AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Han sa i starten av forholdet at slik han ser det, er en naturlig utvikling ekteskap en del etter en viss tid. Jeg sa meg enig og at jeg ønsket å være gift før vi planla å kjøpe felles bolig feks. Han sa at han gledet seg til å gå ned på kne foran meg når tiden var inne for dette, og jeg var henrykt. Nå har vi vært sammen i over 3 år og flytter til felles kjøpte bolig om få uker. Vi snakket om at vi kom til å være gift når vi flyttet til felles kjøpte bolig da vi startet å kikke for noen mnd siden. Jeg har ikke lyst til å ødelegge øyeblikket dersom jeg skal be ham om å fri til meg, det vil føles så påtatt og uekte dersom han gjør det etter at jeg har bedt om det. Men, han har ikke nevnt eller hintet til noe mtp å skulle fri til meg. Blir så skuffet dersom han tenker at ting liksom bare er avklart nå, og ikke kommer til å fri til meg slik han sa at han ønsket. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: a295e...9a3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Dere har visst allerede kjøpt boligen, så da får du vel vente og se, og kanskje kjøpe deg en kjole. Anonymkode: 1b7ca...97c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Tenker det er naturlig å diskutere dette i samme åndedrag som når dere diskuterer boliglån, eierbrøk, testamente osv. Det ville være unaturlig å ikke ta det opp. Anonymkode: b1a49...8cd 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tenker det er naturlig å diskutere dette i samme åndedrag som når dere diskuterer boliglån, eierbrøk, testamente osv. Det ville være unaturlig å ikke ta det opp. Anonymkode: b1a49...8cd Ta opp at jeg ønsker at han skal fri mener du? Det er jo det jeg egentlig ikke ønsker, for jeg ønsker at han skal huske på hva han har sagt tidligere og fri selv… ts Anonymkode: a295e...9a3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Du kan fri til han? Eller vente til han gjør det? Anonymkode: ff0f0...404 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 Jeg synes ikke det høres ut som det kommer til å skje. Det er mange historier her inne om menn som sier i starten at de vil gifte seg og få barn etc, men det skjer bare aldri. Veldig rart at du har gått med på å kjøpe bolig uten å være gift. Anonymkode: 9a8f7...a61 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 Kanskje han frir når dere får nøklene i hånda? Anonymkode: ad891...070
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 Hint! Fortell om eller vis videoer av fine frierier og vis at du skulle ønske noen gjorde noe sånt for deg! Eller så kan du spørre han hva han hadde syntes om du hadde fridd til ham, uten at du nødvendigvis sier noe mer angående frieriet du håper du får dersom dere kan snakke om disse tingene (dere burde jo kanskje kunne snakke åpent om det når dere skal bli gift en dag) Anonymkode: b16e9...178
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #9 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kanskje han frir når dere får nøklene i hånda? Anonymkode: ad891...070 De vil jo uansett ikke være gift før de flytter inn. Ergo er det ingenting som tyder på at han har tenkt å følge opp det han sa. Anonymkode: 9a8f7...a61 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #10 Skrevet 8. september 2022 Svarer på overskriften: JA! Hvordan kan noen vita hva du vil uten at du er tydelig på det? Anonymkode: 879a8...b57 8
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #11 Skrevet 8. september 2022 Høres ut som han vil skuffe deg her. Kanskje spørre om han blir skuffet om du frir? Eller om han vil ha et enkelt bryllup og kort forlovelse siden dere snart flytter? Anonymkode: 30ccf...51e 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #12 Skrevet 8. september 2022 Han har hatt 3 år til å fri. Du har hatt 3 år til å innse hvor føkkings hjernedødt det er å akseptere premisset at ekteskap ene og alene er mannens beslutning. (Fordi du venter på han skal fri). Du kan kun skylde på deg selv for å ha kjøpt bolig sammen med ham uten å være gift. Anonymkode: 996df...4dc 7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #13 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ta opp at jeg ønsker at han skal fri mener du? Det er jo det jeg egentlig ikke ønsker, for jeg ønsker at han skal huske på hva han har sagt tidligere og fri selv… ts Anonymkode: a295e...9a3 Ta opp at du ønsker å være gift når dere inngår denne økonomiske forpliktelsen. Hva er viktigst her? Frieri eller ekteskap? Anonymkode: 1fa86...eaf 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #14 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ta opp at du ønsker å være gift når dere inngår denne økonomiske forpliktelsen. Hva er viktigst her? Frieri eller ekteskap? Anonymkode: 1fa86...eaf At vi skal gifte oss er sånn sett allerede avklart, men mangler frieriet og vi har ikke snakket om når ennå. Tenker at frieri og ekteskap hører sammen? Ønsker ikke noe enormt storslått, og i hvert fall ikke noe offentlig greier, og det har jeg heller aldri gitt inntrykk av. ts Anonymkode: a295e...9a3
got2go Skrevet 8. september 2022 #15 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ta opp at jeg ønsker at han skal fri mener du? Det er jo det jeg egentlig ikke ønsker, for jeg ønsker at han skal huske på hva han har sagt tidligere og fri selv… ts Anonymkode: a295e...9a3 Du lever for mye i en Disneyfilm-verden. I den virkelige verdenen prater man sammen. Så ok, det ble ikke det store overraskende frieriet du har dagdrømt om, men da vet du i det minste om du blir gift eller ikke. 11
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #16 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): At vi skal gifte oss er sånn sett allerede avklart, men mangler frieriet og vi har ikke snakket om når ennå. Tenker at frieri og ekteskap hører sammen? Ønsker ikke noe enormt storslått, og i hvert fall ikke noe offentlig greier, og det har jeg heller aldri gitt inntrykk av. ts Anonymkode: a295e...9a3 Et frieri er et spørsmål om dere skal gifte dere. Dersom det allerede er avklart er det naturlig at han tenker at et frieri er overflødig? Hele konseptet er jo litt rart, som om avgjørelsen om ekteskap ikke er noe man bør ta sammen. Jeg (kvinne) hadde nok tenkt at et frieri er rart dersom noen allerede har bestemt at de skal gifte seg. Anonymkode: 36b03...618 7
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #17 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): At vi skal gifte oss er sånn sett allerede avklart, men mangler frieriet Hvis dere allerede er blitt enige om at dere skal gifte dere, så tenker han antagelig at det ikke er noen grunn til å fri. Så hvis du ønsker at han skal spørre deg om du er sikker på at dere skal gifte dere, eller hva det nå er du ønsker, så ,å du si det til ham. Anonymkode: b1a49...8cd 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #18 Skrevet 8. september 2022 got2go skrev (4 timer siden): Du lever for mye i en Disneyfilm-verden. I den virkelige verdenen prater man sammen. Så ok, det ble ikke det store overraskende frieriet du har dagdrømt om, men da vet du i det minste om du blir gift eller ikke. Enig. Anonymkode: 9a8f7...a61 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #19 Skrevet 8. september 2022 Spør ham om høstferien passer for ham. Anonymkode: 1b7ca...97c 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #20 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): At vi skal gifte oss er sånn sett allerede avklart, men mangler frieriet og vi har ikke snakket om når ennå. Tenker at frieri og ekteskap hører sammen? Ønsker ikke noe enormt storslått, og i hvert fall ikke noe offentlig greier, og det har jeg heller aldri gitt inntrykk av. ts Anonymkode: a295e...9a3 Men har du sagt til han at du OGSÅ ønsker frieri? Vi ble enige om giftemål. Hvis han deretter hadde hoppet frem med en ring ville jeg trudd han var sprø. Men ring ville jeg ha, det tok jeg opp. Så gikk vi ut og kjøpte noe sammen. Anonymkode: f9f4d...d7c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå