AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Del Skrevet 8. september 2022 Har vært så tullete i matveien siste halvåret hvor jeg enten har spist alt for lite eller alt for mye, så synes det er vanskelig å vite hva som er passe. Tror jeg har spist akkurat passe nå, så hvorfor er jeg så sulten? Sto opp ca. 8. Etter en stund spiste jeg en mango og to knekkebrød med smør og leverpostei til frokost. En stund etterpå spiste jeg en godmorgenyoghurt. Nå spiste jeg nettopp en omelett av to egg med to skiver lettost og en stor gulrot på siden. Hvorfor er jeg så innmari sulten? Kunne spist så mye mer om vi hadde noe fristende på lager. Jeg har jo spist nok vel? Anonymkode: e0843...9a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Del Skrevet 8. september 2022 Noen dager er man bare mer sulten. Spis til du føler deg mett! Hvis du tenker vektnedgang så se det i et langtidsperspektiv,ikke bare "uke for uke" Anonymkode: 0f02f...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8. september 2022 #3 Del Skrevet 8. september 2022 Denne tråden skal jeg lagre og utbryte akkurat det at i "dag er jeg så veldig sulten", når jeg er det. Det hender nemlig rett som det er hele året at jeg har det sånn. Godt å få det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Del Skrevet 8. september 2022 Every Damn day… Anonymkode: 59982...fb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Del Skrevet 8. september 2022 Hvis jeg spiser et stort måltid sent kvelden før føles jeg innhul dagen etter 😎 å spise til faste tider og noenlunde faste mengder funker for meg.. Anonymkode: fffe6...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Del Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Noen dager er man bare mer sulten. Spis til du føler deg mett! Hvis du tenker vektnedgang så se det i et langtidsperspektiv,ikke bare "uke for uke" Anonymkode: 0f02f...be2 Takk! Det var faktisk akkurat det jeg trengte å høre i dag! Er på vei ned i vekt, men akkurat i dag er jeg skikkelig sulten hele tiden😅 Anonymkode: 2087a...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Del Skrevet 8. september 2022 Ja, høres jo ut som en rimelig mengde mat om du er en kvinne uten veldig høyt aktivitetsnivå. Her har jeg spist ett egg og to frøknekkebrød så langt i dag, har løpt en halvtime, og kjenner at det er veldig på tide med en lunsj. Om du vil ned i mengden mat ville jeg heller valgt litt annerledes. Dropp smør på knekkebrød, er det frøknekkebrød eller disse pappskivene uten kalorier? Dropp i allefall gomorgen yoghurt, det er bare sukker. Og få i deg noe fett sammen med omeletten, litt avokado eller for eksempel. Anonymkode: 27414...f2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Del Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært så tullete i matveien siste halvåret hvor jeg enten har spist alt for lite eller alt for mye, så synes det er vanskelig å vite hva som er passe. Tror jeg har spist akkurat passe nå, så hvorfor er jeg så sulten? Sto opp ca. 8. Etter en stund spiste jeg en mango og to knekkebrød med smør og leverpostei til frokost. En stund etterpå spiste jeg en godmorgenyoghurt. Nå spiste jeg nettopp en omelett av to egg med to skiver lettost og en stor gulrot på siden. Hvorfor er jeg så innmari sulten? Kunne spist så mye mer om vi hadde noe fristende på lager. Jeg har jo spist nok vel? Anonymkode: e0843...9a9 Spis mat som metter mer. Du kan sikkert unne deg 3 egg til lunsj. Kanskje havregryn med melk og banan er mer mettende som frokost. Gresk fet yoghurt med valnøtter og bær er mye bedre enn god morgen yoghurt. Vet ikke hva slags leverpostei du spiser, men er ikke så mye svin i de fleste faktisk. Kun rundt 30% og alt annet er tilsetning av masse drit som ikke metter. Anonymkode: ec7d0...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #9 Del Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, høres jo ut som en rimelig mengde mat om du er en kvinne uten veldig høyt aktivitetsnivå. Her har jeg spist ett egg og to frøknekkebrød så langt i dag, har løpt en halvtime, og kjenner at det er veldig på tide med en lunsj. Om du vil ned i mengden mat ville jeg heller valgt litt annerledes. Dropp smør på knekkebrød, er det frøknekkebrød eller disse pappskivene uten kalorier? Dropp i allefall gomorgen yoghurt, det er bare sukker. Og få i deg noe fett sammen med omeletten, litt avokado eller for eksempel. Anonymkode: 27414...f2a Ikke særlig høyt aktivitetsnivå, men har mammapermisjon og ammer. Tenkte det kunne være pga. ammingen, men magen pleier aldri å være så bunnløs som i dag. Det er Wasa Sport+(?) knekkebrød, usikker på hvor de er på skalaen, men de er da sunne nok. Orker ikke å spise knekkebrød eller skive uten Bremykt, det er minst like viktig som pålegget. En periode hadde vi Brelett, og da orket jeg knapt å spise noe, det ble kanskje bare en banan helt frem til middag. Vet jeg er skikkelig sær på den fronten 😅 Har yoghurt i kjøleskapet og spiser det daglig (oftest Skyr) fordi det hjelper mot mitt eeeenorme søtsug, alternativet er å bøtte nedpå ei sjokoladeplate, for jeg er en fråtser når jeg setter igang... Anonymkode: e0843...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #10 Del Skrevet 8. september 2022 Hør Emilie Nereng sin podkastepisode om metthetshormon. Nyttig og oppklarende. Anonymkode: 46e38...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #11 Del Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ikke særlig høyt aktivitetsnivå, men har mammapermisjon og ammer. Tenkte det kunne være pga. ammingen, men magen pleier aldri å være så bunnløs som i dag. Det er Wasa Sport+(?) knekkebrød, usikker på hvor de er på skalaen, men de er da sunne nok. Orker ikke å spise knekkebrød eller skive uten Bremykt, det er minst like viktig som pålegget. En periode hadde vi Brelett, og da orket jeg knapt å spise noe, det ble kanskje bare en banan helt frem til middag. Vet jeg er skikkelig sær på den fronten 😅 Har yoghurt i kjøleskapet og spiser det daglig (oftest Skyr) fordi det hjelper mot mitt eeeenorme søtsug, alternativet er å bøtte nedpå ei sjokoladeplate, for jeg er en fråtser når jeg setter igang... Anonymkode: e0843...9a9 Forstår, alle har jo sine ting de liker. Jeg har tro på intuitiv spising, til en viss grad. Mulig ikke noe for deg når du har slitt med ytterpunktene. Men for meg fungerer det ganske godt. Enkelte dager eier jeg ikke matlyst. Hva er så problemet med å bare spise et knekkebrød og litt middag? Andre dager har jeg ulvehunger, særlig ettermiddag. Da tillater jeg meg å spise. Men da kun sunn mat, ingen fråtsing. Og i det jeg skrev det kom jeg på noe i innlegget ditt; Du skriver; Kunne spist så mye mer om vi hadde noe fristende på lager. Dette er psykisk sult, cravings. Og ikke fysisk sult. Om du er sulten kan du gå og hente deg to WasaSport til, med leverposdeig. Har du ikke lyst på det, da er du ikke sulten. Anonymkode: 27414...f2a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #12 Del Skrevet 8. september 2022 Hadde en sånn dag i går! Har vært flink og i kaloriunderskudd noen uker nå og har ikke kjent på sånn følelse på lenge!! Var helt hul!! Fikk mensen senere på dagen + hadde vært oppe mye på natten med sykt barn, så mistenker at dette spilte inn. Spiste nok dessverre opp underskuddet for noen dager i går ja.. (fikk ikke vært så mye i bevegelse heller da jeg var hjemme med sykt barn som helst ville sitte oppå meg hele dagen). Tenker at sånn er livet, og så lenge man kommer på rett vei igjen dagen etter så går det veldig bra😀 Anonymkode: da291...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Green_Harmony Skrevet 8. september 2022 #13 Del Skrevet 8. september 2022 Hadde en sånn dag i forrige uke, og til slutt måtte jeg bare kaste inn håndkle etter å ha "småspist" hele dagen for å prøve å stilne ulvehungeren. Middagen hjalp heller ikke i lengden. Hjalp ikke med en proteinbar, eple eller grovt rundstykke med egg da nei.. måtte lage en stor kveldsmat faktisk. Første gang på lenge at jeg spiser noe sånt på kvelden. Men etter det så ble det stilt og jeg har klart underskudd dagene i etterkant 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleil70 Skrevet 9. september 2022 #14 Del Skrevet 9. september 2022 Jeg hadde en sånn dag i går, det resulterte i 400 g smågodt! Smakte fortreffelig og angrer ikke 😁 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 9. september 2022 #15 Del Skrevet 9. september 2022 Jeg er litt mere enn småsulten og det er fordi jeg ikke har hatt frokost ennå, så det skal jeg nuh! Mat er godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2022 #16 Del Skrevet 9. september 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har vært så tullete i matveien siste halvåret hvor jeg enten har spist alt for lite eller alt for mye, så synes det er vanskelig å vite hva som er passe. Tror jeg har spist akkurat passe nå, så hvorfor er jeg så sulten? Sto opp ca. 8. Etter en stund spiste jeg en mango og to knekkebrød med smør og leverpostei til frokost. En stund etterpå spiste jeg en godmorgenyoghurt. Nå spiste jeg nettopp en omelett av to egg med to skiver lettost og en stor gulrot på siden. Hvorfor er jeg så innmari sulten? Kunne spist så mye mer om vi hadde noe fristende på lager. Jeg har jo spist nok vel? Anonymkode: e0843...9a9 Syns ikke dette var så voldsomt mye mat. Anonymkode: 7b3ad...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 13. september 2022 #17 Del Skrevet 13. september 2022 Jeg droppet kveldsmat i går og kjenner at jeg er så sulten nå....og da er det en glede å vite at jeg har det jeg trenger. Straks er det frokost! Weee........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. oktober 2022 #18 Del Skrevet 23. oktober 2022 I dag går jeg rundt meg selv, for jeg har lyst på alt jeg ikke har. Jeg er psykisk sulten for det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 1. november 2022 #19 Del Skrevet 1. november 2022 Nå skal jeg ha mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå