Gå til innhold

Min mor favoriserer andre barnebarna, hevn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor favoriserer andre barnebarna, spesielt datteren til min søster.  Mor behandler ikke mine barn like mye. Kommer nok av at mor også har behandlet min søster bedre enn meg. 

Min niese som favoriseres har baksnakket med meg om sin mormor, altså min mor.  

Bør jeg avsløre dette for å åpne min mors øyner? 

Anonymkode: 2ae93...599

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det bør du ikke. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Min mor favoriserer andre barnebarna, spesielt datteren til min søster.  Mor behandler ikke mine barn like mye. Kommer nok av at mor også har behandlet min søster bedre enn meg. 

Min niese som favoriseres har baksnakket med meg om sin mormor, altså min mor.  

Bør jeg avsløre dette for å åpne min mors øyner? 

Anonymkode: 2ae93...599

Forstår deg godt. Her er det barna til sin egen datter som blir passet, tatt med på ting/ferie/hytte/osv. De får klær,ting,penger. De blir passet og invitert. Men sønnen sine barn får aldri pass,hjelp,ting, være med eller noe! Barna selv forteller alt de får være med på og får så selv om vi prøver å skjerme de får de alltid det trykt opp i trynet! Trist at noen kan forskjellsbehandle barnebarna sine så mye. De andre har masse familie og mange besteforeldre. Men våre har ikke noen. Så det merkes ekstra godt!

Noen ganger er det enklere å kutte ut noen selv om det er familie!

Forventer ingenting men den urettferdigheten er så sårt!

Vet ikke hva jeg ville gjort i ditt tilfelle. Både og. Tror faktisk jeg hadde sagt noe. 

Anonymkode: 52d23...a60

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg syns ikke du skal kaste niesen din under bussen hvis det er det du spør om nei. Det er veldig barnslig

Anonymkode: 6261e...3ce

• Liker 6
Skrevet

Du, drit i hevn. 

Det som kommer til å skje om du klarer å legge dette bak deg, er at du naturlig har mindre kontakt med din mor, og så sklir dere litt fra hverandre, og så kommer barna dine til å slutte å ta kontakt med henne fordi det er ikke kult når noen favoritiserer noen (snakker av erfaring her) og så plutselig en dag så står din mor på døra med tårer i øynene, og alt er trist for hun "kjenner dere ikke mer, og dere tar aldri kontakt, og dere er ikke glad i henne dere" og da kan du si: Kanskje du ikke skulle åpenlyst favorittisert noen og ikke andre? 

Og så kan du smelle døra igjen å gå tilbake til ditt vante liv. 

Er ikke vits å kjempe om kjærligheten til noen som har valgt andre over deg. Det beste er faktisk bare å finne deg selv å klare å være tilfreds uten din mor, og hennes urettferdige behandling. Et valg hun har valgt helt selv faktisk. 

Anonymkode: 44c40...dd2

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville hvertfall sagt ifra! Det er ikke sikkert moren din ser at hun forskjellsbehandler.

Anonymkode: 2d74a...6c5

Skrevet

Du har sikkert søkt sin mors bekreftelse hele livet og nå søker du det gjennom dine barn. Den må du innse at du aldri vil få. Ferdig med det. 

Det er henne det er noe galt med, men livet er lettere når man ikke bryr seg tilbake.

Anonymkode: f6371...223

• Liker 2
Skrevet

Skal du en voksen kvinne, kaste et barn som har betrodd seg til deg under bussen for å heve deg selv?

Hvem av dere var barnet, igjen?

Hva vil barnet lære av dette? Ikke vær åpen, jeg er et dårlig menneske, tante er ond, verden er ikke et bra sted.

Anonymkode: f62ed...d37

• Liker 4
Skrevet

Altså, din niese betrodde seg til deg, også skal du bruke det som hevn? Jeg kan jo forstå at din søster er favoritten, når du oppfører deg så smålig. Bare at en voksen person kan komme på en slik idé, sier jo sitt..

Anonymkode: 34d2d...0b1

• Liker 4
Skrevet

Som voksen bør du heve deg over det og lære barna dine at respekt er noe alle får men at å ta del i ens liv er noe man kun beholder om man fortjener det.

Anonymkode: e467a...eb1

Skrevet

Du skal selvfølgelig ikke trekke inn barn i din konflikt med moren din. Ærlig talt.. 

Anonymkode: 5c1a3...ff7

• Liker 1
Skrevet

Hva skjer med alt folk ikke kan snakke sammen???? Spør moren din rett ut hvorfor hun gjør det?? 

Anonymkode: c3082...7ed

• Nyttig 1
Skrevet

Du, TS. Hvorfor skal du hevne deg på niesen din? Det er jo ikke hennes skyld at moren din driver med forskjellsbehandling av barn og barnebarn!

Jeg har selv en mor som holder på likedan som din mor, hun gidder ikke engang å skjule hvem som er hennes favoritter blant barn og barnebarn. Ikke nytter det å snakke om det heller, hun bare nekter for alt. Søsknene mine har ingen problem med at jeg behandles dårligere enn dem, så jeg har trukket meg bort fra familien.

Men ikke søren om jeg ville hevnet meg på nieser og nevøer av den grunn.

Anonymkode: 8e6df...44d

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva skjer med alt folk ikke kan snakke sammen???? Spør moren din rett ut hvorfor hun gjør det?? 

Slike ting er som regel ikke mulig å snakke om. Hvilken mor vil innrømme at hun forskjellsbehandler?

Anonymkode: 4e3f0...daf

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Slike ting er som regel ikke mulig å snakke om. Hvilken mor vil innrømme at hun forskjellsbehandler?

Anonymkode: 4e3f0...daf

Nei kanskje ikke hvis det er bevisst. Er det ubevisst, er det mulig hun får seg en tankevekker. Det vet man jo ikke på forhånd. 

Skrevet

Hevne seg gjennom et barn, faktisk. Noen ganger tror man virkelig ikke det man leser her inne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...