AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Jeg er bekymret for tantebarnet. Siden han har vært i barnehagealder har han vært ekstremt opptatt av våpen, truet med å skade søsken, opptatt av ting som er farlig, skummelt. Nå er han 9 år, og det har dempet seg noe, men det eneste han virker opptatt av er å tøffe seg, gjøre ting han ikke har lov til, det er vanskelig å ha en normal samtale fordi alt handler om å utfordre, at han er flinkere, kulere enn alle andre. Han føles avkoblet i sosiale sammenhenger. Han er intelligent, men det er forferdelig å si det, ikke noe hyggelig å være sammen med fordi han er en bølle, også med voksne. Foreldrene hans har vel gitt opp, fordi han ikke har respekt for de de sier. Men de setter foten ned om noe er langt over grensen for folkeskikk, det er bare at den terskelen er veldig høy. Jeg er ikke selv mamma til gutter, så er dette oppførsel andre kjenner igjen hos sine sønner? Anonymkode: 440cc...dbc
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Nei, dette er ikke normalt for gutter. Et viktig spørsmål er hvordan han behandler dyr og små barn. Anonymkode: 1a433...b20 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Nei, absolutt ikke. Jeg har vært fosterhjem for gutter og selv de har ikke bare "vært sånn". Som regel handler det om å føle seg glemt og ikke tatt hensyn til. Tenk foreldre som alltid prioriterer seg selv, venner som ikke vil henge med deg (en ond sirkel) og voksne som alltid er bedrevitere på om du er snill eller slem, om du "fortjener" å bli behandlet godt og med respekt mm. Om gutten alltid utfordrer kan det være fordi han føler seg truet i samtale med deg/voksne. Han forsøker å hevde seg over alle andre for å bevise sin verd ovenfor de rundt han. "Se på meg, jeg er best, se meg, snakk med meg, jeg er bedre enn alle andre, elsk meg". Det kan være en reaksjon på nettopp at foreldrene er slappe med oppfølging og validering. Lar han styre på og da kjenner han seg enda mer utrygg og usikker i relasjonen sin med foreldrene og andre voksne. Å være opptatt av å skade andre, er gjerne fordi han opplever mye smerte på innsiden som ikke blir møtt av de rundt han. Hva sier foreldrene om dette? Anonymkode: e88bf...ecf 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er bekymret for tantebarnet. Siden han har vært i barnehagealder har han vært ekstremt opptatt av våpen, truet med å skade søsken, opptatt av ting som er farlig, skummelt. Nå er han 9 år, og det har dempet seg noe, men det eneste han virker opptatt av er å tøffe seg, gjøre ting han ikke har lov til, det er vanskelig å ha en normal samtale fordi alt handler om å utfordre, at han er flinkere, kulere enn alle andre. Han føles avkoblet i sosiale sammenhenger. Han er intelligent, men det er forferdelig å si det, ikke noe hyggelig å være sammen med fordi han er en bølle, også med voksne. Foreldrene hans har vel gitt opp, fordi han ikke har respekt for de de sier. Men de setter foten ned om noe er langt over grensen for folkeskikk, det er bare at den terskelen er veldig høy. Jeg er ikke selv mamma til gutter, så er dette oppførsel andre kjenner igjen hos sine sønner? Anonymkode: 440cc...dbc Overskriften din er sterkt misvisende. Jeg kjenner flere både barn og voksne som er "intenst opptatt av våpen", da både bueskyting, sverdkamp, skytevåpen (både til jakt, skyte på blink etc), min 9 år gamle datter kan masse om bomber, ammunisjon, miner etc - og dette uten at de på noen måte mangler empati, og har aldri hørt noen av dem true andre. Barnet du beskriver høres helt grusomt ut, men ikke legg skylden på interesse for våpen. Anonymkode: 0d6a3...3bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå