Gå til innhold

Male fliser over kjøkkenbenken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort dette med pent resultat? Fremgangsmåte? Skal vaske flisene godt, men det er kanskje en spesiell type maling som må til? 

Skal på sikt bytte kjøkken, men må spare litt.. Og de flisene som er der nå er ikke til å leve med i mellomtiden 😅

Anonymkode: 4e58e...1d8

Skrevet

Ja, jeg gjorde det i det forrige huset, det var fliser med malerier av frukt og lignende. Veldig pent 😄 

Tror jeg brukte en type gulvmaling, jeg spurte på malerforretningen og fikk riktig type. Tror det kan grunnes først, men jeg gjorde det ikke. 

Anonymkode: 2476b...cdc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg gjorde det i det forrige huset, det var fliser med malerier av frukt og lignende. Veldig pent 😄 

Tror jeg brukte en type gulvmaling, jeg spurte på malerforretningen og fikk riktig type. Tror det kan grunnes først, men jeg gjorde det ikke. 

Anonymkode: 2476b...cdc

Takk for svar! Er lignende fliser jeg har 🙈 

Skrevet

Vaske godt med malingsvask. Grunne 1 strøk med Jotun superheft. Det holder nok med Jotun supreme finish på toppen. ( det blir lettere sig med gulvmaling)

2 strøk evt 3 om du legger på tynt.

viktig å la herde lenge! Gjerne 1 mnd før hardt bruk/ vask.

Anonymkode: 7f606...b5a

• Liker 1
Skrevet

Ja det går fint! Bare vær supernøye på rengjøring først, og pusse lett over etterpå. Husk at du må vaske bort mange år med fettsprut og søl på flisene.

Anonymkode: 899ee...5e4

• Liker 1
Skrevet

Har sett at noen bruker kalkmaling også, men da må du ha sealer over etterpå pga vannsøl.

• Liker 1
Skrevet

Har samme problemstilling som deg, TS! Våre fliser har veldig mye tekstur så jeg har kjøpt inn Casco Wallcraft (tror jeg betalte rundt 200 kr for en pose, men må blande selv) for å prøve å sparkle over for å jevne ut før jeg maler. Tenkte å prøve meg nå i helgen, hvis jeg husker det så kan jeg komme innom her igjen med en oppdatering på hvordan det gikk 😄

Anonymkode: 3f002...f82

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har samme problemstilling som deg, TS! Våre fliser har veldig mye tekstur så jeg har kjøpt inn Casco Wallcraft (tror jeg betalte rundt 200 kr for en pose, men må blande selv) for å prøve å sparkle over for å jevne ut før jeg maler. Tenkte å prøve meg nå i helgen, hvis jeg husker det så kan jeg komme innom her igjen med en oppdatering på hvordan det gikk 😄

Anonymkode: 3f002...f82

Spennende! Ja gjør gjerne det, og lykke til😄

Skrevet

Vær nøye med rengjøring. Jeg brukte salmiakk for det løser opp fett. Viktig med grunning. Jeg har hatt malte fliser i to år og de er fine.

Anonymkode: c2cc0...4f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...