Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2002 #1 Skrevet 12. mars 2002 Kos at vi har fått eget forum for oss oldiser.Jeg fikk lyst sende en hilsen til dere ,man skal ikke deppe selv om en er i 40 årene og rynkene kommer snikene.Jeg er meget lykkelig her jeg sitter med hjem og unger som er ute av rede.Min datter flyttet ut fo 2 mnd siden,det var hardt innrømmer at det kom en tåre.Hun er 20 og må få leve blandt ungdommen,jeg og gubben har kommet nærmere hverandre og vi kan være kjærester og ville og gale igjen.Det er så pop for tiden og få barn i vår alder men jeg vil nyte tiden nå med å reise og nyte livet.Ta meg av kommende barne barn med tiden,låne de og sende de hjem hvis en blir lei. he he . Håper å høre fra andre 40 åringer om hvordan dere har det. Ha en fin dag hilsen indian lady
Litago Skrevet 13. mars 2002 #2 Skrevet 13. mars 2002 Synd at du ikke får svar Indianlady. Kanskje det kommer av at vi har svart litt på samme spørsmålet i tråden "modne kvinner". Vil gjerne dele litt med dere andre hvordan jeg har det som 40-åring. Jeg føler meg FRI! Jeg føler meg mindre redd for hva "andre vil si". Jeg føler at jeg virkelig er god til enkelte ting samtidig som jeg kan forbedre meg / lære mer innenfor de fleste felter. Jeg har en romslig økonomi, noe som igjen gir meg mer frihet. Frihet til å reise, frihet til å oppleve, frihet til å lære nye ting. Jeg er så heldig å fremdeles være forelsket i mannen min. Etter mange år som "single" traff jeg ham som jeg vil bli gammel med. Veldig deilig å være to. Men jeg hadde også et godt liv som single (hvis du ser bort fra slekten som maste...). Kanskje fordi jeg hadde mange fritidsinteresser som gjorde at jeg ble kjent med mange samt at jobben var virkelig interessant. Merker at jeg foretrekker å være sammen med folk som er yngre enn meg. Vel, dette med år er ikke så viktig, - det er mange "kjerringer" på 30 også!! *humrer* Og jeg min bestevenninne er faktisk nærmere 60! Setter etterhvert mer pris på en god samtale/diskusjon enn oppramsinger av fordeler og ulemper. Det er sikkert veldig mye annet jeg også kunne tatt med. Tror jeg kan oppsummere på følgende måte: Jeg har aldri hatt det så godt som jeg har det nå! Litago
Em@lie Skrevet 21. april 2002 #3 Skrevet 21. april 2002 Det er nok mange av oss i 40 åra... Skrev noe av det samme en annen plass i kveld. Jo jeg føler meg fri og lykkelig. Bryr meg ikke så meget om lengre hva andre måtte mene om ditt og datt. Vi har romslig økonomi, unger ut av rede. Vi har begge en jobb med en del fri. Så det hender vi sitter og skravler til lyse morgen, gjerne med et glass vin. Vi kan legge oss når det passer, stå opp når det passer. Vi reiser mye, dyrker friluftslivet. Så har vi tid til hverandre. Vi har kommet nermere hverandre. Det er godt å ha fylt 40
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2002 #4 Skrevet 21. april 2002 Hvor godt dere må ha det, dere som har skrevet før meg på denne tråden. Nå er ikke jeg ute etter å legge noen demper på deres positivitet, men......det er ikke alle 40-åringer som har det like godt. Jeg har også passerte 40 - er barnløs (frivillig) og enslig (ikke frivillig). Jeg er like usikker (hvertfall nesten) og redd som jeg var for 20 år siden..... jeg har bestandig hatt forferdelig dårlig selvbilde...... vært redd for det meste, meg selv inkl. Og i min "negative verden" så har jeg også gått rundt og trodd at alle likte meg like dårlig som jeg selv gjorde. Noe jeg i dag vet og føler ikke er sant...... Dette har ført til isolasjon. Jeg har jobbet hardt for å komme ut av uføre.....men det er ikke alt som er like lett å klare på egen hånd. Jeg føler meg ganske "barnslig" mange ganger....med mine følelser. Joda, jeg har det mye bedre idag enn for 20 år siden - det føler jeg. Men hadde jeg visst for 20 -30 år siden hva jeg skulle igjennom, ja da vet jeg ikke om jeg hadde "holdt ut"..... Til tross for at jeg har det bedre idag, aå er det så mye jeg savner.......... det hjelper liksom ikke at livet er bedre, så lenge mine savn og lengsler ikke blir tilfreds-stilt. Hilsen håpløs 40-åring! som ikke føler seg fri og glad.
Litago Skrevet 22. april 2002 #5 Skrevet 22. april 2002 Du har helt rett Anonym. Mange har det ikke like godt som vi som har svart tidligere på denne tråden. Spesielt gjelder dette de som har psykiske problemer skulle jeg tro. Men likevel tror jeg de aller fleste har det bedre som voksne enn som unge. Heldigvis! Selv om mange av oss nekter for at vi er voksne!!!!! Jeg tror ikke vi som har skrevet tidligere på tråden alltid har levd på rosenrøde skyer. Og ikke har vi fått alt vi ønsker oss heller. Men det gjelder å tenke på alt det positive som har skjedd og velge bort det negative. Jeg opplever oftere og oftere at jeg faktisk kan "velge" hvordan jeg oppfatter saker og ting. Jeg kan velge å se det negative i en opplevelse, eller jeg kan velge å lære av den. Ettersom jeg aldri har hatt spesielt dårlig selvbilde eller hatt psykiske problemer så har jeg ofte "valgt" sistnevnte. Dessuten har jeg lært meg å sette pris på de små gleder. Tror det er en viktig del av det å bli voksen. Kjære anonym, jeg vet ikke hvem du er, men jeg vil gjerne få gi deg en klem! Klem fra Litago1212[ Dette Innlegg er endret av: Litago den 2002-04-23 01:50 ]
Gjest Hege Skrevet 23. april 2002 #6 Skrevet 23. april 2002 Her kommer en klem fra enda en som har passert 40 12
Bria Skrevet 23. april 2002 #7 Skrevet 23. april 2002 .......og en nok en klem fra en over 40, som synes livet er herlig. Ville aldri vært 20 eller 30 for den saks skyld. Mest pga av at selvtilliten har aldri vært bedre enn det den er nå12
Em@lie Skrevet 23. april 2002 #8 Skrevet 23. april 2002 Jeg kan skrive under på at livet ikke alltid har vært slik. Som Litago skrev, nå kan jeg velge. I yngre dager var jeg mer den typen som sa JA, bare for ikke å skuffe folk. I dag har jeg ikke problemer med å si nei. Så til Anonym, jeg ønsker at det skal løse seg for deg og at du kan komme deg ut fra den situasjonen din. Ønsker deg alt godt.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 Vi blir alle 40 en gang. For noen kommer det fortere enn andre. Anonymkode: bb83f...7ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå