AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Som tittelen sier, er det kun når man skal time sex etter eggløsningen man bør tempe/traxke EL? Vi har sex hele eggløsningsuka og da trenger vi vel ikke å følge med like mye?😅 Anonymkode: 0a738...dab
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #2 Skrevet 8. september 2022 Nei det er ikke nødvendig. Med mindre du faktisk har eggløsning på et annet tidspunkt enn det du faktisk tror. Anonymkode: be7b3...bc3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #3 Skrevet 8. september 2022 Temping sier ikke noe om når el vil skje, metoden konstanterer når el har vært. Så det er jo en vits om man ønsker å se om man har el eller ikke, og om den kommer når man tror. Man kan ha positive el tester, men de viser bare at kroppen prøver å få el selv om egget kanskje ikke blir sluppet. Man kan ha regelmessig syklus og mens hver måned selv om man ikke har el. Anonymkode: 4c39f...530
Laura80 Skrevet 8. september 2022 #4 Skrevet 8. september 2022 Ikke nødvendig for å bli gravid men selv liker jeg å ha kontroll og vite hvor mange dpo jeg er. Syns det er fint å kjenne syklusen sin. 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #5 Skrevet 8. september 2022 Det er ikke nødvendig hvis du ikke vil selv! Vi hadde også sex hver dag og trengte ikke å tenke på å time sex etter EL, men jeg ønsket å tempe og teste for EL for å ha kontroll over når EL kom - sånn helt sikkert. Men jeg tempet fra før av som prevensjon, noe som gjorde det helt naturlig for meg å fortsette med det. Elsket å vite nøyaktig hvor mange dager etter eggløsningen jeg var så jeg kunne teste for å se om jeg var gravid😂. Hvis du synes det er helt greit å ikke tempe/teste så gjør du ikke det, men om du er usikker på om EL faktisk er når du tror eller du likevel ønsker litt mer kontroll, så synes i hvert fall jeg at det var veldig spennende å følge med på😊For oss klaffet det i andre syklus, men husket det føltes ut som en evighet😅 Anonymkode: b1e6c...f98 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #6 Skrevet 8. september 2022 Takk for svar, dere! da tror jeg vi drøyer temping litt, ser ut som det er mye å sette seg inn i og vi har det ikke så veldig travelt enda 😆 Anonymkode: 0a738...dab
Gjest kvinneisinebesteår Skrevet 8. september 2022 #7 Skrevet 8. september 2022 Nei. Vi har bare annenhver dag
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #8 Skrevet 8. september 2022 Nei, det er bortkastet. Nyt heller sexen. Anonymkode: 6e10c...b9d
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #9 Skrevet 11. september 2022 Det trenger du ikkje Anonymkode: b61f0...1ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå