Gå til innhold

Cyste i livmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp vært hos gynekolog som tok innvendig ultralyd pga smerter i bekkenet.

Han oppdaget en cyste i livmor. Den var glatt, ikke ruglete. Har tatt kreftmarkør (blodprøve) og har ny time for ultralyd om 3 mnd. 

Har noen god erfaring rundt dette? Klarer ikke gå i tre mnd og vente på å høre om jeg har kreft..

Anonymkode: cf9f7...2c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved mistanke om kreft skal legen ta en vevsprøve i livmoren. Livmorkreft påvises ikke på blodprøve. 

Legen skal, ved mistanke, også starte "pakkeforløp for livmorkreft". Det hadde ført til at du hadde blitt ferdig utredet i løpet av seks /få dager, og behandlet i løpet av 30 dager

Se pakkeforløpet her:

https://www.helsedirektoratet.no/pakkeforlop/livmorkreft/introduksjon-til-pakkeforlop-for-livmorkreft

Jeg tror du kan senke skuldrene. Det er jo ikke uvanlig å ha ufarlige syster i livmoren. Og legen har nok erfaring med hva som er hva.

Ultralyd er nok for å se på ståa og om det er flere ufarlige syster og prøve å finne ut hvorfor du har vondt.

Hilsen en som har vært gjennom pakkeforløpet 

Anonymkode: 9f803...a0c

Skrevet

Veldig liten sansynlighet at det er kreft. Jeg skal operere for tredje gang nå, cyster kan komme igjen og igjen..De kan bli plagsomme når de vokser seg større. 

Anonymkode: f2321...661

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har nettopp vært hos gynekolog som tok innvendig ultralyd pga smerter i bekkenet.

Han oppdaget en cyste i livmor. Den var glatt, ikke ruglete. Har tatt kreftmarkør (blodprøve) og har ny time for ultralyd om 3 mnd. 

Har noen god erfaring rundt dette? Klarer ikke gå i tre mnd og vente på å høre om jeg har kreft..

Når du kan vente 3 mnd på sjekk så er det ikke farlig. 

Anonymkode: a6376...df9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ved mistanke om kreft skal legen ta en vevsprøve i livmoren. Livmorkreft påvises ikke på blodprøve. 

Legen skal, ved mistanke, også starte "pakkeforløp for livmorkreft". Det hadde ført til at du hadde blitt ferdig utredet i løpet av seks /få dager, og behandlet i løpet av 30 dager

Se pakkeforløpet her:

https://www.helsedirektoratet.no/pakkeforlop/livmorkreft/introduksjon-til-pakkeforlop-for-livmorkreft

Jeg tror du kan senke skuldrene. Det er jo ikke uvanlig å ha ufarlige syster i livmoren. Og legen har nok erfaring med hva som er hva.

Ultralyd er nok for å se på ståa og om det er flere ufarlige syster og prøve å finne ut hvorfor du har vondt.

Hilsen en som har vært gjennom pakkeforløpet 

Anonymkode: 9f803...a0c

Tusen takk for svar. Skal prøve å senke skuldrene.♥️

Håper det går bra med deg.

Skrevet

Takk for beroligende ord! Det hjelper mye. ♥️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...