Gå til innhold

Vits i å tempe og tracke EL når man har sex hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, er det kun når man skal time sex etter eggløsningen man bør tempe/traxke EL? Vi har sex hele eggløsningsuka og da trenger vi vel ikke å følge med like mye?😅

Anonymkode: 0a738...dab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke nødvendig. Med mindre du faktisk har eggløsning på et annet tidspunkt enn det du faktisk tror. 

Anonymkode: be7b3...bc3

Skrevet

Temping sier ikke noe om når el vil skje, metoden konstanterer når el har vært. Så det er jo en vits om man ønsker å se om man har el eller ikke, og om den kommer når man tror. Man kan ha positive el tester, men de viser bare at kroppen prøver å få el selv om egget kanskje ikke blir sluppet. Man kan ha regelmessig syklus og mens hver måned selv om man ikke har el.

Anonymkode: 4c39f...530

Skrevet

Ikke nødvendig for å bli gravid men selv liker jeg å ha kontroll og vite hvor mange dpo jeg er. Syns det er fint å kjenne syklusen sin.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke nødvendig hvis du ikke vil selv! Vi hadde også sex hver dag og trengte ikke å tenke på å time sex etter EL, men jeg ønsket å tempe og teste for EL for å ha kontroll over når EL kom - sånn helt sikkert. Men jeg tempet fra før av som prevensjon, noe som gjorde det helt naturlig for meg å fortsette med det. Elsket å vite nøyaktig hvor mange dager etter eggløsningen jeg var så jeg kunne teste for å se om jeg var gravid😂.

Hvis du synes det er helt greit å ikke tempe/teste så gjør du ikke det, men om du er usikker på om EL faktisk er når du tror eller du likevel ønsker litt mer kontroll, så synes i hvert fall jeg at det var veldig spennende å følge med på😊For oss klaffet det i andre syklus, men husket det føltes ut som en evighet😅

Anonymkode: b1e6c...f98

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, dere! :) da tror jeg vi drøyer temping litt, ser ut som det er mye å sette seg inn i og vi har det ikke så veldig travelt enda 😆

Anonymkode: 0a738...dab

Gjest kvinneisinebesteår
Skrevet

Nei. Vi har bare annenhver dag 

Skrevet

Nei, det er bortkastet. Nyt heller sexen.

Anonymkode: 6e10c...b9d

Skrevet

Det trenger du ikkje :)

Anonymkode: b61f0...1ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...