AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Noen som har råd til hvordan jeg skal ta dette opp med veninnen min, uten å virke slem eller ufin?? Jeg har en veninne som prater hele tiden på at hun ikke har spist, sier at moren er skuffa over henne hver gang hun er på besøk og får vite at hun ikke har spist ennå. Jeg vet at hun spiser iløpet av en dag, men drikker for lite. Flirer hele tiden og sier f.eks "Haha, herregud nå ble jeg svimmel" "hehe, jeg er svimmel jeg, sikkert fordi jeg ikke har spist noe enda og klokka er sann 13-14 hahahaha". At hun skjelver iblandt i hendene, men ikke gidder å spise. Kan bli skjelven jeg og, da spiser jeg noe. Jeg er så DRIT lei av at hun alltid må prate om det, hadde hun vært mager eller gått ned bekymrende mye så hadde jeg selvfølgelig ikke tenkt så mye på at hun sier det, men hun har holdt på slik de 2 årene jeg har kjent henne og holdt samme "vekt" hele veien. Er utrolig slitsomt, hvertfall for meg som har slitt mange år med anoreksi og føler meg trigget..Jeg har prøvd metodene jeg lærte når jeg jobbet med å komme meg på rett spor, men hun bare flirer og tuller det bort med at det går fint, at hun er vandt med lite mat. Når vi er ilag og jeg f.eks overnatter så spiser vi like mye, så ser ikke noe mønster der heller. Aner ikke hvordan jeg skal ta det opp med henne, jeg føler alle setninger jeg formulerer i hodet mitt kan virke kritiserende.. Anonymkode: 0767d...c59 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Vær ærlig. "du, jeg har vært ganske syk med anoreksi, og jeg skjønner du ikke mener vondt med det, men hver gang du snakker om hvor lite du spiser så kjenner jeg på at jeg blir påvirket veldig negativt i forhold til spiseforstyrrelsen jeg nok må jobbe med resten av livet. Kan du prøve å ikke snakke så mye om det, for min mentale helses del ? tusen takk" Anonymkode: b0cfc...612 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Hun sliter med et eller annet, det er tydelig. Ville tatt en prat med henne og gjort det klart at det blir en trigger for deg, noe som blir problematisk i og med at du har kjempet deg gjennom det. Anonymkode: 5855c...4ac
Blod Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Hun trenger hjelp, uavhengig av hva hun veier.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 Slik oppførte vi oss på ungdomsskolen også, helt likt! «Jeg glemmer alltid å spise i helgene. Kan gå nesten hele helga uten mat!» Spiste aldri lunsj på skolen, kritiserte andre bak ryggen deres om de spiste for mye i våre øyne, snakket alltid om hvor feite vi synes vi var osv. Alle vi er normale voksne, men jeg var faktisk spiseforstyrret som ung. Anonymkode: 2b16d...155
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 Har 2 sånne venninner. Sier de aldri spiser, men går opp i vekt. Så klart spiser de, men de har det jo vondt på en eller annen måte. Si til venninnen din at det er leit og anerkjen det hun sier, men at dette blir en trigger for deg. Anonymkode: f02dd...c93
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Aner ikke hvordan jeg skal ta det opp med henne, jeg føler alle setninger jeg formulerer i hodet mitt kan virke kritiserende.. Anonymkode: 0767d...c59 Det er lov å kritisere. Anonymkode: 63660...021 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå