Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2002 #1 Skrevet 22. oktober 2002 Jeg er gravid og lurer nå på om det kan være bekkenløsning jeg har fått. Jeg jobber i butikk, hvor jeg går og står hele dagen. Jeg sitter bare i spisepausen. Etter et par tre timer blir jeg stivere og stivere og når slutten av arbeidsdagen kommer klarer jeg bare å gå sakte. Enda verre blir det når jeg bytter til utesko og skal gå hjem. Da vagger jeg skikkelig og bruker over dobbelt så lang tid som til jobben. Her hjemme bor jeg i tredje etg uten heis og det er et helvete å komme seg opp trappene etter en dag på jobben. Jeg må nærmest dra meg opp i armene, for jeg greier nesten ikke å løfte beina høyt nok. Er dette bekkenløsning eller en belastningsskade?
Gjest ann forup Skrevet 22. oktober 2002 #2 Skrevet 22. oktober 2002 ja det er helt sikkert bækkenløsning, er selv i 27 uke og er frygtelig plaget af bækkenløsning men har gået nu i 4 uker til fysiteapaut hvor jeg får varmepude og massage, det er min 4 graviditet og jeg har haft det med alle sammen de sidste 3 graviditeter har været så slem at jeg har været indlagt i nogle uker rundt 30 uke men da jobbede jeg også masse i dag styre jeg selv mit job så jeg er ikke så udsat som før, hvis jeg var dig ville jeg tale med legen din om at du kan komme til fysiteaput eller manuel teapaut så hurtig som muligt da der normalt er vente tid, ellers kan man altid komme til på oslo akutten som er perfekt går selv derinde men det koster selvfølgelig penge jeg gir omkring 700 kr for en gynegelogtime med ultralyd. lykke til vidre Ann Forup
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2002 #3 Skrevet 22. oktober 2002 Har hørt fra andre at fotsoneterapi er kjempebra! Min far er fotsoneterapaut, og han sier at så lenge du går til en erfaren terapaut, så skal det være bra å ta det. Er ikke terapauten erfaren nok, kan det framkalle abort. Men sjansen for det er jo liten hvis du er et stykke ut i svangerskapet. Bare et tips!
Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2002 #4 Skrevet 23. oktober 2002 Men hvor ille skal bekkenløsningen være før man oppsøker lege og evt får behandling? Pr i dag fungerer jeg utmerket et par tre timer på jobb, før det bare blir verre og verre. Verst er det faktisk når jeg har kommet hjem og får satt meg nedpå litt. Da stivner jeg helt og fungerer overhode ikke. Jeg må bare holde meg i ro. Jeg er også i tvil om dette er bare er begynnelsen på bekkenløsning og om det evt vil låse seg helt etterhvert.
Gjest ikke innlogget Dahlia Skrevet 23. oktober 2002 #5 Skrevet 23. oktober 2002 Jeg synes du skal ta kontakt med legen din med en gang... og forklare hvordan du har det... Det er vanvittig vondt å gå med bekkenløsning... og man skal ta det alvorlig. Selv slet jeg i to år etter en bekkenløsning som gikk over i en låsning etter fødsel. Lykke til
diddi Skrevet 25. oktober 2002 #6 Skrevet 25. oktober 2002 Ta kontakt med kiropraktor. Dersom det er en bekkenlåsning, så kan han hjelpe. Jeg angrer veldig på at jeg ikke gikk dit tidligere. Det hadde spart meg for mange plager. Ellers så er også en manuell terapaut noe å prøve. De "lirker" i stedet for å knekke. Bestill time med en gang. Det er nok ikke noe som "går over" hvis man venter lenge nok. Vanngymanstikk er også å anbefale. Be om rekvisisjon fra legen. Hjelper godt på å få myket opp. Og spesielt når magen blir tyngre.
Gjest motorrypa Skrevet 26. oktober 2002 #7 Skrevet 26. oktober 2002 ta kontakt med lege nå. det er mitt råd. siden du blir så ille som du beskriover så kan du om ikke annet få 50% sykemelding slik at du bare jobber halv dag. det begynnte på meg slik som du beskriver deg selv. er i uke 27 jeg også. å har nå gått til fysiterapaut i fire uker. å hun sier det at jeg har gått så lenge med bekkeløsning at jeg har fått betennelse i bekkenmulsaturen. jævla vondt for å si det sånn. i tilleg så klarer jeg ikke gå enkelte dager så jeg bruker krykker til tider. så ta det før det blir for jævlig å gå til legen å få behandlig nå, før det går for langt.
Ann Forup Skrevet 27. oktober 2002 #8 Skrevet 27. oktober 2002 hejsa du det er bare at få bestilt tid til lægen så du kan komme til en fysiteapaut så hrutig som muligt, bækkenløsning bliver bare værre og værre ud i svangerskabet forsvinder ikke få evnt. en sykemelding så du ikke beghøver at arbejde hele dagen, vigtigt at tænke på helbredet når man har en til at passe på. jo før du kommer i behandling jo bedre, har født et par børn og havede slem bækkenløsning og det er ikke sjovt smerten er værre kunne ikke holde ud at ligge på ryggen så jeg fødte på siden og min bækkenløsning med barn nr 3 var så slem at jeg lå på hospitalet i 4 uger og var i daglig behandling. så pas godt på dig selv og lille putten er selv i 27 uge og har i de sidste 7 ugerne gået til fysiterapaut og manuelteapaut og er så fin at nu kan jeg gå tur og ligge på ryggen dejligt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå