AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Hvordan foregår DINE timer på dps? Er det strukturert behandling eller bare snakker dere om akkurat det du vil snakke om akkurat da? Osv Anonymkode: 96f82...3fa
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Jeg holder på med utredning/behandling og det er å finne ut hva jeg sliter med, gått igjennom alt fra barne alder ganske grundig. Mye snakk om alt som faller meg inn som jeg må få sakt. Enten spør psykologen, eller jeg snakker, har også fylt ut sånne spørre skjema. Nå har jeg byttet dps og skal snart starte igjen på videre utredning siden de ikke ble ferdig. jeg skrev ofte ned på pc og skrev ut og tok det med så hun fikk lese alt. Siden jeg ikke er så flink å snakke for meg. så sånn foregikk det for meg 🙈 Anonymkode: 92748...520
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 Går til DPS for terapi og utredning. Timene er ganske ustrukturerte hvor jeg for det meste styrer timene. Men det er vel noe struktrur. Vi startet f.eks om at psykolgoen ønsket at jeg skulle fortelle om situasjonen som gjorde at jeg valgte å gå til psykolog og at vi skulle gå gjennom noen skjemaer. Samtidig så fikk jeg mulighet til å snakke om andre ting f.eks ting jeg sliter med her og nå om jeg følte for det. Slik må det kanskje også være. Satt på spissen. Om jeg hadde sagt til psykologen at jeg har kjøpt rep for henge meg og psykologen hadde sagt: "Det kan vi snakke om neste gang, i dag skal vi fylle inn skjema om barndommen din" så hadde ikke jeg fortsatt hos henne. Har gått til psykolog i ett år så psykologen sa til meg at vi hadde god tid til å fylle ut skjemaene for utredninger. Om jeg kun hadde fått 10 timer så hadde jeg kanskje brukt tiden min annerledes enn det jeg faktisk har gjort. Anonymkode: 2f1dc...0ac
Sofakona Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 1 time snakket vi mye om barndommen min, angst og min sykdom 2 time brukte vi til å snakke 10 minutter om min angst og resten om hvordan vi burde legge vår datter og hvordan vi skulle lære henne å roe seg selv ned( dette kom etter jeg sa at jeg var sliten da jeg var mye oppe pga vår 4 år gamle datter som sliter med søvn)( som ikke har noe å gjøre hvorfor jeg er der) 3 time var hun 30 minutter forsinket...vi brukte 10 minutter snakke om min sykdom..og resten om min datter og hvordan vi skulle legge henne 4 time var hun 20 minutter forsinket og vi snakket mest om min sykdom og litt om min datter. 5 og siste time snakket vi 15 minutter om min angst, så mer om min sykdom...og resten av timen håper jeg å få hjelp med å ta adhd test og sende meg videre...for da få beskjed at siden jeg hadde klart meg til høgskolen så hadde jeg nok ikke adhd... Jeg ble henvist til denne personen pga jeg sliter mye med helse angsten og depresjon.. Jeg gikk ut av hver time nesten på gråten og mer frustet.... 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 Sofakona skrev (25 minutter siden): 1 time snakket vi mye om barndommen min, angst og min sykdom 2 time brukte vi til å snakke 10 minutter om min angst og resten om hvordan vi burde legge vår datter og hvordan vi skulle lære henne å roe seg selv ned( dette kom etter jeg sa at jeg var sliten da jeg var mye oppe pga vår 4 år gamle datter som sliter med søvn)( som ikke har noe å gjøre hvorfor jeg er der) 3 time var hun 30 minutter forsinket...vi brukte 10 minutter snakke om min sykdom..og resten om min datter og hvordan vi skulle legge henne 4 time var hun 20 minutter forsinket og vi snakket mest om min sykdom og litt om min datter. 5 og siste time snakket vi 15 minutter om min angst, så mer om min sykdom...og resten av timen håper jeg å få hjelp med å ta adhd test og sende meg videre...for da få beskjed at siden jeg hadde klart meg til høgskolen så hadde jeg nok ikke adhd... Jeg ble henvist til denne personen pga jeg sliter mye med helse angsten og depresjon.. Jeg gikk ut av hver time nesten på gråten og mer frustet.... Det var mye snakk om barnet ditt. Kunne du ikke sagt at du ville snakke om dine problemer? Men uoppdaget adhd helt til voksen alder og du har tilogmed klart høyere utdanning? Hm, jeg ville vært skeptisk da jeg også. Jeg fikk adhd diagnosen på barneskolen. For å si det sånn så var det ikke tvil blant lærerne om hva som feilte meg😅 Anonymkode: 96f82...3fa
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var mye snakk om barnet ditt. Kunne du ikke sagt at du ville snakke om dine problemer? Men uoppdaget adhd helt til voksen alder og du har tilogmed klart høyere utdanning? Hm, jeg ville vært skeptisk da jeg også. Jeg fikk adhd diagnosen på barneskolen. For å si det sånn så var det ikke tvil blant lærerne om hva som feilte meg😅 Anonymkode: 96f82...3fa Kjenner til flere som har fått adhd-diagnose i voksen alder. To med mastergrad. Så det er ikke unulig. Anonymkode: 0815b...006 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det var mye snakk om barnet ditt. Kunne du ikke sagt at du ville snakke om dine problemer? Men uoppdaget adhd helt til voksen alder og du har tilogmed klart høyere utdanning? Hm, jeg ville vært skeptisk da jeg også. Jeg fikk adhd diagnosen på barneskolen. For å si det sånn så var det ikke tvil blant lærerne om hva som feilte meg😅 Anonymkode: 96f82...3fa For du tenker da at siden det ikke opplevdes sånn for deg, så kan det ikke være anderledes for andre? Anonymkode: fee42...f14 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #9 Skrevet 23. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Det var mye snakk om barnet ditt. Kunne du ikke sagt at du ville snakke om dine problemer? Men uoppdaget adhd helt til voksen alder og du har tilogmed klart høyere utdanning? Hm, jeg ville vært skeptisk da jeg også. Jeg fikk adhd diagnosen på barneskolen. For å si det sånn så var det ikke tvil blant lærerne om hva som feilte meg😅 Anonymkode: 96f82...3fa Det er jo litt vittig at du ikke kjenner din egen diagnose godt nok etter så mange års fordypning, til å bli kvitt de mest stereotypiske fordommene mot diagnosen 😅 Anonymkode: 9ddb3...b00 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det var mye snakk om barnet ditt. Kunne du ikke sagt at du ville snakke om dine problemer? Men uoppdaget adhd helt til voksen alder og du har tilogmed klart høyere utdanning? Hm, jeg ville vært skeptisk da jeg også. Jeg fikk adhd diagnosen på barneskolen. For å si det sånn så var det ikke tvil blant lærerne om hva som feilte meg😅 Anonymkode: 96f82...3fa Hvordan kan du har så lite kunnskap om egen diagnose? Anonymkode: 764ff...296 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå