Gå til innhold

Opplevelser rundt blødning tidlig i graviditeten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Er nå 5+4, nå og da dukker det opp litt blod/brunt på papiret ved tørking. Har ingen smerter, men kan kjenne litt murringer i magen og noe rar følelse i korsryggen. 

Noen som har opplevd dette, men at alt har gått bra?☺️ Redd for å miste igjen. 

Anonymkode: 5cf09...91b

Skrevet

Ja det er opplevd her. To ganger ble det spontanabort, men tre ganger ble det barn! Lykke til! Det er selvsagt et faretegn med blødning men det er absolutt ikke gitt at det går galt likevel. 

Anonymkode: f4a99...465

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Så godt å høre at det gikk bra til slutt. 
Jeg er nok Norges største kontrollfreak, så å ikke vite noe i 3 mnd +, grusomt! 
Tusen takk for svar. :) 

Endret av Emmi10
Skrevet

Blødde med alle mine 3. Det gikk fint. Jeg har aldri mistet, høres ut som du har det tidligere? 

Lykke til:)

Anonymkode: c0634...bb9

Skrevet

Jeg har opplevd dette i alle svangerskap. Legen på sykehuset mente det var hormonelle blødninger som kommer av de store mengdene med hormoner kroppen lager for å holde svangerskapet i gang. Fra ca uke 12 overtar morkaken hormonproduksjonen og da vil vanligvis slike blødninger forsvinne (på samme måte som mange andre tidlige plager/symptomer også forsvinner rundt den tiden). Det er aldri gøy å se blod når man er gravid, men det er vanligere enn mange tror og trenger heldigvis ikke bety at noe er galt. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Blødde med alle mine 3. Det gikk fint. Jeg har aldri mistet, høres ut som du har det tidligere? 

Lykke til:)

Anonymkode: c0634...bb9

Godt å høre at det har skjedd andre, og at det har gått bra. :) 

Ja, mista i januar, men da hadde jeg kraftige smerter, så er ikke der helt enda. 

Skrevet

Godt å høre. :) 

Ja, kroppen skal jo igjennom en hel del, men som du sier, aldri godt å se blod. 
Jeg misliker nok mer at jeg ikke har kontrollen, så klarer ikke helt å slappe av. Vet jo godt at det må bare gå sin gang, så får holde ut. 
Jeg krysser fingrene. 😄

Skrevet

Jeg hadde menstruasjonslignende blødninger de første månedene av mitt første svangerskap. Alt var i orden 🙂 Det var iflg legen met vanlig enn de fleste er klar over. 

Anonymkode: 48281...710

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg hadde menstruasjonslignende blødninger de første månedene av mitt første svangerskap. Alt var i orden 🙂 Det var iflg legen met vanlig enn de fleste er klar over. 

Anonymkode: 48281...710

Det var som mensen ja, og det er jo ikke akkurat rosa? 😅 

Har prøvd å Google meg ihjel, men sååå mye forskjellige svar. Som jeg skriver over her, så er det ingenting å gjøre med, men roer en litt å høre diverse da. 😊 

Takk for svar😊

Skrevet

Ja, dro på ultralyd og alt var fint.

Blødde masse under svangerskapet, særlig mot slutten. Fikk ikke annet svar enn at slimhinnene ikke tåler så mye, så det var derfor jeg blødde.

Ut kom en frisk unge i uke 39.

Anonymkode: 40f76...80f

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde brun utflod og sterke smerter i 2 uker, fra uke 5. På ultralyd lurte de på om de kunne se tegn til at det hadde vært to stykker, men blødde såpass lite at jeg vet ikke. 

Anonymkode: 01b11...b9c

Skrevet

Hadde Masse og store blødninger i første svangerskap, sitter her med en 4 åring. Blødningen kom

av et ufarlig hematom.

noe brunlig utflod i andre svangerskap. Heller ikke dette av negativ betydning

Anonymkode: 9736b...990

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...