Gjest Nurse Betty Skrevet 26. november 2005 #1 Skrevet 26. november 2005 hjelp... Har rotet litt på nettet i dag og fant en bmi kalkulator.. Føler meg ikke så veldig stor, men der fikk jeg svar at jeg hadde 30 i bmi Det er rett og slett farlig fedme det!! Hva skal jeg gkøre for å komme igang??
Gjest Gjest_Hilda_* Skrevet 26. november 2005 #2 Skrevet 26. november 2005 Det skal du ikke ta så alvorlig! BMI bir bare regnet ut av høyde og vekt, men tar ikke hensyn til muskler og benbygning! Så du har nok bare blitt lurt og skremt, skumle saker det der
Rav Skrevet 27. november 2005 #3 Skrevet 27. november 2005 Vi kan jo ikke vite noe om hvorvidt du er for overvektig eller ei, men hvis du føler/tror du bør gå ned i vekt, bør du se på kostholdet ditt først og fremst. I tillegg bør du komme deg i aktivitet oftere enn du gjør nå, raske gåturer er effektivt! Hvis du vil ha mer konkrete tips og forslag kan du jo si ifra.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #4 Skrevet 27. november 2005 BMI er teit... Man må se på kroppen. Jeg er veldig undervektig ifølge min BMI, men spurte fastlegen som har "kjent meg" fra han stadfestet at mor var gravid for 25 år siden - og han sa jeg ikke er det
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2005 #5 Skrevet 27. november 2005 Har du 30 i bmi er det på tide å gjøre noe, uansett om bmi'en ikke alltid er nøyaktig, er du uansett i øvre grense for overvekt. Gå lange turer, dropp kveldsspising, og bytt ut brødskiver med sunt, grovt knekkebrød til å begynne med. Les bøker om ksothold og trening, så får du flere tips.
Dru Skrevet 27. november 2005 #6 Skrevet 27. november 2005 For å illustrere hvor unøyaktig BMI kan være, så hørte jeg en gang at Tom Cruise er farlig overvektig iht BMI. Om det er sant vet jeg ikke, men prinsippet er det samme.
Rav Skrevet 27. november 2005 #7 Skrevet 27. november 2005 For å illustrere hvor unøyaktig BMI kan være, så hørte jeg en gang at Tom Cruise er farlig overvektig iht BMI. Om det er sant vet jeg ikke, men prinsippet er det samme. ← Jeg er helt enig i at BMI generelt sett er totalt bortkastet for de fleste, men det kan jo godt hende hun har godt av å ta av litt likevel.
Dru Skrevet 27. november 2005 #8 Skrevet 27. november 2005 Jeg er helt enig i at BMI generelt sett er totalt bortkastet for de fleste, men det kan jo godt hende hun har godt av å ta av litt likevel. ← Det vet jeg ingenting om. Men det er ikke bra å ensidig fokusere på et slikt mål. Det var bare det som var poenget mitt.
Rav Skrevet 27. november 2005 #9 Skrevet 27. november 2005 Det vet jeg ingenting om. Men det er ikke bra å ensidig fokusere på et slikt mål. Det var bare det som var poenget mitt. ← Neida, ingen grunn til å få mer panikk av å få vite BMI'en din om du ikke hadde det pga speilbildet ditt fra før.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå