Gå til innhold

Noen som har erfaring med Hydronefrose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Er gravid i uke 23 nå. Har ikke hatt noen problemer i svangerskapet, før fredag forrige uke. Jeg fikk intens smerte på Høyre side av ryggen, der Høyre nyre ligger. Jeg tenkte at jeg bare hadde strekt meg eller bare var støl. Men smertene ble ikke bedre og jeg kastet opp. Smertene kommer og går, med jevne mellomrom. Jeg dro derfor til legen, hvor de først trodde jeg hadde prematurerier så jeg ble sendt videre til sykehuset. Når jeg kom frem til sykehuset tok dem masse undersøkelser av meg og ultralyd av ryggen der smertene var. Og det viste seg at jeg hadde en del væske på Høyre nyre. Ble da fortalt at jeg hadde hydronefrose, og tok videre blodprøver for å sjekke nyrefunksjonen. Blodprøvene kom tilbake fine. Er sykemeldt nå, på grunn av de sterke ryggsmertene. Er det noe jeg kan gjøre for at det blir bedre? Smertene er til å overleve, men er veldig plagsomt og blir sliten av å ha smerter. Kommer smertene til å vare resten av svangerskapet?

Anonymkode: fd93b...4c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk det etter uke 30, men jeg ble veldig dårlig. Fikk sepsis og innlagte nefristomikatateter i nyrene. Gikk med konstante smerter helt til kateteret ble fjernet én uke etter fødsel. 
Fikk kun Paracet som smertelindring…. Nesten uutholdelig, så håper du ikke blir like dårlig og kommer fort i bedre form☺️

Anonymkode: eb64d...e03

Skrevet

Oi, trodde nesten at det var jeg som hadde skrevet dette😅

jeg fikk det også i uke 23. herregud så vondt! Legen trodde det bare var en strekk, men jeg ga meg ikke, jeg fikk ultralyd til slutt og fikk vite det samme som deg. Jeg fikk beskjed om at enten så blir det bedre eller så blir det verre. Nå er jeg i uke 26 og er mye bedre!! Men redd for det komme tilbake! Trodde jeg skulle dø en liten stund for det var så vondt! Håper det går over hos deg og!! ❤️

Anonymkode: e14c6...2a1

Skrevet

Jeg fikk det i uke 34, i begge nyrene. Det gikk på magisk vis over etter et par uker! Regner med babyen flytta på seg. Håper på det samme for deg. 

Anonymkode: a4dcc...cf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...