Gå til innhold

Klarer ikke bestille time for avliving

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Carrot skrev (1 minutt siden):

Beklager men det måtte sies ❤️ det er aldri greit at dyret lider fordi vi som eiere ikke klarer gjøre det som er best for dem.

Jeg som dyreeier har vært der, har måtte ta de tunge valgene, har grått mine modige tårer jeg også men jeg vet også at jeg ville hatt det mye verre om jeg visste det var på grunn av meg at dyret gikk over tid med store smerter... Så ja, beklager t jeg var så rett frem men du har ikke noe annet valg enn å ta tak i dette så raskt som overhode mulig. I beste fall kan det være noe som kan behandles, i verste fall har det gått for lenge - det vet du ikke før de ser på hunen din. Krysser fingrene for det første men heier på deg i å gjøre det riktige for hunden din ❤️ 

Takk, jeg trengte jo å høre at jeg må gjøre noe med det. Så jeg setter pris på det altså, uansett hvor hardt det er ❤️ 

-TS

Anonymkode: 3d493...24c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler virkelig med deg TS. Det å avlive en følgeskompis er KJEMPEHARDT. Dyra ser veldig opp til oss eiere og dem stoler på oss at vi tar vare på dem og alltid ønsker dem det beste. 

Dessverre går dette begge veier for hva det beste er. Hittil har du gitt den et godt hjem og et godt liv! men du som eier er også den som skal si når nok er nok, også for dyrets beste. Hunden din stoler på at du vil ta den riktige avgjørelsen for når den bør få ta farvel med livet, og det er en like viktig oppgave som det har vært for deg til nå med omsorg. Dette er ansvaret ditt! og stol på magefølelsen din. Hva sier den? Sett mamma-hjertet litt til sides så vil du kjenne hva som er rett avgjørelse for deg og hunden din ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå er det gjort. Aldri følt meg så fæl noen gang ☹️ Men takk for dytten her inne, det var nok til det beste. Er bare så tomt her nå 😪

-TS

• Hjerte 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå er det gjort. Aldri følt meg så fæl noen gang ☹️ Men takk for dytten her inne, det var nok til det beste. Er bare så tomt her nå 😪

-TS

❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 3e795...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker vår hund tissa og bæsja inne i slutten, hun må ha hatt feil på nyrer eller noe da, har aldri sett så stor omkrets på tissedammer, de er skamfulle da, det er trist og vondt, men det er vel det beste for hunden

Anonymkode: 82f76...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 20.01):

-TS

♥️♥️♥️ 

Vår familiehund ble avlivet forrige uke, så kjenner til smerten din veldig godt .
Har enda ikke vært hjemme, da jeg bor 6 timer unna. Fikk heldigvis sagt hade før jeg dro sist, for jeg skjønte at det gikk den veien. 
Kjenner jeg gruer meg tilbake pga den tomheten som du skriver! Det kommer til å bli vondt 😕 

Ikke en koselig avgjørelse, men husk at det til det beste for hunden. Det er heller ikke noe godt for oss å se at de har det vondt! 

Anonymkode: d1b54...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til vet når hunden min var syk at jeg ikke ville si ordet bare skrive under papirene. Eldre hund med sykdom som kom tilbake ( dårlig prognose får ny operasjon når hun var blitt så gammel) dyrlegen hentet papirene og spurte om jeg ville være der. Var der til hun sovnet klarte ikke siste sprøyten men skulle nokk vært der gjennom begge kjenner jeg.. ryddig gjort av vet at jeg slapp å snakke om det. Hunden kom inn med griseøre i munnen til dyrlegen når de viste hun ikke fikk annet en reseptmat så de skjønte det nokk allerede når jeg gikk inn døren. Nei tok ikke ny ultralyd får jeg så hunden var blitt syk igjen å det gjorde dyrlegen også. Mi kjenner dyrene veldig godt å vist det er tid er det tid 🙁 uansett hvor vondt det er får åss er det bedre en å ha det vondt ❤ 

Anonymkode: 6b563...135

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist. Skjønner godt at dette er veldig vondt. Kanskje du kan få noen andre til å ta den telefonen, og kanskje be om at veterinæren kommer hjem til dere? Så slipper du ta hunden med til klinikk, og den kan få en fredelig avslutning hjemme der den er kjent. Tenk på at du har gitt hunden et godt liv og på alle gode minner dere har sammen. Og så er det det ansvaret vi har når vi har dyr, når de ikke lengre har utsikter til å leve godt, så må vi rett og slett fjerne fokuset på oss selv og egne følelser oppi det hele og gjøre det som er best for dyret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (2 timer siden):

Snakk med veterinær kanskje det finnes behandling for hunden 

Dust...

Anonymkode: fe03f...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (6 timer siden):

Problemer i dag? 

Anonymkode: 5dcfc...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (6 timer siden):

Kanskje sjekke om TS har oppdatert i tråden, sånn for å sjekke om du ikke driter deg ut her nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

♥️♥️♥️ 

Vår familiehund ble avlivet forrige uke, så kjenner til smerten din veldig godt .
Har enda ikke vært hjemme, da jeg bor 6 timer unna. Fikk heldigvis sagt hade før jeg dro sist, for jeg skjønte at det gikk den veien. 
Kjenner jeg gruer meg tilbake pga den tomheten som du skriver! Det kommer til å bli vondt 😕 

Ikke en koselig avgjørelse, men husk at det til det beste for hunden. Det er heller ikke noe godt for oss å se at de har det vondt! 

Anonymkode: d1b54...8af

Samme her, måtte avlive vår hund også sist uke 💔 Det verste jeg har gjort 😪

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg sa til vet når hunden min var syk at jeg ikke ville si ordet bare skrive under papirene. Eldre hund med sykdom som kom tilbake ( dårlig prognose får ny operasjon når hun var blitt så gammel) dyrlegen hentet papirene og spurte om jeg ville være der. Var der til hun sovnet klarte ikke siste sprøyten men skulle nokk vært der gjennom begge kjenner jeg.. ryddig gjort av vet at jeg slapp å snakke om det. Hunden kom inn med griseøre i munnen til dyrlegen når de viste hun ikke fikk annet en reseptmat så de skjønte det nokk allerede når jeg gikk inn døren. Nei tok ikke ny ultralyd får jeg så hunden var blitt syk igjen å det gjorde dyrlegen også. Mi kjenner dyrene veldig godt å vist det er tid er det tid 🙁 uansett hvor vondt det er får åss er det bedre en å ha det vondt ❤ 

Anonymkode: 6b563...135

Vår skulle også ha to sprøyter. Vet ikke helt hva som skjedde, men veterinæren snakket dårlig norsk og forstod ikke når vi spurte. Hun skulle gi hunden en innsovningsproblemer for så å gi den siste, men innsovningsprøyta tålte den ikke, og begynte å hikse etter pusten og skjelve. Den tok livet av hunden slik at hjertet stoppet. Helt grusomt vondt å se på 😪

Anonymkode: a64d3...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen råd. Har nettopp vært igjennom samme prosess og vet hvor utrolig tøft det er. Min tanke var, og fortsatt er, at dersom dyret lider, så er det ingen hensikt i å tviholde ved det. Da gjør man det for egen del, og det er ikke riktig. Jeg forstår at å utsette sorgen er noe folk flest ønsker, men er det over, så er det det og det er ingenting i verden som kan endre situasjonen. 

sender klem til deg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2022 den 10.38):

Jeg har en hund på 12 år som virker å ha blitt dement. 

Han tisser og bæsjer inne, også oppå møbler, han hopper opp på bord og lignende og bæsjer for eksempel. Han glemmer at han nettopp har vært på tur med en gang vi kommer inn døra. Han er mye engstelig, liker ikke å være hjemme alene lenger, sover nesten hele dagen. Visse lyder skremmer vettet av ham, og han kan skjelve i timesvis etter å bare høre en lyd på babycallen på natta. Han har begynt å angripe hunder vi hilser på, og han biter sønnen min. Han har ikke tenner igjen, så det er ikke farlig fysisk, men det er jo ikke noen trivelig situasjon. Nå skal jeg flytte i ny leilighet, og jeg ser for meg at forvirringen hans kan bli enda verre. 

Jeg tenker jo at jeg kanskje bør ta det skrittet å si farvel til den lille pelsdotten min, men det sitter så langt inne når det ikke er noe utpreget fysisk. Han har en hjertefeil også, så det er ikke sikkert livet hans blir så mye lenger uansett. Men jeg klarer bare ikke få meg til å ringe dyrlegen og bestille time. Jeg kommer jo til å bryte sammen i telefonen 😕 Jeg gråter jo bare jeg skriver dette. 

Noen som har noen råd til meg? 

Bestill avlivning hjemme så slipper hunden stresset med å dra til klinikk. 

Jeg måtte avlive min følgesvenn, aller beste venn, vokter av alle mine hemmeligheter, i fjor. 17 år fikk vi sammen. De to siste årene bar preg av stress, syk hund som mistet syn og hørsel, vonde bein som gjorde til at lange, nordnorske vintere var problematiske. Tissing inne. Nervøsitet. Redsel. Jeg bestilte sikkert 6 avlivninger og avlyste de i siste liten ila to mnd i fjor fordi jeg ikke orket tanken. Klarte det ikke. 

Da jeg endelig tok valget sent ut på høsten, tela hadde begynt å satt seg og jeg visste at hunden ikke klarte en vinter til, så kom veterinæren hjem. Det første hun sa var etter å ha sett hunden i 1 minutt "jeg ser at du gjør det riktige valget". Det jeg hadde gjort var å pine hunden. DET sliter på samvittigheten min i dag. Du må tenke hva som er best for hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chlypa skrev (Akkurat nå):

Bestill avlivning hjemme så slipper hunden stresset med å dra til klinikk. 

Jeg måtte avlive min følgesvenn, aller beste venn, vokter av alle mine hemmeligheter, i fjor. 17 år fikk vi sammen. De to siste årene bar preg av stress, syk hund som mistet syn og hørsel, vonde bein som gjorde til at lange, nordnorske vintere var problematiske. Tissing inne. Nervøsitet. Redsel. Jeg bestilte sikkert 6 avlivninger og avlyste de i siste liten ila to mnd i fjor fordi jeg ikke orket tanken. Klarte det ikke. 

Da jeg endelig tok valget sent ut på høsten, tela hadde begynt å satt seg og jeg visste at hunden ikke klarte en vinter til, så kom veterinæren hjem. Det første hun sa var etter å ha sett hunden i 1 minutt "jeg ser at du gjør det riktige valget". Det jeg hadde gjort var å pine hunden. DET sliter på samvittigheten min i dag. Du må tenke hva som er best for hunden.

Hunden er avlivet 

Anonymkode: 5dcfc...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2022 den 10.38):

Jeg har en hund på 12 år som virker å ha blitt dement. 

Han tisser og bæsjer inne, også oppå møbler, han hopper opp på bord og lignende og bæsjer for eksempel. Han glemmer at han nettopp har vært på tur med en gang vi kommer inn døra. Han er mye engstelig, liker ikke å være hjemme alene lenger, sover nesten hele dagen. Visse lyder skremmer vettet av ham, og han kan skjelve i timesvis etter å bare høre en lyd på babycallen på natta. Han har begynt å angripe hunder vi hilser på, og han biter sønnen min. Han har ikke tenner igjen, så det er ikke farlig fysisk, men det er jo ikke noen trivelig situasjon. Nå skal jeg flytte i ny leilighet, og jeg ser for meg at forvirringen hans kan bli enda verre. 

Jeg tenker jo at jeg kanskje bør ta det skrittet å si farvel til den lille pelsdotten min, men det sitter så langt inne når det ikke er noe utpreget fysisk. Han har en hjertefeil også, så det er ikke sikkert livet hans blir så mye lenger uansett. Men jeg klarer bare ikke få meg til å ringe dyrlegen og bestille time. Jeg kommer jo til å bryte sammen i telefonen 😕 Jeg gråter jo bare jeg skriver dette. 

Noen som har noen råd til meg? 

Føler med deg ❤

Hadde det sånn med forrige hunden min. Klarte ikke ta den tlf til dyrlegen. Til slutt sa jeg til meg selv at jeg måtte tenke på hva som var best for hunden.... Hun hadde det ikke bra og det så jeg på henne. Så tilslutt måtte jeg bare legge mine egne følelser til side og tenke på hva som var best å gjøre for hunden. Hun ble 12 år. 

Har også en hund på 12 år nå. Han er heldigvis ganske sprek for alderen. Så jeg håper jeg får beholde han et par år til ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...