AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Jeg har alltid vært en litt sjenert og engstelig person, som også synes det sosiale med andre mennesker kan være krevende. Blir lett bekymret og stresset, og trenger en del alenetid for å hente meg inn. Har imidlertid blitt bedre med årene, og har for eksempel en krevende jobb hvor jeg omgås mennesker hele tiden, men føler meg trygg og kompetent i jobben. Som mamma derimot, kan jeg føle meg mer usikker. Veldig redd for hva andre foreldre skal synes om meg, at jeg skal gjøre noe «feil» og ikke være bra nok. Kan lett få mye stress og tankekjør rundt dette. Dette er veldig slitsomt, og jeg ønsker å få bedre selvtillit og føle meg tryggere i mammarollen. Barna går mellomtrinnet på barneskolen, så det er en del interaksjon med andre foreldre, trenere, barnas venner osv, og jeg kjenner at jeg trenger å stå stødigere i meg selv og ikke være så usikker på meg selv hele tiden. Noen som har noen gode råd? 😛 TS Anonymkode: 0c2cb...00f 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har alltid vært en litt sjenert og engstelig person, som også synes det sosiale med andre mennesker kan være krevende. Blir lett bekymret og stresset, og trenger en del alenetid for å hente meg inn. Har imidlertid blitt bedre med årene, og har for eksempel en krevende jobb hvor jeg omgås mennesker hele tiden, men føler meg trygg og kompetent i jobben. Som mamma derimot, kan jeg føle meg mer usikker. Veldig redd for hva andre foreldre skal synes om meg, at jeg skal gjøre noe «feil» og ikke være bra nok. Kan lett få mye stress og tankekjør rundt dette. Dette er veldig slitsomt, og jeg ønsker å få bedre selvtillit og føle meg tryggere i mammarollen. Barna går mellomtrinnet på barneskolen, så det er en del interaksjon med andre foreldre, trenere, barnas venner osv, og jeg kjenner at jeg trenger å stå stødigere i meg selv og ikke være så usikker på meg selv hele tiden. Noen som har noen gode råd? 😛 TS Anonymkode: 0c2cb...00f Et par timer hos psykolog? Tenker du må finne ut hvorfor du er så usikker - hva er du egentlig redd for? Folk flest har mer enn nok med seg selv, de bryr seg neppe om hvordan du er som mamma. Men skjønner at det er vanskelig å snu om tankegangen. Anonymkode: b0eb7...3dd
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Kjenner meg igjen i det krevende sosiale, men ikke i dårlig selvtillit som mor. Jeg har lest masse bøker om barns utvikling og behov, så jeg vet hva de trenger og hvordan jeg vet at de har det bra. Og de har det kjempefint og utvikler seg kjempebra på alle måter, og dermed så kan jeg umulig gjøre så mye galt. Enkelt og greit. Da får alle andre gjøre som de vil, og jeg bryr meg ikke så mye. Men skal også sies at vi fikk barn sent, fikk de da jeg var 34 og 36 år. Så nå som vi har skolestart er jeg 40 år og antagelig godt forbi alderen der man bryr seg om hva andre tenker. Kanskje den største forelden med å få barn når man er voksen, det må jeg si. Anonymkode: 2b486...56c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå