AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #1 Skrevet 8. september 2022 Samboer hjelper til når han vil og er ikke særlig interessert i å gjøre ting som en familie. Jeg må spørre han om å gjøre ting og ofte ber han meg ta over fordi han ikke gidder mer. For eksempel mating…han kan mate babyen også etter 5 min ber han meg ta over. Jeg opplever alt føler jeg…og han bare hjelper til når det passer han. Han kan gjøre alt uforstyrret, mens jeg er konstant i «mammamodus». Jeg er i ulønnet perm, han er i pappaperm. Er det sånn at kvinner er mer opptatt av sånne ting…oppleve de små gledene med barnet sitt, mens menn syntes sånt er kjedelig? Anonymkode: 6ab2d...d4f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Han burde ha perm alene. Anonymkode: 66efa...6e3 31
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han burde ha perm alene. Anonymkode: 66efa...6e3 Ja, dette er drøyt. Så lenge mamma er der til å ta over når han vil så blir pappaperm som en hvilken som helst ferie. Anonymkode: ee12b...646 11 1
Cambria Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Enig i kommentaren over, han burde hatt perm alene. Det er heller ikke sånn at menn synes det er kjedelig. Menn er forskjellige. Jeg er sikker på at det finnes både menn og kvinner som synes det er kjedelig å ta vare på babyen sin iblant, noen oftere enn andre. Men jeg tror flertallet av både menn og kvinner synes det er givende og ønsker å ta så stor del i livet til babyen som mulig allerede fra start. Kvinner kan jo få depresjoner etter fødsel og bli tiltaksløse. Kanskje han har fått det? 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 Involvert i pappaperm? Du burde bare hjelpe til ca 50 % ettermiddag og kveld, dvs være sammen med dem da, og overlate alt ansvar til ham. Hvorfor har du ulønnet perm, den permen er dyr og du trenger den til senere, til barnet, ikke for å gi mannen fri? Jeg skjønner ikke på slike par som dere. Du strekker deg mer enn langt for at faren skal ha null involvering, ansvar og tilknytning, så klager du over det samme. Hvorfor?! Anonymkode: 9cb4d...12e 12 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 Til TS: Nei, det er ikke sånn at alle kvinner bryr seg om de nære ting med babyen og menn ikke bryr seg i det hele tatt. Far til mitt barn tok mye permisjon og brukte mye tid med babyen. Mange mange timer satt han som madrass mens babyen sov på han. Han gleder seg over hver nye ting babyen får til. Ja, han har også behov for å få alenetid og tid til å gjøre ting han må få gjort, men det må være balanse. Eneste jeg kunne gjøre som han ikke kunne gjøre var å amme, i stedet gav han flaske ved behov. Bortsett fra det var vi ganske likestilte fra han tok ut perm. Anonymkode: ee12b...646 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Involvert i pappaperm? Du burde bare hjelpe til ca 50 % ettermiddag og kveld, dvs være sammen med dem da, og overlate alt ansvar til ham. Hvorfor har du ulønnet perm, den permen er dyr og du trenger den til senere, til barnet, ikke for å gi mannen fri? Jeg skjønner ikke på slike par som dere. Du strekker deg mer enn langt for at faren skal ha null involvering, ansvar og tilknytning, så klager du over det samme. Hvorfor?! Anonymkode: 9cb4d...12e Det er en spesiell årsak til at vi måtte gjøre det sånn. Vil ikke utdype av fare for å bli gjenkjent. Det er også sånn at jeg ikke vil krangle… Anonymkode: 6ab2d...d4f
Snublefot62 Skrevet 8. september 2022 #9 Skrevet 8. september 2022 Selvfølgelig er det en grunn til at det er sånn og selvfølgelig vil du ikke krangle. Men enten så får du akseptere det du legger opp til eller så får du sette ned foten og stå opp for deg selv (og barnet). Det blir ikke bedre. 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #10 Skrevet 8. september 2022 Jeg ville prøvd å holde meg unna. Gå ut noen timer (hjem til familie, legg deg i hengekøye eller finn på noe annet). Hvis han får ansvar og frihet, kan det være det blir bedre for ham. Og hvis du ikke sier ifra nå, blir det verre for hver måned resten av livet. Anonymkode: d22f4...ce4 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #11 Skrevet 8. september 2022 Gi han ansvar, ikke stå klar til å ta over. Anonymkode: cd90e...9a1 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #12 Skrevet 8. september 2022 Pappaen skal være like involvert og gjøre like mye som mammaen. Eneste en pappa ikke kan gjøre er å amme. Anonymkode: e32e6...cba 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #13 Skrevet 8. september 2022 Takk for svar alle sammen. Da skal jeg ta et steg tilbake og la han få mer alenetid med babyen 🙌🏼 Anonymkode: 6ab2d...d4f 2 1
Gjest Anonyme-meg Skrevet 8. september 2022 #14 Skrevet 8. september 2022 (endret) Hvorfor har du perm når han har perm? Kanskje han føler du henger over å kontrollerer hvordan ting skal gjøres, for da ender det med at han kanskje ikke gidder. La han være alene med barnet. Finne ut hvordan ting skal være, prøve og feile. Endret 8. september 2022 av Anonyme-meg
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #15 Skrevet 8. september 2022 Siden begge har perm samtidig får dere lage en klar og tydelig fordeling av når hver av dere skal ha barnet og hvilken andre oppgaver dere skal ha i huset. Anonymkode: 6a0c6...f22 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #16 Skrevet 8. september 2022 Pappaperm er jo til for ar pappaen skal knytte bånd til babyen! Her gjorde vi alt 50/50. Jeg litt mer I egen perm, naturlig nok, og han mer i sin perm. Ellers gjør vi nokså likt. Ungen er jo like mye hans. Hvorfor vil han ikke ta mer del i barnet? Dere må snakke sammen om forventinger og hva dere vil selv og hva dere ønsker den andre skal gjøre. Kanskje en tur på fvk kan være noe? Anonymkode: 18175...f2c 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #17 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Takk for svar alle sammen. Da skal jeg ta et steg tilbake og la han få mer alenetid med babyen 🙌🏼 Anonymkode: 6ab2d...d4f Tror nok det er veldig lurt ja. Ikke vær i nærheten, han må kjenne på at han ikke bare kan levere fra seg babyen når han kjeder seg. Anonymkode: e32e6...cba 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #18 Skrevet 8. september 2022 Men du ødelegger jo permen hans med at du har ulønnet perm samtidig... Anonymkode: 01833...341 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #19 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men du ødelegger jo permen hans med at du har ulønnet perm samtidig... Anonymkode: 01833...341 Så rart å si. Hvorfor ødelegger TS permen? Mannen min hadde ferie i tillegg til omsorgspermisjonen da vi fikk barn så han var med oss de første to månende. Jeg var kjempeglad for det, føler på ingen måte at han ødela permen min. Hvis TS tar over all kontroll mot fars vilje er jeg enig i dag det er dumt, men det vet vi ingenting om og det virker ikke sånn på innlegget.. Anonymkode: a737b...58e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #20 Skrevet 8. september 2022 Jeg var sykemeldt store deler av fats permisjon med yngste. Sett bort fra at det ble litt amming prøvde jeg og holde meg mest mulig unna. Anonymkode: 5b6bc...606 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå