Gå til innhold

Jeg tror jeg har truffet en alkoholiker

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vet ikke sikkert. 

Han er på og av med meg. Veldig snill når vi er sammen.  Mens når vi går hver til sitt, kan det gå l - 2 uke, kanskje mer, før jeg hører fra ham. Jeg forsetter kontakten med ham, men når han avslutter kontakten, på en måte, så tar ikke jeg heller kontakt. Men jeg kan godt ta initiativ selv til kontakt. Han er med litt, men så avslutter han kontakten.

Han sier selv han drikker hver dag. Han sier han vil ha et annet liv.

Han er så utrolig god. Men jeg har det ikke godt med dette forholdet som er så fantastisk når vi er sammen annen hver uke (omtrent), mens ellers er det dødt.

Er det best for meg å kutte ham ut, spør  jeg meg selv. Jeg har tenkt det mange ganger å kutte ham ut. Har jo latt være å ta kontakt med ham når han ikke gjør det. Men plutselig er han der igjen og spør meg om ting, vil se meg, være med meg.

Er full av uro og vonde følelser flere ganger når han er "borte" fra livet mitt.

Hvordan skal det gå til slutt? Noen som har erfaringer i noe sånt?

Jeg vet ikke om han er alkoholiker. Han er utrolig trygg, god, hensynsfull. Jeg har aldri krevd eller bedt ham om noe spesielt. 

Han har lav selvtillit.

Endret av exictence
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En som drikker hver dag er ihvertfall på god vei. Såkalte hverdagsalkoholikere er vanligere enn mange tror.

Har du forsøkt å berøre temaet nærmere?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det går sjeldent bra. Så jeg hadde nok gått videre hvis jeg var deg.

Anonymkode: b23dd...25f

• Liker 5
Skrevet

Rusen og livsstilen han har valgt kommer ikke til å endre seg. Alle som ruser deg sier de vil endre livet og ingen gjør det selv ikke etter de møter kjærligheten for kjærligheten til rusen og gamle vaner er sterkere

Anonymkode: ebbe8...422

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg var sammen med en sånn. Jeg brukte dessverre altfor mye av livet mitt på den fyren. Jeg skulle så ønske jeg tok hensyn til de dårlige følelsene han ga meg når han blei borte, men jeg holdt fast i det gode i lang tid. Da det endelig blei slutt, angret jeg som en hund. Alle med alkoholproblemer bør man ikke ha kjærlighetsforhold til. Deres kjærlighet til rusen er den største av alle. 

Anonymkode: eeaef...a34

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Rusen og livsstilen han har valgt kommer ikke til å endre seg. Alle som ruser deg sier de vil endre livet og ingen gjør det selv ikke etter de møter kjærligheten for kjærligheten til rusen og gamle vaner er sterkere

Anonymkode: ebbe8...422

Tull og tøys! Jeg selv drakk daglig i over tid, men da jeg møtte kjærligheten så valgte jeg den. Frivillig og ufrivillig på mange måter og ikke rørt en dråpe etterpå!! 

Anonymkode: 313f2...f02

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var sammen med en sånn. Jeg brukte dessverre altfor mye av livet mitt på den fyren. Jeg skulle så ønske jeg tok hensyn til de dårlige følelsene han ga meg når han blei borte, men jeg holdt fast i det gode i lang tid. Da det endelig blei slutt, angret jeg som en hund. Alle med alkoholproblemer bør man ikke ha kjærlighetsforhold til. Deres kjærlighet til rusen er den største av alle. 

Anonymkode: eeaef...a34

Så du syns mannen burde gå fra meg fordi jeg har vært alkoholiker ?!

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tull og tøys! Jeg selv drakk daglig i over tid, men da jeg møtte kjærligheten så valgte jeg den. Frivillig og ufrivillig på mange måter og ikke rørt en dråpe etterpå!! 

Bra jobbet av deg, men du vet nok at utallige andre alkoholikere velger alkoholen.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så du syns mannen burde gå fra meg fordi jeg har vært alkoholiker ?!

Ikke meg du spør, men jeg tror den andre brukeren mener man skal styre unna noen som har et ubehandlet alkoholproblem; ikke enhver som har hatt problemer og som de har fått ryddet opp i.

Anonymkode: 5f5e8...240

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Blod skrev (5 timer siden):

En som drikker hver dag er ihvertfall på god vei. Såkalte hverdagsalkoholikere er vanligere enn mange tror.

Har du forsøkt å berøre temaet nærmere?

Nei, jeg har ikke det. Forholdet har bare vart i under 1 år til og fra. Ikke ordentlig kjæresteforhold. Vi har holdt oss til hverandre, men mye har vært til og fra. Vi har ikke helt visst  hva vi ville. Men så har det utviklet seg mer og mer, og egentlig har det gjort til at det har blitt mye vanskeligere. 

Nå er det så mye kaos og sterke følelser for meg, at det forstyrrer meg med hensyn til å f.eks møte andre. Fornuften sier at jeg ikke er fornøyd med å ha det sånn, mens hjertet vil ha ham. men samtidig får jeg så vondt når han er "borte".

Egentlig kunne jeg godt berørt temaet, og snakket med ham. Men noe i meg sier at det beste for begge er at jeg bare avslutter det mest mulig smertefritt  og at vi går hver vår vei. Det sier min venninne er det beste. Hun sier jeg vil ikke ha en sånn mann med de problemene. Jo mer jeg involverer meg, jo vanskeligere kanskje?

Endret av exictence
  • Liker 2
Skrevet

Han sier han drikker hver dag men du ønsker fortsatt et forhold med han? 

Anonymkode: 2de4f...5fd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han sier han drikker hver dag men du ønsker fortsatt et forhold med han? 

Anonymkode: 2de4f...5fd

Fornuften sier nei.

Hjerte mitt sier ja, for jeg føler meg så lykkelig sammen med ham. Da drikker han ikke. Vi går turer, ulike aktiviteter, går ut mm. men så trenger han en "pause". Og den "pausen" innholdet en del drikking for seg selv. 

Det er rart, for jeg tenker at vi har det mye mer fint sammen vi to, enn når han sitter hjemme og drikker og evt spiller, ser film. Men sånn er det, altså.

• Liker 1
Skrevet
exictence skrev (5 minutter siden):

Fornuften sier nei.

Hjerte mitt sier ja, for jeg føler meg så lykkelig sammen med ham. Da drikker han ikke. Vi går turer, ulike aktiviteter, går ut mm. men så trenger han en "pause". Og den "pausen" innholdet en del drikking for seg selv. 

Det er rart, for jeg tenker at vi har det mye mer fint sammen vi to, enn når han sitter hjemme og drikker og evt spiller, ser film. Men sånn er det, altså.

Han er periodedranker og da synes han det er veldig fint å sitte hjemme og drikke. Du kan ikke konkurrere med det.

Anonymkode: 488b1...454

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han er periodedranker og da synes han det er veldig fint å sitte hjemme og drikke. Du kan ikke konkurrere med det.

Jeg tror du har rett.

Kan jeg hjelpe? Hva skal jeg gjøre? 

På en måte føler jeg at jeg ikke klarer å hjelpe samtidig som å være kjæreste. Jeg tror at jeg kunne vært der for ham som en venn, men at jeg syntes rollen som kjæreste og hjelper ikke vil fungere?

Endret av exictence
  • Liker 1
Skrevet
exictence skrev (23 minutter siden):

Jeg tror du har rett.

Kan jeg hjelpe? Hva skal jeg gjøre? 

På en måte føler jeg at jeg ikke klarer å hjelpe samtidig som å være kjæreste. Jeg tror at jeg kunne vært der for ham som en venn, men at jeg syntes rollen som kjæreste og hjelper ikke vil fungere?

Du kan ikke gjøre noe, man kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke gjøre noe, man kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp.

Men han vil ha hjelp. Men han tror han bare må ta seg sammen selv, og at en gang skal han gjøre det. Men han gjør det jo ikke nå. Og hvorfor vet jeg ikke. Skal jeg spørre om hvorfor han ikke gjør det nå, eller skal jeg kanskje bare holde meg unna og ikke involvere meg. 

Kanskje han egentlig ikke er forelsket sterkt nok i meg.

Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Men han vil ha hjelp. Men han tror han bare må ta seg sammen selv, og at en gang skal han gjøre det. Men han gjør det jo ikke nå. Og hvorfor vet jeg ikke. Skal jeg spørre om hvorfor han ikke gjør det nå, eller skal jeg kanskje bare holde meg unna og ikke involvere meg. 

Hvordan vet du at han vil ha hjelp hvis dere ikke har snakket om problemet hans?

• Liker 1
Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Så utrolig naivt skrevet. Tror du virkelig at forelskelse kurerer alkoholisme?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan vet du at han vil ha hjelp hvis dere ikke har snakket om problemet hans?

Sant nok. Han har ikke sagt at han vil ha hjelp. Men han har sagt at han vil ut av det livet.

Det var feil av meg å si at han vil ha hjelp, for det har han ikke sagt. Men han vil ut av det livet, har han sagt. Han må bare ta seg sammen, sa han.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så utrolig naivt skrevet. Tror du virkelig at forelskelse kurerer alkoholisme?

Ja, det var vel naivt av meg å skrive/tenke. Jeg ville bare like å tro at hvis han var forelsket nok i meg, så ville han ha prioritert meg fremfor drikkingen. Vet jo at det ikke er så enkelt. 

Skrevet
exictence skrev (24 minutter siden):

Ja, det var vel naivt av meg å skrive/tenke. Jeg ville bare like å tro at hvis han var forelsket nok i meg, så ville han ha prioritert meg fremfor drikkingen. Vet jo at det ikke er så enkelt. 

Men han har vel sagt til deg at han ikke vil bli sammen med deg, da er han vel ikke forelsket nok. Uansett så er alkoholisme en sykdom, og ikke noe man blir kvitt bare fordi man er forelsket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...