men kanskje bilde av en zebra... 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 Jeg har aldri hatt råd til å kjøpe klær til flere tusen. De to aller dyreste plaggene jeg har kostet rundt tusen kroner stykket. Nå kjøper jeg helst klær på finn. Anonymkode: 8876f...f84 3
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 Det er ikke ofte jeg kjøper klesplagg til flere tusen kroner, men jeg kjøper fortsatt de klærne jeg har lyst på siden økonomien min ikke er noe særlig påvirket av økte priser.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 Hadde ikke hatt dårlig samvittighet for det, om jeg kunne. Kvalitet koster, men lønner seg i lengden. Anonymkode: 3aa84...133 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 Jeg tror jeg kommer til og kjøpe mer klær i høst. Bedre og kjøpe noe varme pysjer,ull, « kosesokker» enn og velge mellom og fryse eller bruke unødvendig strøm på oppvarming? Bedre og ha mer basisplagg og kjøre vaskemaskin sjeldnere og på gunstigst mulig tidspunkt? Har man råd til skinnbukse til 4000, så er det jo bare og kjøpe skinnbukse til 4000 om en ønsker seg det. Forbruket generelt vil gå ned, samtidig som hjulene skal gå rundt. Hvis du er usikker på om du egentlig hadde råd til det er det jo litt dumt, men kvalitetsplagg du skal ha i mange år fremover kan også sees på som en insistering. Anonymkode: e4415...a88 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #9 Skrevet 8. september 2022 Har kjøpt inn ulllklær 😄 Anonymkode: f5df9...331 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #10 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg gjorde det! Og har egentlig litt dårlig samvittighet for det, for de pengene kunne vært spart til senere. Men vi har god råd, og den skinnbuksa til 4000 kr var så fin, og en bukse jeg kan bruke i sikkert 10 år. Så jeg gjorde det! Så kostnaden blir i liten i og med at jeg bruker buksa i 10 år. Jeg har gjort flere slike kjøp før, og brukt klærne i mange år. Så sånn sett er det ikke så dyrt. Men i øyeblikket så er det jo det. Jeg kjøper ikke så mange klær ellers, men ser at jeg bør skjerpe meg. Vi nok kunne spart de pengene. Jeg må nok gå noen runder med meg selv om å ikke kjøpe ting jeg har lyst på. Dette er ren luksus, for jeg har jo flere bukser, og en skinnbukse er ikke noe jeg egentlig trenger. Jeg ønsker ikke å forsvare meg for det heller, for jeg føler litt skam rundt det når jeg vet at mange andre sliter. Men sånn er det. Anonymkode: b61f4...26c Jeg tenker at ingen trenger noe så forferdelig som en skinnbukse, uavhengig av økonomi. Men det er en helt annen sak. Du sier at dere har god råd. Da er det vel ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for å bruke penger som vanlig? Anonymkode: 5c1e3...5a3 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #11 Skrevet 8. september 2022 Har kjøpt flere dyre klær de siste månedene enn de siste tre årene samlet. Kan jo endelig reise igjen, og mange anledninger til å bruke dem. Økonomien har jeg lagt opp slik at jeg ikke trenger å ofre noe for kjedelige kostnader som strøm og renter. Anonymkode: 30eba...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #12 Skrevet 8. september 2022 For å svare overskriften din: ja, det har jeg gjort. Anonymkode: ca9f2...f19
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #13 Skrevet 8. september 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg gjorde det! Og har egentlig litt dårlig samvittighet for det, for de pengene kunne vært spart til senere. Men vi har god råd, og den skinnbuksa til 4000 kr var så fin, og en bukse jeg kan bruke i sikkert 10 år. Så jeg gjorde det! Så kostnaden blir i liten i og med at jeg bruker buksa i 10 år. Jeg har gjort flere slike kjøp før, og brukt klærne i mange år. Så sånn sett er det ikke så dyrt. Men i øyeblikket så er det jo det. Jeg kjøper ikke så mange klær ellers, men ser at jeg bør skjerpe meg. Vi nok kunne spart de pengene. Jeg må nok gå noen runder med meg selv om å ikke kjøpe ting jeg har lyst på. Dette er ren luksus, for jeg har jo flere bukser, og en skinnbukse er ikke noe jeg egentlig trenger. Jeg ønsker ikke å forsvare meg for det heller, for jeg føler litt skam rundt det når jeg vet at mange andre sliter. Men sånn er det. Anonymkode: b61f4...26c Synes det er helt fint og at du skal kose deg med skinnbuksa di😊 Anonymkode: 0e298...8e7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #14 Skrevet 8. september 2022 Ja. Det er ikke min feil at andre er fattige. Anonymkode: 506c9...802 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #15 Skrevet 8. september 2022 Sjelden jeg kjøper så dyre plagg, men jeg handler klær og andre forbruksvarer som vanlig. Jobber mye og tjener bra, så jeg unner meg det jeg har lyst på. Anonymkode: 8844e...619 1
Navani Skrevet 8. september 2022 #16 Skrevet 8. september 2022 Har ikke planer om å endre kjøpemønster på klær. Jeg kjøper noe nytt 2-3 ganger i året, når jeg har ønsker meg noe lenge (noe konkret som er skrevet på ønskelista) eller faktisk må erstatte noe. Tusenvis i måneden er jeg langt fra, har aldri vært der. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #17 Skrevet 8. september 2022 Jeg kommer til å kjøpe inn en del klær nå selv om jeg har dårlig råd. Har ikke kjøpt noe til meg selv på flere år omtrent, men nå som jeg har gått ned 30 kilo må jeg ha noe nytt. Har endelig kommet i gang med jobbsøking også så jeg trenger noen ok klær. Av og til er man bare nødt til å fornye garderoben. Jeg kunne f. Eks aldri brukt 4000 på en bukse, men har du råd til det så hvorfor ikke? Anonymkode: a8225...05c 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #18 Skrevet 12. september 2022 Trenger ikke så mye klær, har masse. Eneste jeg har kjøpt i år er noen flere hettegensere og joggebukser, lange skistrømper og leggvarmere, for å ha litt mer til dagene hjemme. Da jeg regner med at det blir ett ekstra lag med klær inne denne vinteren. Anonymkode: 98323...875
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #19 Skrevet 12. september 2022 Jeg kjøper klær som før, siden jeg har råd til det. Eneste gangene jeg bruker over tusen kr på et plagg, er om det er type vanntett vinterparkaser eller andre ting som rett og slett er dyre, men som varer i mange, mange år. Men altså, hvorfor skal man ha dårlig samvittighet for å bruke sine egne penger, så lenge det er penger man har og ikke låner? Det går ikke negativt ut over en sjel at du bruker pengene dine. Tvert imot. At du bruker penger når økonomien går dårlig, gjør at andre tjener penger. Om vi alle skulle slutte å bruke penger, ville ørten jobber gå tapt, og økonomien ville gå enda mer til helvete. Anonymkode: 4175d...6da 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #20 Skrevet 12. september 2022 Ts her. Tusen takk for gode svar! Nå har skinnbuksa kommet, og jeg ble så fornøyd! Den passer akkurat, og er så fin som jeg trodde den var. Og den passer til stort sett alt jeg har fra før. Så den blir nok mye brukt i årene framover! Anonymkode: b61f4...26c 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå