Gjest Gjest Skrevet 26. november 2005 #1 Skrevet 26. november 2005 Jeg kjenner til noen som bare trenger en liten setning også vips (!) er de tent og provosert til tusen. Av og til kan det være morsomt å se at man bare kan trykke på en kanpp, og se hva man kan fremkalle..andre ganger kan det bare være slitsomt. Hvordan har det seg egentlig, at enkelte mennesker lar seg provosere så veldig? Hvorfor har de ikke evnen til å ta ting med ro? Noen som har teorier på det?
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2005 #2 Skrevet 26. november 2005 Det kan være at de er usikre og ikke så mye selvtillit. Det skal ikke så mye til for å vippe dem av pinnen, hvis de lever ved "et stup". Det er ikke bra å provosere slike for mye, for en vet aldri hva de er i stand til å gjøre..
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2005 #4 Skrevet 26. november 2005 lett-provoserte folk er nok ikk verdens enkleste å bo i lag med..
Gjest Christian her Skrevet 27. november 2005 #5 Skrevet 27. november 2005 Kjedelig, har et par kompiser som er utrolig lett-provoserte..det skal ingenting til før de begynner å kverulere bare på grunn av en setning fra en annen. Utrolig, men sant!
Ciara Skrevet 27. november 2005 #6 Skrevet 27. november 2005 Jeg synes mennesker med veldig kort lunte kan være slitsomme. Skjønner liksom ikke hvorfor de skal hisse seg så veldig opp over bagateller. Det har sannsynligvis mye å gjøre med at jeg har milelang lunte selv da - og noen synes sikkert dét er irriterende også
Rav Skrevet 27. november 2005 #7 Skrevet 27. november 2005 Jeg er faen ikke mye usikker!!! ← Ellers blir dette litt rart synes jeg - "hva er det med disse menneskene som ikke klarer å styre seg" - man kan da like gjerne spørre hva det er med de som ikke klarer å uttrykke hva de mener. Selvfølgelig er det noen ekstremtilfeller som sikkert har et par issues, men generelt så har jeg ingen problemer med folk som blir fort sinte og sier ifra. Har kanskje noe med at jeg kjenner til det selv.
Gjest Jalileh Skrevet 27. november 2005 #8 Skrevet 27. november 2005 Kanskje det er deres måte å få ut frustrasjon på? Noen ganger bare MÅ man. Som meg. Jeg sto i kassakø her forleden. En mann bak meg var tydelig irritert og stresset og dyttet og presset på. Jeg ble dritt forbanna og sa i fra. Jeg skremte vel ikke bare han i kassakøen heller. For meg er dette bedre enn å gråte blandt annet. Min form for å få ut frustrasjon kanskje? Men igjen, man må kunne beherske seg i enkelte sitasjoner også. Så selvbeherskelse er en fin ting.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #9 Skrevet 27. november 2005 Jeg er faen ikke mye usikker!!! ← Jeg er veldig hissig av meg. Men ejg er ikke langsint da - også får jeg ut ting istedenfor å gå med det inni meg
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 27. november 2005 #10 Skrevet 27. november 2005 Lettprovoserte folk er betydelig lettere å forholde seg til enn langsinte mennesker som ikke er i stand til å ta opp en sak før andre forlengst er ferdige med den. Man ser det samme på KG også. Noen blir rykende uenige der og da, og så er man ferdige. Andre blir ikke "ferdige," og ender opp som avloggede stalkere som i hovedsak er inne for å slenge dritt om/til den/dem de ikke liker. Litt trist, egentlig, for disse langsinte/-sure ødelegger for alle de positive gjestene som også finnes her.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #11 Skrevet 27. november 2005 Finnes det langsinte mennesker på KG? Trodde det bare var kort-lunter her?
Rav Skrevet 27. november 2005 #12 Skrevet 27. november 2005 Lettprovoserte folk er betydelig lettere å forholde seg til enn langsinte mennesker som ikke er i stand til å ta opp en sak før andre forlengst er ferdige med den. ← Jepp!
Rav Skrevet 27. november 2005 #13 Skrevet 27. november 2005 Finnes det langsinte mennesker på KG? Trodde det bare var kort-lunter her? ← Man kan da fint være en kombinasjon; blir griselett sint, og blir aldri ferdig...
Gjest vimse Skrevet 27. november 2005 #14 Skrevet 27. november 2005 Man kan da fint være en kombinasjon; blir griselett sint, og blir aldri ferdig... ← DET tror jeg må være det ultimate Forøvrig, om man blir fort provosert eller ei, er like irriterende begge deler, kommer bare an på settingen
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #15 Skrevet 29. november 2005 Det finnes fryktelig mange av dem her inne iallefall. Morsomt å se hvor lett det er å sette dem i gang - også holder de det gående på de neste 28 sidene på diskusjonen. Personlig så tror jeg det er derfor så mange logger ut når de skal skrive noe som faller utenfor de oppsatte meningene til de hardeste klikkene her inne. Noen blir aldri ferdige med en sak og kan godt finne på å bruke det mot deg et halvt år senere.
Gjest Bonita Mamacita Skrevet 29. november 2005 #16 Skrevet 29. november 2005 Noen blir aldri ferdige med en sak og kan godt finne på å bruke det mot deg et halvt år senere. ← Godt poeng, sånt er kjempeirriterende! Problemet her inne er at når disse folkene bruker gamle saker som et argument for å mislike folk, logger de seg ut når de skal slenge drit til vedkommende. Sånt er feigt og barnslig, og ødelegger mange tråder. Dessuten får "gjestene" et image som både lettprovoserte og langsinte, og det er jo ikke alle gjester som er sånn.
Gjest Gamle Alex Skrevet 29. november 2005 #17 Skrevet 29. november 2005 Synes de er fantastisk flott, snille , smarte , omgjennlige og ikke minst veldig ofte vakkre mennesker Forøvrig Lettprovoserte folk er betydelig lettere å forholde seg til enn langsinte mennesker som ikke er i stand til å ta opp en sak før andre forlengst er ferdige med den. ←
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #18 Skrevet 29. november 2005 Idet man registrerer seg og blir fast bruker av forumet, blir man, enten man liker det eller i, med i en gruppering eller blokkdannelse - omtrent som i skolegården på barneskolen. Derfor ligger det også en stor, stor frihet i det å være gjest. Da er man nemlig ikke bundet opp av alle de uskrevne reglene som vi ser at de faste brukerne er totalt bundet opp av. Som gjester slipper vi alt det slitsomme sosiale presset som er der enten man vil eller ikke. En god del brukere her inne lar seg neget lett provosere. Det skal omtrent ingenting til før de tenner i hundre. Et eksempel er Brunhilde, som i en mat-tråd lar seg provosere noe foreferdelig over en gjest som stilte spørsmålstegn ved ordet "knakk" i "kankk-pølse". Brunhilde svarte surt og forsto ikke at noen kunne finne på å tenke på det aspektet. Dette er bare 1 blant 1000-000 eksempler.
Gjest Embla s Skrevet 29. november 2005 #19 Skrevet 29. november 2005 Syns det kan være positivt med mennesker som engasjerer seg og som ikke bare er flate og tilsynelatende likegyldige (andre ytterligheten..). Men jeg irriterer meg over mennesker som ikke ser an tid/sted og som MÅ buse ut med frustrasjoner og aggresjon uansett kontekst. For meg virker det ganske umodent. Forøvrig enig med Statsmedister - bitre suringer som aldri glemmer er mer slitsomt i lengden..
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #20 Skrevet 29. november 2005 Jo, men det er vel ikke snakk om å være enten kort-lunet eller lang-sur?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå